Z VÝSLEDKOV VÝSKUMU SPOLOČNOSTI TNS SK TIEŽ VYPLYNULO, ŽE VIAC AKO TRETINA OBYVATEĽOV SR O ELEKTRONICKOM MÝTE EŠTE VÔBEC NEPOČULA

Za zavedenie elektronického mýta je takmer polovica Slovákov

BRATISLAVA 2. augusta (SITA) - Za zavedenie elektronického diaľničného mýta v krajine je takmer polovica obyvateľov SR. Vyplynulo to z výsledkov prieskumu spoločnosti TNS SK z prelomu mesiacov jún a júl, ...

BRATISLAVA 2. augusta (SITA) - Za zavedenie elektronického diaľničného mýta v krajine je takmer polovica obyvateľov SR. Vyplynulo to z výsledkov prieskumu spoločnosti TNS SK z prelomu mesiacov jún a júl, v ktorom 46,9 % oslovených Slovákov vyjadrilo zavedeniu elektronického mýta podporu. Vyše štvrtina respondentov zavedenie tohto spôsobu spoplatňovania diaľnic za rozumné nepokladá. Z výsledkov výskumu, ktorý sa realizoval na reprezentatívnej vzorke 1 023 respondentov vo veku 15 a viac rokov, tiež vyplynulo, že viac ako tretina obyvateľov SR o elektronickom mýte ešte vôbec nepočula. Informovala o tom TNS SK.

"Výsledky prieskumu ukazujú, že navrhované zavedenie systému elektronického mýta na cestách Slovenska je v pozornosti väčšiny populácie, pričom takmer polovica ho považuje za rozumné. Zrejme je to tým, že ľudia si uvedomujú potrebu peňazí na údržbu a rozvoj ciest," uviedol projektový manažér TNS SK pre dopravu a cestovný ruch Peter Badík. Ako dodal, signalizuje to aj znalosť elektronického mýta a jeho podpora najmä v krajoch, kde diaľničná sieť, resp. sieť rýchlostných ciest nie je dostatočne rozvinutá.

Zavedenie elektronického diaľničného mýta pritom podľa výsledkov prieskumu podporujú skôr muži, respondenti vo vekovej kategórii od 30 do 39 rokov, ľudia s vysokoškolským vzdelaním, ľudia z väčších miest s počtom obyvateľov od 20 tis. do 99 tis. a vo väčšej miere obyvatelia Banskobystrického kraja. Znalosť elektronického mýta je najväčšia vo vekovej kategórii 30 až 39 rokov, v mestách od 5 tis. do 20 tis. obyvateľov, v Nitrianskom kraji, medzi mužmi a respondentmi s vysokoškolským vzdelaním. Naopak, najnižšia znalosť je vo vekovej kategórii 15 až 17-ročných, v obciach do 2 tis. obyvateľov, v Bratislavskom kraji a u respondentov so základným vzdelaním.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 5 738
  2. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 3 542
  3. Ako sme jazdili v socializme 2 606
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 231
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 688
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 364
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 173
  8. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 122
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 771
  10. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 711