Mestá lákajú turistov ako vedia - aj na festivaly

BRATISLAVA - Mestá sa dnes snažia nalákať turistov a návštevníkov aj vlastnými letnými festivalmi. V európskych krajinách si samosprávy na festivaly veľmi často objednávajú pouličné divadelné súbory. Na Slovensku zatiaľ pouliční divadelníci nie sú príliš

žiadaní.

"Festivalov je v lete dosť, menej je už predstavení, ktoré rátajú s pouličnými podujatiami," tvrdí Ivan Gontko, herec a dramaturg divadla Teatro Tatro, ktoré hrá v šiatri. V tomto žánri sú na Slovensku stále pomerne osamotení a doma hrajú len vďaka grantom a dotáciám.

Novým festivalovým fenoménom je, že priestor pre divadlo či koncert už mestá nachádzajú takmer všade - pod zemou v štiavnickej bani, pivovare či na obyčajnom sídlisku.

Napríklad festival Urban Park v Humennom bude na sídlisku. Podľa organizátora Romana Babjaka sa zamerali predovšetkým na miestnu sídliskovú mládež. Doteraz sa v Humennom akcie konali len v kultúrnych domoch či v amfiteátri.

Košice ponúkajú cez leto stále prevažne otvorené podujatia na námestiach. Podľa hovorcu košického magistrátu Tibora Iča hradí mesto väčšiu časť nákladov na letné aktivity zo sponzorských príspevkov.

Bratislavské Kultúrne leto, ktoré funguje už viac ako tridsať rokov, ponúka tento rok 190 akcií na 15 rôznych scénach. Len do konca júla akcie kultúrneho leta navštívilo 23-tisíc návštevníkov.

Jedným z najživších letných festivalových miest je Banská Štiavnica. Asi do desiatky rôznych akcií sú zapojené kaštiele, hrady, synagógy i kostoly.

V Kremnici organizujú známy festival Kremnické gagy. Tento rok bude na námestí aj rodinný piknik - jeho účastníci si budú môcť rozložiť svoje deky priamo v centre Kremnice.

Netradičný festival vidieckych kín pripravujú na Považí, Orave a Turci. Od septembra budú diváci v rámci festivalu Kinobus cestovať od jedného vidieckeho kina k druhému.

ZUZANA ULIČIANSKA

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 638
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 651
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 022
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 249
  5. Vizuálny smog je problém 2 995
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 775
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 703
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 384
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 634
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 387