Nový cestovný poriadok MHD stále nie je schválený

BANSKÁ BYSTRICA 16 júna (SITA) - Napriek tomu, že v Banskej Bystrici by mal od začiatku júla platiť nový cestovný poriadok mestskej dopravy (MHD), návrh, ktorý SAD Zvolen predložila mestu, stále nie je ...

BANSKÁ BYSTRICA 16 júna (SITA) - Napriek tomu, že v Banskej Bystrici by mal od začiatku júla platiť nový cestovný poriadok mestskej dopravy (MHD), návrh, ktorý SAD Zvolen predložila mestu, stále nie je schválený a pokračuje jeho pripomienkovanie. Mesto bude podľa pracovníkov referátu dopravy zrejme požadovať na základe pripomienok cestujúcich jeho úpravy.

Navrhovaný nový cestovný poriadok MHD vychádza z optimalizačnej štúdie, ktorú pre SAD Zvolen vypracovala bratislavská firma DIC. Mal by priniesť priame spojenie sídliska Sásová so sídliskami Radvaň a Fončorda bez prestupu na Námestí slobody v centre mesta. Podľa podpredsedu predstavenstva SAD Zvolen Adriana Polónyho to bude pre cestujúcich znamenať lacnejšie cestovanie. Zároveň by to však znamenalo aj zánik priameho spojenia Radvane a Fončordy so železničnou stanicou. Linky 6 a 2, ktoré ho v súčasnosti zabezpečujú, by totiž po navrhovanom zlúčení s terajšími linkami 22 a 26 nepokračovali z centra na železničnú stanicu, ale na Sásovú. V návrhu nového cestovného poriadku je okrem ďalších zmien aj zavedenie dvoch nových denných liniek. Jedna by mala spájať časť Podlavice s časťou Iliaš cez Fončordu, druhá Triedu Hradca Králové cez Jesenský vŕšok a centrum mesta s časťou Senica. Po rokoch by sa do Banskej Bystrice mali vrátiť aj dve nočné linky.

Zavedenie nového cestovného poriadku a zvýšenie výkonov na úroveň roku 2004 od 1. júla vyplýva SAD Zvolen zo zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme. Podľa nej mal prevádzkovateľ MHD od 1. apríla zabezpečiť aj nástup do autobusov minimálne dvomi dverami. Doteraz však cestujúci musia nastupovať iba prednými dverami, za čo už magistrát udelil SAD Zvolen pokutu.


SITA k správe vydá zvukovú správu


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 723
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 930
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 113
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 831
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 678
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 445
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 100
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 020
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 855
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471