SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Návštevníci zabúdajú na poistenie do hôr

POPRAD 10. júla (SITA) – Väčšina návštevníkov hôr pravdepodobne zatiaľ nepovažuje za potrebné poistiť sa pre prípad úrazu a následného zásahu Horskej záchrannej služby, za ktoré sa od 1. júla platí. Za ...

POPRAD 10. júla (SITA) – Väčšina návštevníkov hôr pravdepodobne zatiaľ nepovažuje za potrebné poistiť sa pre prípad úrazu a následného zásahu Horskej záchrannej služby, za ktoré sa od 1. júla platí. Za posledných desať dní Horská záchranná služba zaevidovala 16 zásahov v horských oblastiach. Poistenie do hôr, z ktorého sa hradia náklady za zásah horskej služby, mali len štyria návštevníci, uviedol pre SITA riaditeľ HZS Jozef Janiga. Vo väčšine prípadov pomáhali záchranári zahraničným návštevníkom, len v jednom to bol Slovák. Takmer polovicu zásahov zaznamenali záchranári vo Vysokých Tatrách.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa J. Janigu to, že len málo zachraňovaných návštevníkov hôr malo poistenie, nesúvisí s nízkou informovanosťou o povinnosti uhradiť náklady spojené s technickým zásahom horskej službe. "Väčšinou prvá otázka postihnutého je, koľko to bude stáť,“ uviedol J. Janiga. Záchranári sa zatiaľ nestretli s tým, že by postihnutý turista odmietol záchranu, prípadne poskytol nepravdivé údaje pre ďalšie doriešenie zásahu.

Náklady na technický zásah horskej služby sa podľa doterajších skúseností pohybujú od 2 000 do 110 000 korún. Najlacnejšie sú transporty zranených z ľahko prístupných terénov, najdrahšie sú náročné stenové zásahy, kde je potrebné nasadiť väčší počet záchranárov, prípadne aj leteckú techniku.

Poistenie do hôr v súčasnosti ponúkajú štyri komerčné poisťovne. Vo Vysokých Tatrách je podľa J. Janigu dostatok možností, kde sa dá uzavrieť poistenie do hôr. Niektoré z poisťovní ponúkajú aj poistenie prostredníctvom internetu, prípadne cez telefón.

Skryť Vypnúť reklamu

SITA vydá k správe zvukovú správu.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu