Čierna Hora očakáva najlepšiu letnú sezónu od roku 1991

Belehrad/Podgorica 6. júna (TASR) - Prvé dni dosiahnutej nezávislosti po 88 rokoch by mohli byť pre štát so 650 000 obyvateľmi sotva sľubnejšie. Podľa ...

Belehrad/Podgorica 6. júna (TASR) - Prvé dni dosiahnutej nezávislosti po 88 rokoch by mohli byť pre štát so 650 000 obyvateľmi sotva sľubnejšie. Podľa slov čiernohorského ministra turistiky Predraga Neneziča by sa tohtoročná turistická letná sezóna mohla stať najlepšou od rozpadu bývalej Juhoslávie v roku 1991.

Ministerstvo turistiky počíta s okolo 900 000 dovolenkármi, z toho 400 000 z Európskej únie (EÚ) a Ruska, ktorí by mali do krajiny priniesť 300 miliónov EUR, v prepočte 11,3 miliardy SKK. Vláda v Podgorici chce klásť dôraz práve na cestovný ruch, ktorý bol až doteraz jedným z najdôležitejších odvetví hospodárstva v Čiernej Hore.

V predvečer referenda o nezávislosti v meste Budva, vedúcom turistickom centre na asi 100 kilometrov dlhom pobreží Jadranského mora, otvorili nový 4-hviezdičkový hotel IberoStar-Bellevue, ktorý patrí španielsko-nemeckému hotelovému reťazcu a lokálnemu obchodníkovi. Minulý piatok sa zasa práve pred začiatkom sezóny skončila prestavba významného letiska Tivat.

Hneď v prvý pracovný deň po dosiahnutí nezávislosti sa čiernohorský premiér Milo Djukanovič stretol s potenciálnymi zahraničnými investormi - kanadským obchodníkom Petrom Munkom a členmi rodiny Rotschildovcov, Jakobom a Nathanom. Munk už koncom minulého roka avizoval vláde investície v sume 0,5 miliardy EUR, a to nielen v odvetví cestovného ruchu.

Optimizmus šéfa vlády však nezdieľajú všetci občania. "Predtým sme mali prvé objednávky už v apríli," vysvetľuje domáca pani, ktorá v lete prenajíma turistom 4 izby vo svojom rodinnom dome. V súčasnosti sa jej však nenahlási žiadny z jej stálych hostí zo Srbska.

Čierna Hora je rovnako ako aj predtým turisticky lacnou krajinou, ktorá sa chce stať postupne atraktívnou aj pre náročných turistov. Podľa úradov sa tento raz nevyskytnú chronické problémy so zásobovaním vodou a elektrinou. Pre čistotu na pobreží sa v minulých rokoch už niečo urobilo, potrebné sú však ešte rozsiahlejšie zásahy.

Informovala o tom rakúska agentúra APA.

(1 EUR = 37,741 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV
  2. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  5. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  6. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  7. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  8. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  9. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  10. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Poďte kontrolovať novinárov denníka SME
  4. Prognózy pre slovensky realitný trh v roku 2019
  5. Ako ušetriť s virtuálnym sídlom ?
  6. Rozhodnite o tom, aký projekt podporí Tesco vo vašom okolí!
  7. Nádcha za volant nepatrí. Môže pôsobiť ako alkohol
  8. Ľadový expres dopraví ľudí za lyžovačkou bez prestupov
  9. Relaxačná zóna v záhrade
  10. TRUCK režim zdarma pro autokameru s navigaciou MiVue Drive 60 LM
  1. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 18 458
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 17 659
  3. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 15 622
  4. Jedli ste už ružovú čokoládu? 7 535
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 7 151
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 060
  7. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 4 850
  8. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 2 935
  9. Masívna ofenzíva barcelonskej značky v segmente SUV 2 924
  10. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 2 849