Slováci klamú v tretine poistných udalostí v zahraničí

BRATISLAVA 24. augusta (SITA) - Až tretina poistených Slovákov, ktorí cestujú do zahraničia, si chce finančne prilepšiť poisťovacím podvodom. Pred touto skutočnosťou sa 15 slovenských poisťovní, ktoré ...

BRATISLAVA 24. augusta (SITA) - Až tretina poistených Slovákov, ktorí cestujú do zahraničia, si chce finančne prilepšiť poisťovacím podvodom. Pred touto skutočnosťou sa 15 slovenských poisťovní, ktoré poskytujú poistenie do zahraničia, chráni spoločnou databázou klientov. Nezdieľajú ich osobné informácie, len mená a dátumy, kedy sa udalosti stali a ich charakter. Poisťovací podvodníci sa tak neočistia ani prestupom k inej poisťovni.

Medzi najčastejšie pokusy Slovákov oklamať systém poistenia do zahraničia patria vymyslené krádeže vecí, lúpežné prepadnutia, strata batožiny na letisku, či zatajenie požitia alkoholu pred úrazom. Cestujúci zneužívajú benevolentný prístup polície, ktorá je o takejto udalosti povinná vydať turistom formálne potvrdenie. Do karát im hrá i chaos na letiskách, ktorý je spôsobený momentálnymi sprísnenými bezpečnostnými opatreniami. Podľa Jozefa Šulaja z odboru vnútornej kontroly Union poisťovne, a.s. nie je raritou, ak Slováci "majú" v ukradnutej batožine značkové slnečné okuliare, ktorých cena často prevyšuje hodnotu samotného zájazdu. Populárna je tiež takzvaná "poisťovnícka turistika". Klienti sa poistia do cudziny len na jeden deň, vycestujú do pohraničných oblastí susedných krajín a na polícii ohlásia, že ich okradli. "V 99 percentách mali pri sebe najdrahšie značkové veci a techniku, ako napríklad videokameru v hodnote 50 000 korún," tvrdí Šulaj. Nie je výnimkou, že sa podvodníkmi stávajú i cestujúci, ktorí mali v zahraničí skutočné poistné udalosti. Neodolajú a na potvrdenia o cenách nemocničných ošetrení často dopíšu jednu až tri nuly. Poisťovňa už preto v súčasnosti pracuje s dokuboxom - prístrojom na kontrolu pravosti údajov.

Podľa Šulaja sú najčastejšími aktérmi podvodov ľudia vo veku 30 až 36 rokov. Paradoxne, nejde o sociálne slabších klientov. "Absolútne by som vylúčil ľudí, ktorí sú na to odkázaní, lebo tí v podstate necestujú. Skôr ide o klientov, ktorí sú na tom majetkovo dobre - stredné a bohatšie vrstvy. V slovenských poisťovniach existujú takzvané black listy, teda čierne listiny. Na nej sa ocitnú všetci klienti, ktorí cieľavedome iniciujú udalosť za účelom jej zneužitia. Čierna listina znamená i odmietnutie poistenia daného klienta v budúcnosti.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 638
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 651
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 022
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 249
  5. Vizuálny smog je problém 2 995
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 775
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 703
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 384
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 634
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 387