Z VÝSLEDKOV VÝSKUMU SPOLOČNOSTI TNS SK TIEŽ VYPLYNULO, ŽE VIAC AKO TRETINA OBYVATEĽOV SR O ELEKTRONICKOM MÝTE EŠTE VÔBEC NEPOČULA

Za zavedenie elektronického mýta je takmer polovica Slovákov

BRATISLAVA 2. augusta (SITA) - Za zavedenie elektronického diaľničného mýta v krajine je takmer polovica obyvateľov SR. Vyplynulo to z výsledkov prieskumu spoločnosti TNS SK z prelomu mesiacov jún a júl, ...

BRATISLAVA 2. augusta (SITA) - Za zavedenie elektronického diaľničného mýta v krajine je takmer polovica obyvateľov SR. Vyplynulo to z výsledkov prieskumu spoločnosti TNS SK z prelomu mesiacov jún a júl, v ktorom 46,9 % oslovených Slovákov vyjadrilo zavedeniu elektronického mýta podporu. Vyše štvrtina respondentov zavedenie tohto spôsobu spoplatňovania diaľnic za rozumné nepokladá. Z výsledkov výskumu, ktorý sa realizoval na reprezentatívnej vzorke 1 023 respondentov vo veku 15 a viac rokov, tiež vyplynulo, že viac ako tretina obyvateľov SR o elektronickom mýte ešte vôbec nepočula. Informovala o tom TNS SK.

"Výsledky prieskumu ukazujú, že navrhované zavedenie systému elektronického mýta na cestách Slovenska je v pozornosti väčšiny populácie, pričom takmer polovica ho považuje za rozumné. Zrejme je to tým, že ľudia si uvedomujú potrebu peňazí na údržbu a rozvoj ciest," uviedol projektový manažér TNS SK pre dopravu a cestovný ruch Peter Badík. Ako dodal, signalizuje to aj znalosť elektronického mýta a jeho podpora najmä v krajoch, kde diaľničná sieť, resp. sieť rýchlostných ciest nie je dostatočne rozvinutá.

Zavedenie elektronického diaľničného mýta pritom podľa výsledkov prieskumu podporujú skôr muži, respondenti vo vekovej kategórii od 30 do 39 rokov, ľudia s vysokoškolským vzdelaním, ľudia z väčších miest s počtom obyvateľov od 20 tis. do 99 tis. a vo väčšej miere obyvatelia Banskobystrického kraja. Znalosť elektronického mýta je najväčšia vo vekovej kategórii 30 až 39 rokov, v mestách od 5 tis. do 20 tis. obyvateľov, v Nitrianskom kraji, medzi mužmi a respondentmi s vysokoškolským vzdelaním. Naopak, najnižšia znalosť je vo vekovej kategórii 15 až 17-ročných, v obciach do 2 tis. obyvateľov, v Bratislavskom kraji a u respondentov so základným vzdelaním.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  5. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  6. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  7. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  1. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  2. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  3. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  4. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  5. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  6. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  7. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  8. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  9. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  10. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 14 010
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 731
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 270
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 542
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 907
  6. Moskva alebo Petrohrad? 2 419
  7. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 324
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 145
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 786
  10. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 703