easyJet: Európska komisia preštudovala zlúčenie Air France a KLM pod tlakom

Bratislava/Brusel 4. júla (TASR) - Súhlas Európskej komisie (EK) s fúziou leteckých spoločností Air France a holandskej KLM dnes potvrdil aj Európsky ...

Bratislava/Brusel 4. júla (TASR) - Súhlas Európskej komisie (EK) s fúziou leteckých spoločností Air France a holandskej KLM dnes potvrdil aj Európsky súdny dvor (ESD), keď zamietol pokus konkurenčnej spoločnosti easyJet prekaziť zlúčenie. Ako sa uvádza v stanovisku súdu, námietka spoločnosti easyJet nedokazuje chybný postup EK pri rozhodovaní o fúzii a je v súlade s hodnotami spoločného trhu.

Spoločnosť easyJet však tvrdí, že EK preštudovala toto zlúčenie bez náležitého uváženia. "Dúfali sme, že súd uštedrí EK pokarhanie za to, že sa sklonila pod politickým tlakom a súhlasila so zlúčením v dvojnásobne skrátenom čase," uviedol generálny riaditeľ easyJet Andy Harrison. Ako ďalej dodal, Francúzsko, podľa neho trpí nedostatkom konkurencie a najvyššími cenami leteckého cestovného spomedzi európskych krajín. "EK mala veľkú príležitosť chopiť sa tohto hlbokého štrukturálneho nedostatku a pomocou prípadu Air France/KLM dodať trhu reálnu, a tak potrebnú konkurenciu," povedal Harrison.

Air France a KLM zverejnili plán fúzie ešte v roku 2003. Protimonopolné orgány EK zlúčenie schválili vo februári 2004. EasyJet požiadal ESD, aby súhlas EK vyhlásil za neplatný. Spoločnosť easyJet argumentovala, že komisia zlyhala pri hodnotení následkov fúzie.

Právny spor voči EK týkajúci sa zväzku Air France a Alitalia je ešte stále otvorený. Podľa Harrisona je škandálne, že letiskové pozície, ktoré obe letecké spoločnosti odovzdali, aby umožnili konkurenciu medzi Francúzskom a Talianskom, sú stále nepoužívané, a to napriek nespočetným žiadostiam spoločnosti easyJet.

easyJet je vedúca európska nízkonákladová letecká spoločnosť, ktorá v súčasnosti prevádzkuje 114 lietadiel na 258 trasách medzi 72 letiskami v 21 európskych krajinách. V roku 2005 prepravila spoločnosť viac ako 30 miliónov cestujúcich.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  6. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. Prijatie delegácie z Kyjevskej národnej ekonomickej univerzity
  2. Nevymením peniaze Humenčanov za hodnotenie jednej mimovládky
  3. Ako zabrániť povodniam, či suchu? Riešenie nájde Climathon
  4. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  7. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  8. Company´s autumn in the High Tatras
  9. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  10. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 33 035
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 28 528
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 18 019
  4. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 470
  5. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 653
  6. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 113
  7. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 540
  8. Zuzana Žirková: Šport v meste je v polčase rozpadu 4 235
  9. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy 4 147
  10. Z lesa si našla cestu do útulku, na nový domov ale stále čaká 4 120