Francúzske rýchlovlaky budú jazdiť aj k nám

LUXEMBURG/BRUSEL - Rýchlovlaky, napríklad francúzske TGV, by mali jazdiť aj na bratislavskú Hlavnú stanicu. Ministri dopravy Nemecka, Rakúska, Slovenska a Francúzska podpísali včera v Luxemburgu vyhlásenie, v ktorom sa zaväzujú vybudovať vysokorýchlostnú

Rýchlovlaky by mali jazdiť aj na bratislavskú Hlavnú stanicu možno už pred majstrovstvami sveta v hokeji v roku 2011. FOTO - TASR

železničnú os Paríž - Štrasburg - Štutgart - Viedeň -Bratislava v čo najkratšom čase. Za Slovensko vyhlásenie podpísal veľvyslanec SR pri Európskej únii Maroš Šefčovič.

Do trate, ktorá patrí medzi prioritné projekty transeurópskych dopravných sietí, sa už investovalo viac ako desať miliárd eur. Okrem toho boli na jar podpísané dvojstranné zmluvy medzi Nemeckom a Francúzskom a medzi Nemeckom a Rakúskom, ktoré umožnia postaviť dva mosty cez Rýn a Saalach, hraničné rieky medzi týmito krajinami. Európsky koordinátor tohto projektu Peter Balázs uvítal, že tri cezhraničné úseky budú realizované v skrátených termínoch.

Slovenský úsek by sa mal stať realitou zhruba za sedem rokov. "Pracujeme s termínom 2013, ale samozrejme by sme niektoré úseky chceli dať do prevádzky čo najskôr, pokiaľ možno pred majstrovstvami sveta v hokeji v roku 2011," povedal zástupca slovenského veľvyslanca pri EÚ Juraj Nociar, ktorý v Luxemburgu zastupoval ministra dopravy. "Nejde len o vlaky TGV, ktorých by malo byť len niekoľko denne," povedal Nociar. Trať by sa mala využiť aj na prepojenie bratislavského a viedenskeho letiska rýchlovlakom, o čom sa už roky hovorí. Bratislava už využila finančné prostriedky únie na vypracovanie projektových štúdií, vďaka ktorým sa jej podarilo pristúpiť k železničnému koridoru Paríž -Viedeň. Na samotné prevedenie počíta s využitím príspevkov z Fondu súdržnosti únie, ktoré by mali dielo financovať z 85 percent.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  8. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  9. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  10. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  1. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  2. Už aj seniori presadajú do SUV
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  5. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  6. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  7. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  8. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 671
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 621
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 538
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 497
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 097
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 002
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 874
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676