SME
Nedeľa, 26. jún, 2022 | Meniny má Adriána

Žiadam dopravných policajtov, aby volali do diaľničnej spoločnosti!

Dávno som nebol taký nahnevaný. Práve som dotelefonoval s operátorským pracoviskom Národnej diaľničnej spoločnosti. Taký idiotský systém, aký existuje na Slovensku, môže existovať jedine na Slovensku.

18. 8. 2006 17.46 h. Dopravná nehoda. Neprejazdný ľavý jazdný pruh, pre zrážku vozidla s odfúknutou dopravnou značkou. FOTO - AUTOR

Na Prístavnom moste v Bratislave v smere z Petržalky do mesta sa stala dopravná nehoda. Kolóna stojacich vozidiel je dlhá niekoľko sto metrov. Pritom pred nájazdom na Prístavný most svieti elektronické dopravné značenie na zeleno, bez akejkoľvek výstrahy.

Zbytočný telefonát

Zavolal som do operátorského pracoviska Národnej diaľničnej spoločnosti, informoval ich o situácii a odporučil im, nech tam rozsvietia značku pozor kolóna. Operátor mi povedal, že nesmie. Príkaz na rozsvietenie značiek, môže dostať len od oprávneného dopravného policajta alebo od svojho nadriadeného.

Spýtal som sa, či mam znova ísť na Prístavný most, za policajtmi, ktorí tam riešia dopravnú nehodu a požiadať ich, aby oficiálnou cestou, prostredníctvom svojich nadriadených, požiadali zodpovednú osobu v Národnej diaľničnej spoločnosti. Na to som dostal odpoveď, že len takýmto oficiálnym postupom, môže nastať rozsvietenie dopravnej značky pozor kolóna.

Povedal som mu, že takýto postup je nezmysel, že on vidí, čo sa deje väčšinou ako prvý, tak by mal okamžite reagovať, zmeniť rýchlosť, presmerovať jazdné pruhy, informovať o nebezpečenstve a podobne. Na to odpovedal, že podľa vyjadrenia dopravnej polície operátori Národnej diaľničnej spoločnosti nie sú dostatočne fundovaní, aby dokázali zvážiť, či sa má príslušná dopravná značka rozsvietiť, v tomto prípade pozor kolóna.

Ako to u nás funguje

Pre neveriacich prinášam postup, ako to na Slovensku funguje.

Operátor Národnej diaľničnej spoločnosti sedí za monitormi a pozoruje dopravnú situáciu. Zbadá, že sa stala dopravná nehoda. Na základe vlastného uváženia tam pošle cestnú službu s prenosným dopravným značením, prípadne zavolá políciu, hasičov, záchranku.

Nesmie však zmeniť elektronické dopravné značenie. Musí čakať až na pokyn dopravnej polície. Veľa ráz sa stáva, že nehoda nie je vážna a je blokovaný len jeden pruh, v takom prípade dopravná polícia príde až o niekoľko hodín (prednostne sa venuje vážnejším dopravným nehodám). No ani tak operátor nesmie dať prostredníctvom elektronických dopravných značiek výstrahu a presmerovať dopravu do voľného jazdného pruhu.

Keď príde dopravná polícia na miesto, policajt by mal svojmu nadriadenému zavolať a oficiálnou cestou dať pokyn na zmenu elektronického dopravného značenia. Žiaľ, bežní policajti o tom ani netušia. Navyše, keď už na miesto nehody príde polícia, tak väčšinou dokáže v priebehu niekoľkých minút situáciu zdokumentovať, premávku spojazdniť, a tak dávať pokyn na zmenu elektronických značiek už vlastne nemá význam.

Žiadosť zodpovedným

Pre všetko uvedené vyššie žiadam zodpovedných v dopravnej polícii Bratislavského kraja, aby keď sa dozvedia o dopravnej nehode na diaľnici, zavolali do operátorského strediska Národnej diaľničnej spoločnosti, dajú si od operátora vysvetliť situáciu s návrhom na riešenie a po vlastnom uvážení, dajú pokyn na zmenu elektronického dopravného značenia.

Čím ďalej, tým viac začínam byť presvedčený, že elektronické dopravné značky sú na Slovensku pre nezmyselnú byrokraciu zbytočne vyhodené peniaze.

drahovsky.blog.sme.sk

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  2. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu
  6. Slovákov láka zakladanie fondov, no väčšina preferuje zahraničie
  7. Inovatívna diagnostika - moderná budúcnosť zdravotníctva
  8. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny
  1. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  2. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  3. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  4. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  7. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  8. BILLA vstupuje do sveta e-commerce
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 27 520
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 9 738
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 7 098
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 923
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 835
  6. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 3 017
  7. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 733
  8. Jedinečný rodinný All Inclusive hotel vás privíta aj toto leto! 2 209
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na návšteve u susedov - Strážnice a okolie časť 1.
  2. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  3. Robert Drál: Mt. Kilimanjaro - BASE Camp
  4. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  5. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  6. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  7. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  8. Lubo Repka: Cartagena – karibská časť Kolumbie
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 9 710
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 211
  3. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 6 779
  4. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 878
  5. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 811
  6. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 623
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 4 737
  8. Teodor Pasternák: Posadili ma do "správneho" lietadla. To druhé havarovalo. 3 634
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  7. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  8. Jiří Ščobák: Mentální cvičení: Určení rizikových bodů a možných tras ruského postupu na Ukrajině
SkryťZatvoriť reklamu