SME
Nedeľa, 1. august, 2021 | Meniny má BožidaraKrížovkyKrížovky

Električka na seba nevie zarobiť

TRENČIANSKE TEPLICE - Od začiatku tohto týždňa ubudli na trase Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice dva spoje. Železničná spoločnosť spoje, ktorými cestovalo najmenej ľudí, zrušila bez náhrady. Električka tak do kúpeľného mesta premáva trinásťkrát ...

Električka premáva na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice už od roku 1909. Každý rok však klesá počet cestujúcich, ktorých prepraví. FOTO SME - MICHAL PIŠKO

TRENČIANSKE TEPLICE - Od začiatku tohto týždňa ubudli na trase Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice dva spoje. Železničná spoločnosť spoje, ktorými cestovalo najmenej ľudí, zrušila bez náhrady. Električka tak do kúpeľného mesta premáva trinásťkrát za deň.

Električková doprava je stále stratová, cestujúci ju využívajú čoraz menej a zrušenie jej hrozilo už viackrát. Napriek tomu v roku 2000 trať rekonštruovali za viac ako 20 miliónov korún.

Mesto aj obec by atraktívny druh dopravy radi zachovali. "Spĺňa funkciu kúpeľnej atrakcie a je neodmysliteľne spojená s koloritom regiónu," hovorí viceprimátor Trenčianskych Teplíc Milan Koža. Prvá jazda električky sa uskutočnila už takmer pred 100 rokmi.

Najdôležitejšou úlohou úzkorozchodnej elektrickej trate bolo sprístupniť teplické kúpele svetu. "Keď vznikla koncom 19. storočia vlaková trasa do Teplej, začali Teplice hojnejšie navštevovať napríklad klienti z Budapešti. Električka sa stala nevyhnutnosťou najmä pre lepšiu klientelu," hovorí bývalý riaditeľ teplických kúpeľov Juraj Čelko.

Význam električky začal upadať s masívnym nástupom automobilového priemyslu. "Asi pred pätnástimi rokmi sme museli začať s rozsiahlym rozširovaním parkovísk, dnes už kúpeľní hostia prichádzajú takmer výlučne na autách."

Podľa Miloša Čikovského zo Železničnej spoločnosti závisí osud električkovej dopravy aj od prístupu mesta a kúpeľov.

(mp)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  3. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  4. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  5. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  8. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  10. Lenivý brunch s Muchom
  1. Motorkárska výstroj v lete: ako jazdiť aj v horúčavách?
  2. Košická štvrť je súčasťou odpadového experimentu.
  3. Kúpa vozidla cez inzerát či od malého predajcu je rizikovejšia
  4. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021
  5. Vyberte sa na výlet s cyklobusom
  6. Nepodceňujte rozmiestnenie zásuviek a vypínačov
  7. Hrotka: Sporiteľne ťahajú za kratší koniec. Musíme reagovať
  8. Slováci čoraz viac nakupujú pivo vo vratných fľašiach
  9. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  10. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky 5 143
  2. Dovolenka v Turecku: Skvelé hotely na leto 2021 4 341
  3. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 4 313
  4. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 3 484
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 465
  6. Jeden deň na Bratislavu nestačí 3 357
  7. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 333
  8. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 270
  9. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké? 3 211
  10. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 3 131
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu