SME
Pondelok, 27. jún, 2022 | Meniny má Ladislav, Ladislava

Kremenec leží na hranici troch štátov

Poloha: Poloniny (Bukovské vrchy východná časť). Východiskový a cieľový bod: Nová Sedlica, zastávka SAD, parkovisko.

Časový rozvrh: Nová Sedlica Pod Kýčerou 3/4 h Temný vŕšok 1 h Stužická rieka 1/2 h Kremenec 1 3/4 h Čierťaž 1 ??1/4 h Lúky pod Príkrym 1/4 h Pod Príkrym 1 h Nová Sedlica 1/2 h. Spolu: 7 h. Prevýšenie: 798 m.

Náročnosť: Stredne náročná túra s jednoduchou orientáciou a pomerne značným prevýšením.

Základná trasa: Takmer celodenný výlet začneme pri autobusovej zastávke pri penzióne Kremenec v strede Novej Sedlice (410 m). Z najvýchodnejšej obce na Slovensku sa vydáme po červeno značkovanej ceste (0918) na sever. Značka nás krátko povedie popri Zbojskom potoku k informačnému stredisku parku Poloniny, pri ktorom obec opustíme.

SkryťVypnúť reklamu

Odbočka vpravo z asfaltovej cesty nasmeruje do lesa. Značka stúpa na križovatku lesných ciest Pod Kýčerou (600 m) s prístreškom. Z rázcestia pokračujeme v strmom stúpaní po červených značkách. Výmoľovou lesnou cestou vľavo od Packovej Kýčery (872 m) mierne vystúpime do sedla Temný vŕšok (838 m).

Serpentínami strmo klesneme k potoku Stužická rieka (660 m). Prejdeme cez drevenú lávku a ocitneme sa v pralese Stužica. Chodník vedie po násype zaniknutej úzkokoľajnej železničnej trate. Najskôr strmo a potom mierne vystúpime vľavo od Kamenistého potoka k slovensko-ukrajinskej hranici.

Po chodníku vedúcom asi 200 metrov po hranici strmo vystúpime na najvyšší bod trasy vrch Kremenec (1208 m). Keďže viac na východ sa už na Slovensku ísť nedá, vyberieme sa západným smerom po slovensko-poľskej hranici. Povedú nás červené turistické značky (0918), ktoré dopĺňajú poľské modré značky. Zvlneným terénom dosiahneme vyhliadkový bod Kamenná lúka (1201 m). Hrebeňom Bukov?ských vrchov prekonáme vrch Hrúbky (1186 m) a okolo pamätníka ruského vojaka P. A. Gladyša prídeme k rázcestiu Čierťaž (1071 m). Tu štátnu hranicu a hrebeň Bukovských vrchov opustíme a odbočíme vľavo. Po zelenej značke (5790) klesneme lesným chodníkom k Lúkam pod Príkrym (840 m). Značky ďalej klesajú na juh vpravo od vrchu Príkry (952 m). Pri lávke Pod Príkrym (442 m) sa k zelenej značke pripája žltá značka (8728). Po kameňoch prekonáme potok a odbočíme doľava na asfaltovú cestu, po ktorej popri Zbojskom potoku prídeme do Novej Sedlice (410 m).

SkryťVypnúť reklamu

(Turistický sprievodca Východné Karpaty Vihorlatské vrchy z edície S batohom po Slovensku)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny. Adepti sú jasní
  2. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  3. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  4. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  5. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME
  6. Nalaďte sa na svoje mladšie ja s rádiom Vlna
  7. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Trápia Vás bolesti a únava? Máme skvelé riešenie k vám domov
  2. IMMOFINANZ pokračuje v úspechoch nájomných zmlúv aj v roku 2022
  3. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete
  4. Prešovský Fragaria Cup oslavuje 20 rokov
  5. Na čo slúžia bubnové kosačky a ako vybrať tú správnu?
  6. V Košiciach vznikla inkluzívna škola s finančnou podporou grantu
  7. Lekár U19: „Majstrovstvá Európy sú pre nás vyvrcholením"
  8. Tatra banka získala 2 prestížne ocenenia
  1. Analytik Horňák: Niektorí výrobcovia budú musieť znížiť ceny 28 300
  2. Štyri veci, vďaka ktorým lepšie zvládnete infláciu 10 131
  3. Djerba: odlišná príchuť dovolenky v Tunisku 7 871
  4. 91 kreslených správ o Slovensku, Ukrajine a celom svete 4 987
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk 3 899
  6. Vyhrajte letnú dovolenku s víkendovým vydaním denníka SME 2 859
  7. Máte v hľadáčiku dovolenku v Turecku? Táto inšpirácia padne vhod 1 843
  8. Čítajte odomknuté články na mobile, počítači a aj v tablete 1 577
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Irena Šimuneková: Na návšteve u susedov - Strážnice a okolie časť 1.
  2. Iveta Bakitová: Tarragona a ešte pár cestovateľských tipov na Costa Dorada v Španielsku
  3. Monika Kusendová: Malofatranská hrebeňovka alebo 4-dňové sólo dobrodružstvo s ruksakom po horách
  4. Robert Drál: Mt. Kilimanjaro - BASE Camp
  5. Daniel Schikor: Jordánsko - v hlavnom meste
  6. Iveta Bakitová: Veľká Noc v Španielsku - dnes neplánovane o Salvadore Dalím
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 37. - Arktída - Nansenova expedícia na lodi Fram (1893 - 1896)
  8. Aleš Tvrdý: Juhoafrická Republika a jej poklad
  1. Soňa Bulbeck: Ako šklbú turistov inde... 10 103
  2. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku) 7 283
  3. Post Bellum SK: Kocáb: Boli schopní aj tmu vydávať za dôkaz toho, že tam nie sú jadrové hlavice 5 906
  4. Věra Tepličková: Igi zasa ukazuje figy alebo O tom, ako sa Edo unáhlil 5 828
  5. Felipe Sánchez López: Opatrovatelia alebo novodobí slovenskí otrokári 5 483
  6. Věra Tepličková: Mala by som byť po dnešku pokojnejšia, pani Kavecká? 5 349
  7. Monika Vojčíkova: Nie je Pavlínka ako Pawlinka 4 260
  8. Jozef Černek: Turecko, letecky s dvomi deťmi, časť prvá - cesta tam 3 283
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 42. - Arktída - Príbeh havárie vzducholode Italia podľa priameho účastníka Běhounka
  2. Lívia Hlavačková: Týždenne zjete jednu kreditku v podobe mikroplastov
  3. Jiří Ščobák: Ruské straty budú o 20 000 mŕtvych vyššie, než uvádza Ukrajina (analýza situácie na bojisku)
  4. Jiří Ščobák: Bude Ukrajina po vojne prosperovať? A my s ňou?
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 41. - Arktída - Roald Amundsen, Umberto Nobile a Expedícia Norge - 1926
  6. Jiří Ščobák: Skepsia okolo kryptomien: Ktoré kryptomeny naozaj nie sú pre začiatočníkov?
  7. Monika Nagyova: Nebyť matkou je úžasné
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 40. - Arktída - Expedícia MacMillan s účasťou amerického letectva z roku 1925
SkryťZatvoriť reklamu