SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

V Prahe rastú hlavne luxusné hotely

Praha 19. júla (TASR) - Za 5 rokov v Prahe pribudla takmer stovka hotelov. Z toho najvýraznejšie stúpal počet tých luxusnejších: štvor- a päťhviezdičkových.

Päťhviezdičkových hotelov je oproti roku 2000 takmer trikrát viac, štvorhviezdičkových dvojnásobok. Naopak, možnosti ubytovania nižšej kategórie sa rozšírili málo, asi o 10 %. Vyplýva to z údajov Českého štatistického úradu.

Za boomom kvalitných hotelov stoja predovšetkým veľké medzinárodné reťazce. Pomohlo im, že do krajiny jazdí stále viac účastníkov medzinárodných kongresov a manažérov na služobných cestách, ktorí sú zvyknutí na veľmi kvalitné ubytovanie.

Podľa odhadov firmy Mag Consulting minulý rok do hlavného mesta prišlo na konferencie asi 350 000 ľudí, ktorí denne minuli dvojnásobok množstva peňazí ako bežný turista, približne 6 000 Kč, v prepočte 8 136 Sk. V Prahe sa môžu ubytovať v hoteloch sietí Four Seasons, Hilton, Mariott, Ramada alebo Crowne Plaza. V blízkej budúcnosti pribudnú akvizície spoločností Mandarin Oriental, Hotusa alebo Rocco Forte.

Skryť Vypnúť reklamu

Reťazec Mariott otvoril v Prahe nedávno ďalší hotel so 161 izbami v novo dokončenej budove Luxemburg Plaza a dostavuje 235 izieb v centre Europort na ruzyňskom letisku. Asi 50 miliónov EUR, v prepočte 1,93 miliardy SKK, chce do rekonštrukcie budovy a rozšírenia kongresového centra dať hotel Hilton, ktorý ponúka 788 izieb.

Priemerná cena päťhviezdičkového ubytovania je podľa údajov štatistického úradu 3 580 Kč.

Reálne ceny vo veľkých pražských hoteloch sú však oveľa vyššie. Za noc v bežnej dvojposteľovej izbe hotela Four Seasons záujemca zaplatí 330 EUR, v malostranskom hoteli Aria minie za prespanie približne 350 EUR.

Informoval o tom český denník Hospodářské noviny.

(1 CZK = 1,356 SKK; 1 EUR = 38,562 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  6. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  9. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  10. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 28 653
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 25 987
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 689
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 888
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 150
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 823
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 364
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 314
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 150
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu