V Nemecku zavládol unicyklový ošiaľ

Brémy 17. augusta (TASR) đ Parky a chodníky v Nemecku sú toto leto plné cyklistov - nie však bicyklistov. Takmer všade sa hemžia deti, tínedžeri či dospelí ...

Brémy 17. augusta (TASR) đ Parky a chodníky v Nemecku sú toto leto plné cyklistov - nie však bicyklistov. Takmer všade sa hemžia deti, tínedžeri či dospelí jazdiaci na jednokolesových unicykloch - ako keby to bola tá najprirodzenejšia vec na svete.

Unicykle, dlho spájané s cirkusom a akrobatickými vystúpeniami, zaznamenávajú slávny comeback. Kvantitatívne sa zatiaľ nedá povedať, koľko sa ich predalo, je však zjavné, že po nich výrazne rastie dopyt, hovorí Siegfried Neuberger, šéf Združenia cyklistického priemyslu (ZIV) v nemeckom Schwalbachu.

Najviac kupuje unicykle mládež, a to hneď z viacerých dôvodov. Niektorí ich potrebujú pre školské projekty, iným sa páčia ich fyzické výhody. Mladý človek si na ňom trénuje rovnováhu a posilňujú sa aj jeho motorické zručnosti.

"Jazda na unicykli pomáha posilňovať chrbtové svalstvo," hovorí Karsten Klama, hovorca brémskeho cyklistického klubu ADFC. Okrem toho je takáto cyklistika aj veľmi vzrušujúca. Treba však pri nej dodržiavať rovnaké zásady bezpečnosti ako v prípade bicykla, a teda nosiť prilbu a chrániče lakťov i kolien. A keďže cvik robí majstra, potom zostáva už len trénovať a trénovať.

Medzi bicyklom a unicyklom je mnoho rozdielov - oveľa viac než len počet kolies: unicykel nemá prevodovku a reťaz je pripojená len k jednému kolesu. Nemá riadidlá ani brzdy - na brzdenie sa používajú pedále. A nakoniec - počas jazdy cyklista šliape na pedále opačným smerom.

Unicykle nie sú vhodné do každodennej premávky a nie sú ani vyvinuté ako dopravný prostriedok. Inak povedané, najlepšie je vyhnúť sa cestám a cyklistickým trasám. Chodníky sú pre unicykle pomerne najvhodnejšie - i keď aj tu je treba zvýšená opatrnosť, pretože môže ľahko dôjsť k zrážke s chodcami.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Moskva alebo Petrohrad? 9 601
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 805
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 467
  4. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 2 085
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 994
  6. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 986
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 769
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 1 472
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 300
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 885