SME

Tunel Sitina možno otvoria už koncom roka, tvrdí Prokopovič

BRATISLAVA 5. júna (SITA) - Bratislavský tunel Sitina by mohli otvoriť už koncom tohto roka. Na pondelňajšom kontrolnom dni tunela to pripustil minister dopravy Pavol Prokopovič, ktorý dodal, že ministerstvo ...

BRATISLAVA 5. júna (SITA) - Bratislavský tunel Sitina by mohli otvoriť už koncom tohto roka. Na pondelňajšom kontrolnom dni tunela to pripustil minister dopravy Pavol Prokopovič, ktorý dodal, že ministerstvo urobí všetko, aby sa dokončovacie technické a stavebné práce urýchlili a odľahčila sa tak doprava v meste. Ako uviedol Prokopovič, ministerstvo dopravy bude na urýchlení prác spolupracovať s ministerstvom financií, ministerstvom zahraničných vecí a japonským veľvyslanectvom. Výstavba tunela pokračuje podľa generálneho riaditeľa Národnej diaľničnej spoločnosti Dušana Faktora bez komplikácií.

SkryťVypnúť reklamu

Definitívne dokončenie tunela bolo pôvodne plánované na apríl budúceho roka. Stavebné práce sa začali v roku 2003, základné práce na tuneli boli dokončené v roku 2005 a v tuneli následne začali montovať technické vybavenie - osvetlenie, vetranie a riadiace systémy. Pôvodné náklady na vybudovanie tunela odhadli na 3, 5 mld. Sk, výstavbu tunela financuje na 82 % Japonská banka pre medzinárodnú spoluprácu, 18 % peňazí poskytla slovenská strana. Odborníci už v minulom roku predpokladali, že suma sa zvýši. Na otázku, o koľko celkové náklady na výstavbu tunela stúpli, dnes však minister Prokopovič novinárom neodpovedal.

Tunel s dĺžkou 1, 5 km budú tvoriť dve samostatné tunelové rúry, každá s dvoma jazdnými pruhmi. Bude vybavený modernou technológiou, ktorá bude riadiť celý chod tunela: vetranie, osvetlenie, dopravu a v prípade kolíznych a nehodových situácií aj jeho uzavretie. Riadenie bude automatické aj manuálne z centrálneho a podružných dispečingov. Okrem toho bude tunel vybavený pre havarijné situácie výklenkami SOS, požiarnymi vodovodmi a únikovými chodbami.

SkryťVypnúť reklamu

Tunel Sitina bude súčasťou diaľnice D2 Bratislava, úsek Lamačská cesta - Staré grunty a vyplní posledný chýbajúci úsek na ťahu diaľnice D2 z Českej republiky cez Bratislavu do Maďarska. Doteraz tento chýbajúci úsek diaľnice nahradzovala Lamačská cesta a Mlynská dolina, ktoré sú dopravne najvyťaženejšími komunikácií mesta. "Projekt je významný nielen preto, že odľahčí premávku v Bratislave, ale zároveň bude mať pozitívny vplyv na životné prostredie, zvýšenie komfortu a bezpečnosti dopravy," uviedol pri otvorení stavby minister dopravy Pavol Prokopovič.


SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 27 907
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 474
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 919
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 297
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 159
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 866
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 719
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ľuboš Vodička: Zolná, kostol za hradbami
  2. Ľuboš Vodička: Slovenské hrady: Tematín
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky III.
  4. Ladislav Kucharik: Bahrain - panské pieskovisko na zimu
  5. Michal Drotován: Singapur - mesto budúcnosti. Naozaj?
  6. Aleš Tvrdý: Ľudské povolania
  7. Ľuboš Vodička: Kam vo Viedni, keď prší? Albertina
  8. Miroslav Lisinovič: Putovanie slovenskými kalváriami - Lokca
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 121
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 649
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 722
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 457
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 368
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 276
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu