SME
Piatok, 23. júl, 2021 | Meniny má OľgaKrížovkyKrížovky

Francúzske rýchlovlaky budú jazdiť aj k nám

LUXEMBURG/BRUSEL - Rýchlovlaky, napríklad francúzske TGV, by mali jazdiť aj na bratislavskú Hlavnú stanicu. Ministri dopravy Nemecka, Rakúska, Slovenska a Francúzska podpísali včera v Luxemburgu vyhlásenie, v ktorom sa zaväzujú vybudovať vysokorýchlostnú

Rýchlovlaky by mali jazdiť aj na bratislavskú Hlavnú stanicu možno už pred majstrovstvami sveta v hokeji v roku 2011. FOTO - TASR

železničnú os Paríž - Štrasburg - Štutgart - Viedeň -Bratislava v čo najkratšom čase. Za Slovensko vyhlásenie podpísal veľvyslanec SR pri Európskej únii Maroš Šefčovič.

Do trate, ktorá patrí medzi prioritné projekty transeurópskych dopravných sietí, sa už investovalo viac ako desať miliárd eur. Okrem toho boli na jar podpísané dvojstranné zmluvy medzi Nemeckom a Francúzskom a medzi Nemeckom a Rakúskom, ktoré umožnia postaviť dva mosty cez Rýn a Saalach, hraničné rieky medzi týmito krajinami. Európsky koordinátor tohto projektu Peter Balázs uvítal, že tri cezhraničné úseky budú realizované v skrátených termínoch.

Slovenský úsek by sa mal stať realitou zhruba za sedem rokov. "Pracujeme s termínom 2013, ale samozrejme by sme niektoré úseky chceli dať do prevádzky čo najskôr, pokiaľ možno pred majstrovstvami sveta v hokeji v roku 2011," povedal zástupca slovenského veľvyslanca pri EÚ Juraj Nociar, ktorý v Luxemburgu zastupoval ministra dopravy. "Nejde len o vlaky TGV, ktorých by malo byť len niekoľko denne," povedal Nociar. Trať by sa mala využiť aj na prepojenie bratislavského a viedenskeho letiska rýchlovlakom, o čom sa už roky hovorí. Bratislava už využila finančné prostriedky únie na vypracovanie projektových štúdií, vďaka ktorým sa jej podarilo pristúpiť k železničnému koridoru Paríž -Viedeň. Na samotné prevedenie počíta s využitím príspevkov z Fondu súdržnosti únie, ktoré by mali dielo financovať z 85 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. M. Šmigura: Pozeráme sa smerom na Varšavu
  2. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  3. Z čoho sa vyrábajú balené bagety? Kedy sa ich treba báť?
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Od Česka až po Jadran
  6. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  7. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci
  9. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu?
  10. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. Riziko úrazov je počas letných prázdnin vyššie
  3. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  5. Tatravagónka Poprad ponúka stabilnú prácu a kariérny rast
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  8. Svet bude fungovať na dátach a tie sú pre Slovensko priorita
  9. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti
  10. VÚB banka ešte viac posilní leasingové služby
  1. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 13 279
  2. Pätnásť miest v Rakúsku na letné potulky 7 050
  3. Vedci skúmali slovenskú magnéziovú minerálku. Výsledok prekvapí. 6 211
  4. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 910
  5. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 5 156
  6. Investovať do akcií a ETF v malom sa teraz dá výhodnejšie 3 752
  7. Nový Volkswagen Polo GTI prináša radosť z jazdy s dvojlitrom! 3 091
  8. Od Česka až po Jadran 3 050
  9. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 992
  10. Nikto im nezatlieska. Koľko medailí získajú Slováci v Tokiu? 2 229
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu