Slováci klamú v tretine poistných udalostí v zahraničí

BRATISLAVA 24. augusta (SITA) - Až tretina poistených Slovákov, ktorí cestujú do zahraničia, si chce finančne prilepšiť poisťovacím podvodom. Pred touto skutočnosťou sa 15 slovenských poisťovní, ktoré ...

BRATISLAVA 24. augusta (SITA) - Až tretina poistených Slovákov, ktorí cestujú do zahraničia, si chce finančne prilepšiť poisťovacím podvodom. Pred touto skutočnosťou sa 15 slovenských poisťovní, ktoré poskytujú poistenie do zahraničia, chráni spoločnou databázou klientov. Nezdieľajú ich osobné informácie, len mená a dátumy, kedy sa udalosti stali a ich charakter. Poisťovací podvodníci sa tak neočistia ani prestupom k inej poisťovni.

Medzi najčastejšie pokusy Slovákov oklamať systém poistenia do zahraničia patria vymyslené krádeže vecí, lúpežné prepadnutia, strata batožiny na letisku, či zatajenie požitia alkoholu pred úrazom. Cestujúci zneužívajú benevolentný prístup polície, ktorá je o takejto udalosti povinná vydať turistom formálne potvrdenie. Do karát im hrá i chaos na letiskách, ktorý je spôsobený momentálnymi sprísnenými bezpečnostnými opatreniami. Podľa Jozefa Šulaja z odboru vnútornej kontroly Union poisťovne, a.s. nie je raritou, ak Slováci "majú" v ukradnutej batožine značkové slnečné okuliare, ktorých cena často prevyšuje hodnotu samotného zájazdu. Populárna je tiež takzvaná "poisťovnícka turistika". Klienti sa poistia do cudziny len na jeden deň, vycestujú do pohraničných oblastí susedných krajín a na polícii ohlásia, že ich okradli. "V 99 percentách mali pri sebe najdrahšie značkové veci a techniku, ako napríklad videokameru v hodnote 50 000 korún," tvrdí Šulaj. Nie je výnimkou, že sa podvodníkmi stávajú i cestujúci, ktorí mali v zahraničí skutočné poistné udalosti. Neodolajú a na potvrdenia o cenách nemocničných ošetrení často dopíšu jednu až tri nuly. Poisťovňa už preto v súčasnosti pracuje s dokuboxom - prístrojom na kontrolu pravosti údajov.

Podľa Šulaja sú najčastejšími aktérmi podvodov ľudia vo veku 30 až 36 rokov. Paradoxne, nejde o sociálne slabších klientov. "Absolútne by som vylúčil ľudí, ktorí sú na to odkázaní, lebo tí v podstate necestujú. Skôr ide o klientov, ktorí sú na tom majetkovo dobre - stredné a bohatšie vrstvy. V slovenských poisťovniach existujú takzvané black listy, teda čierne listiny. Na nej sa ocitnú všetci klienti, ktorí cieľavedome iniciujú udalosť za účelom jej zneužitia. Čierna listina znamená i odmietnutie poistenia daného klienta v budúcnosti.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  5. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 073
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 28 648
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 019
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 515
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 235
  9. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 192
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 120