SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Električka na seba nevie zarobiť

TRENČIANSKE TEPLICE - Od začiatku tohto týždňa ubudli na trase Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice dva spoje. Železničná spoločnosť spoje, ktorými cestovalo najmenej ľudí, zrušila bez náhrady. Električka tak do kúpeľného mesta premáva trinásťkrát ...

Električka premáva na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice už od roku 1909. Každý rok však klesá počet cestujúcich, ktorých prepraví. FOTO SME - MICHAL PIŠKO

TRENČIANSKE TEPLICE - Od začiatku tohto týždňa ubudli na trase Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice dva spoje. Železničná spoločnosť spoje, ktorými cestovalo najmenej ľudí, zrušila bez náhrady. Električka tak do kúpeľného mesta premáva trinásťkrát za deň.

Električková doprava je stále stratová, cestujúci ju využívajú čoraz menej a zrušenie jej hrozilo už viackrát. Napriek tomu v roku 2000 trať rekonštruovali za viac ako 20 miliónov korún.

Mesto aj obec by atraktívny druh dopravy radi zachovali. "Spĺňa funkciu kúpeľnej atrakcie a je neodmysliteľne spojená s koloritom regiónu," hovorí viceprimátor Trenčianskych Teplíc Milan Koža. Prvá jazda električky sa uskutočnila už takmer pred 100 rokmi.

Najdôležitejšou úlohou úzkorozchodnej elektrickej trate bolo sprístupniť teplické kúpele svetu. "Keď vznikla koncom 19. storočia vlaková trasa do Teplej, začali Teplice hojnejšie navštevovať napríklad klienti z Budapešti. Električka sa stala nevyhnutnosťou najmä pre lepšiu klientelu," hovorí bývalý riaditeľ teplických kúpeľov Juraj Čelko.

Význam električky začal upadať s masívnym nástupom automobilového priemyslu. "Asi pred pätnástimi rokmi sme museli začať s rozsiahlym rozširovaním parkovísk, dnes už kúpeľní hostia prichádzajú takmer výlučne na autách."

Podľa Miloša Čikovského zo Železničnej spoločnosti závisí osud električkovej dopravy aj od prístupu mesta a kúpeľov.

(mp)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  4. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  7. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  8. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 26 559
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 23 741
  3. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 12 247
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 812
  5. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 607
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 7 333
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 129
  8. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 528
  9. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 400
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 596
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu