SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Francúzske rýchlovlaky budú jazdiť aj k nám

LUXEMBURG/BRUSEL - Rýchlovlaky, napríklad francúzske TGV, by mali jazdiť aj na bratislavskú Hlavnú stanicu. Ministri dopravy Nemecka, Rakúska, Slovenska a Francúzska podpísali včera v Luxemburgu vyhlásenie, v ktorom sa zaväzujú vybudovať vysokorýchlostnú

Rýchlovlaky by mali jazdiť aj na bratislavskú Hlavnú stanicu možno už pred majstrovstvami sveta v hokeji v roku 2011. FOTO - TASR

železničnú os Paríž - Štrasburg - Štutgart - Viedeň -Bratislava v čo najkratšom čase. Za Slovensko vyhlásenie podpísal veľvyslanec SR pri Európskej únii Maroš Šefčovič.

Do trate, ktorá patrí medzi prioritné projekty transeurópskych dopravných sietí, sa už investovalo viac ako desať miliárd eur. Okrem toho boli na jar podpísané dvojstranné zmluvy medzi Nemeckom a Francúzskom a medzi Nemeckom a Rakúskom, ktoré umožnia postaviť dva mosty cez Rýn a Saalach, hraničné rieky medzi týmito krajinami. Európsky koordinátor tohto projektu Peter Balázs uvítal, že tri cezhraničné úseky budú realizované v skrátených termínoch.

Slovenský úsek by sa mal stať realitou zhruba za sedem rokov. "Pracujeme s termínom 2013, ale samozrejme by sme niektoré úseky chceli dať do prevádzky čo najskôr, pokiaľ možno pred majstrovstvami sveta v hokeji v roku 2011," povedal zástupca slovenského veľvyslanca pri EÚ Juraj Nociar, ktorý v Luxemburgu zastupoval ministra dopravy. "Nejde len o vlaky TGV, ktorých by malo byť len niekoľko denne," povedal Nociar. Trať by sa mala využiť aj na prepojenie bratislavského a viedenskeho letiska rýchlovlakom, o čom sa už roky hovorí. Bratislava už využila finančné prostriedky únie na vypracovanie projektových štúdií, vďaka ktorým sa jej podarilo pristúpiť k železničnému koridoru Paríž -Viedeň. Na samotné prevedenie počíta s využitím príspevkov z Fondu súdržnosti únie, ktoré by mali dielo financovať z 85 percent.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 875
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 356
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 645
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 164
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 074
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 303
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 535
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 642
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 342
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 978
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu