v činnosti iba elektromotor. Benzínový motor sa pridáva až po rozbehu auta a pri akcelerácii. Pri spomaľovaní sa benzínový motor od- mlčí a elektromotor funguje ako generátor elektrickej energie a dobíja akumulátory. Prius má navyše technológiu Stop and Go, čo znamená, že sa zážihový motor pri zastavení napríklad na križovatke vypína
a elektromotor prechádza do úsporného režimu. Potom sa po rozbehu znova naštartuje.
Aj Audi A2 disponuje podobnou funkciou. Eco režim má zabudovanú tiež funkciu start/stop. Ak auto stojí napríklad pred semaformi
a vodič má stlačený pedál brzdy, motor sa po niekoľkých sekundách zastaví. Keď vodič uvoľní tlak na pedál brzdy, motor sa opäť okamžite spustí a auto sa môže bez oneskorenia rozbehnúť. Start/stop systém odpojuje motor od prevodovky
a zastavuje ho tiež vtedy, keď
vodič dá nohu z pedála plynu -
v tom prípade vozidlo so zastaveným motorom pokračuje v jazde zotrvačnosťou až do momentu, kedy vodič znova zošliapne akcelerátor. Z bezpečnostných dôvodov sa však motor neodpojuje pokiaľ má vodič nohu na pedále brzdy, takže napríklad v dlhých tiahlych klesaniach sa dá pribrzďovať motorom.
Citroën C2 Stop & Start má systém vypínania motora známy z C3. Dať do auta motor, ktorý sa sám vypne v prípade nečinnosti (čakanie na križovatke, dopravná zápcha
a podobne), sa na prvý pohľad zdá ako múdra myšlienka. Lenže zákazníci to vidia inak. Práve preto sa napríklad za šestnásť mesiacov predalo v Británii len 350 kusov C3 Stop & Start. Importér u nás ani neuvažuje o tom, že by sa akýkoľvek Citroën so systémom Stop & Start predával na Slovensku.
(jovi)