Z VÝSLEDKOV VÝSKUMU SPOLOČNOSTI TNS SK TIEŽ VYPLYNULO, ŽE VIAC AKO TRETINA OBYVATEĽOV SR O ELEKTRONICKOM MÝTE EŠTE VÔBEC NEPOČULA

Za zavedenie elektronického mýta je takmer polovica Slovákov

BRATISLAVA 2. augusta (SITA) - Za zavedenie elektronického diaľničného mýta v krajine je takmer polovica obyvateľov SR. Vyplynulo to z výsledkov prieskumu spoločnosti TNS SK z prelomu mesiacov jún a júl, ...

BRATISLAVA 2. augusta (SITA) - Za zavedenie elektronického diaľničného mýta v krajine je takmer polovica obyvateľov SR. Vyplynulo to z výsledkov prieskumu spoločnosti TNS SK z prelomu mesiacov jún a júl, v ktorom 46,9 % oslovených Slovákov vyjadrilo zavedeniu elektronického mýta podporu. Vyše štvrtina respondentov zavedenie tohto spôsobu spoplatňovania diaľnic za rozumné nepokladá. Z výsledkov výskumu, ktorý sa realizoval na reprezentatívnej vzorke 1 023 respondentov vo veku 15 a viac rokov, tiež vyplynulo, že viac ako tretina obyvateľov SR o elektronickom mýte ešte vôbec nepočula. Informovala o tom TNS SK.

"Výsledky prieskumu ukazujú, že navrhované zavedenie systému elektronického mýta na cestách Slovenska je v pozornosti väčšiny populácie, pričom takmer polovica ho považuje za rozumné. Zrejme je to tým, že ľudia si uvedomujú potrebu peňazí na údržbu a rozvoj ciest," uviedol projektový manažér TNS SK pre dopravu a cestovný ruch Peter Badík. Ako dodal, signalizuje to aj znalosť elektronického mýta a jeho podpora najmä v krajoch, kde diaľničná sieť, resp. sieť rýchlostných ciest nie je dostatočne rozvinutá.

Zavedenie elektronického diaľničného mýta pritom podľa výsledkov prieskumu podporujú skôr muži, respondenti vo vekovej kategórii od 30 do 39 rokov, ľudia s vysokoškolským vzdelaním, ľudia z väčších miest s počtom obyvateľov od 20 tis. do 99 tis. a vo väčšej miere obyvatelia Banskobystrického kraja. Znalosť elektronického mýta je najväčšia vo vekovej kategórii 30 až 39 rokov, v mestách od 5 tis. do 20 tis. obyvateľov, v Nitrianskom kraji, medzi mužmi a respondentmi s vysokoškolským vzdelaním. Naopak, najnižšia znalosť je vo vekovej kategórii 15 až 17-ročných, v obciach do 2 tis. obyvateľov, v Bratislavskom kraji a u respondentov so základným vzdelaním.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 115
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 095
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 072
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 493
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 947
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 836
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 794
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 685
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 638
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 316