Žiadam dopravných policajtov, aby volali do diaľničnej spoločnosti!

Dávno som nebol taký nahnevaný. Práve som dotelefonoval s operátorským pracoviskom Národnej diaľničnej spoločnosti. Taký idiotský systém, aký existuje na Slovensku, môže existovať jedine na Slovensku.

18. 8. 2006 17.46 h. Dopravná nehoda. Neprejazdný ľavý jazdný pruh, pre zrážku vozidla s odfúknutou dopravnou značkou. FOTO - AUTOR

Na Prístavnom moste v Bratislave v smere z Petržalky do mesta sa stala dopravná nehoda. Kolóna stojacich vozidiel je dlhá niekoľko sto metrov. Pritom pred nájazdom na Prístavný most svieti elektronické dopravné značenie na zeleno, bez akejkoľvek výstrahy.

Zbytočný telefonát

Zavolal som do operátorského pracoviska Národnej diaľničnej spoločnosti, informoval ich o situácii a odporučil im, nech tam rozsvietia značku pozor kolóna. Operátor mi povedal, že nesmie. Príkaz na rozsvietenie značiek, môže dostať len od oprávneného dopravného policajta alebo od svojho nadriadeného.

Spýtal som sa, či mam znova ísť na Prístavný most, za policajtmi, ktorí tam riešia dopravnú nehodu a požiadať ich, aby oficiálnou cestou, prostredníctvom svojich nadriadených, požiadali zodpovednú osobu v Národnej diaľničnej spoločnosti. Na to som dostal odpoveď, že len takýmto oficiálnym postupom, môže nastať rozsvietenie dopravnej značky pozor kolóna.

Povedal som mu, že takýto postup je nezmysel, že on vidí, čo sa deje väčšinou ako prvý, tak by mal okamžite reagovať, zmeniť rýchlosť, presmerovať jazdné pruhy, informovať o nebezpečenstve a podobne. Na to odpovedal, že podľa vyjadrenia dopravnej polície operátori Národnej diaľničnej spoločnosti nie sú dostatočne fundovaní, aby dokázali zvážiť, či sa má príslušná dopravná značka rozsvietiť, v tomto prípade pozor kolóna.

Ako to u nás funguje

Pre neveriacich prinášam postup, ako to na Slovensku funguje.

Operátor Národnej diaľničnej spoločnosti sedí za monitormi a pozoruje dopravnú situáciu. Zbadá, že sa stala dopravná nehoda. Na základe vlastného uváženia tam pošle cestnú službu s prenosným dopravným značením, prípadne zavolá políciu, hasičov, záchranku.

Nesmie však zmeniť elektronické dopravné značenie. Musí čakať až na pokyn dopravnej polície. Veľa ráz sa stáva, že nehoda nie je vážna a je blokovaný len jeden pruh, v takom prípade dopravná polícia príde až o niekoľko hodín (prednostne sa venuje vážnejším dopravným nehodám). No ani tak operátor nesmie dať prostredníctvom elektronických dopravných značiek výstrahu a presmerovať dopravu do voľného jazdného pruhu.

Keď príde dopravná polícia na miesto, policajt by mal svojmu nadriadenému zavolať a oficiálnou cestou dať pokyn na zmenu elektronického dopravného značenia. Žiaľ, bežní policajti o tom ani netušia. Navyše, keď už na miesto nehody príde polícia, tak väčšinou dokáže v priebehu niekoľkých minút situáciu zdokumentovať, premávku spojazdniť, a tak dávať pokyn na zmenu elektronických značiek už vlastne nemá význam.

Žiadosť zodpovedným

Pre všetko uvedené vyššie žiadam zodpovedných v dopravnej polícii Bratislavského kraja, aby keď sa dozvedia o dopravnej nehode na diaľnici, zavolali do operátorského strediska Národnej diaľničnej spoločnosti, dajú si od operátora vysvetliť situáciu s návrhom na riešenie a po vlastnom uvážení, dajú pokyn na zmenu elektronického dopravného značenia.

Čím ďalej, tým viac začínam byť presvedčený, že elektronické dopravné značky sú na Slovensku pre nezmyselnú byrokraciu zbytočne vyhodené peniaze.

drahovsky.blog.sme.sk

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 27 255
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 457
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 908
  4. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 613
  5. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 574
  6. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 1 423
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 358
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 287
  9. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 237
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 116