SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Európania najradšej chodia na dovolenku autom

BRATISLAVA 21. júla (SITA) - Takmer 60 percent dovoleniek, ktoré trvali minimálne štyri dni, absolvovali obyvatelia Európskej únie v roku 2004 autom. Pre lietadlo sa rozhodli v prípade 25 percent ciest ...

BRATISLAVA 21. júla (SITA) - Takmer 60 percent dovoleniek, ktoré trvali minimálne štyri dni, absolvovali obyvatelia Európskej únie v roku 2004 autom. Pre lietadlo sa rozhodli v prípade 25 percent ciest a vlak a autobus si vybrali zhodne u 8 percent dovoleniek. Vyplýva to z najnovšej štúdie európskeho štatistického úradu Eurostat o cestovaní Európanov v 25 krajinách EÚ. Autá pritom preferovali všetci Európania okrem Írov a Britov, ktorí dali prednosť leteckej doprave. Najviac využívali súkromné vozidlá v Slovinsku (82 % ciest), Francúzsku (73 %), Španielsku (71 %) a Holandsku (67 %). Letecká doprava najviac prevládala v Írsku (66 %), Británii (51 %), Dánsku (39 %), Luxembursku (38 %) a Švédsku (35 %). Z iných dopravných prostriedkov si vlakovú dopravu vybrali v Litve a Poľsku (pri 19 % ciest), Lotyšsku (17 %), Maďarsku (15 %) a Francúzsku (12 %). Autobusovú dopravu preferovali v Estónsku (36 % ciest), na Slovensku (26 %), Lotyšsku a Českej republike (20 %) a Poľsku (19 %).

Skryť Vypnúť reklamu

Ako ďalej vyplýva zo štúdie, najviac dovoleniek vo vlastnej krajine absolvovali v roku 2004 Gréci (90 percent všetkých dovoleniek v dĺžke štyri dni a viac), po nich Španieli (88 %), Francúzi (83 %) a tiež Poliaci (82 %). Naopak najčastejšie do cudziny cestovali obyvatelia Luxemburska (99 % všetkých dovoleniek v dĺžke štyri dni a viac), Belgicka (79 %), po nich nasledovali Íri a Slovinci (73%) a Dáni (69%).


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 729
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 26 064
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 720
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 832
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 178
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 846
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 481
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 358
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 298
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 145
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu