Električka na seba nevie zarobiť

TRENČIANSKE TEPLICE - Od začiatku tohto týždňa ubudli na trase Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice dva spoje. Železničná spoločnosť spoje, ktorými cestovalo najmenej ľudí, zrušila bez náhrady. Električka tak do kúpeľného mesta premáva trinásťkrát ...

Električka premáva na trati Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice už od roku 1909. Každý rok však klesá počet cestujúcich, ktorých prepraví. FOTO SME - MICHAL PIŠKO

TRENČIANSKE TEPLICE - Od začiatku tohto týždňa ubudli na trase Trenčianska Teplá - Trenčianske Teplice dva spoje. Železničná spoločnosť spoje, ktorými cestovalo najmenej ľudí, zrušila bez náhrady. Električka tak do kúpeľného mesta premáva trinásťkrát za deň.

Električková doprava je stále stratová, cestujúci ju využívajú čoraz menej a zrušenie jej hrozilo už viackrát. Napriek tomu v roku 2000 trať rekonštruovali za viac ako 20 miliónov korún.

Mesto aj obec by atraktívny druh dopravy radi zachovali. "Spĺňa funkciu kúpeľnej atrakcie a je neodmysliteľne spojená s koloritom regiónu," hovorí viceprimátor Trenčianskych Teplíc Milan Koža. Prvá jazda električky sa uskutočnila už takmer pred 100 rokmi.

Najdôležitejšou úlohou úzkorozchodnej elektrickej trate bolo sprístupniť teplické kúpele svetu. "Keď vznikla koncom 19. storočia vlaková trasa do Teplej, začali Teplice hojnejšie navštevovať napríklad klienti z Budapešti. Električka sa stala nevyhnutnosťou najmä pre lepšiu klientelu," hovorí bývalý riaditeľ teplických kúpeľov Juraj Čelko.

Význam električky začal upadať s masívnym nástupom automobilového priemyslu. "Asi pred pätnástimi rokmi sme museli začať s rozsiahlym rozširovaním parkovísk, dnes už kúpeľní hostia prichádzajú takmer výlučne na autách."

Podľa Miloša Čikovského zo Železničnej spoločnosti závisí osud električkovej dopravy aj od prístupu mesta a kúpeľov.

(mp)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Legendárna Transsibírska magistrála
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  6. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  10. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  1. Legendárna Transsibírska magistrála
  2. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  3. Vianočný bázar chalaňov
  4. Vianočné mecheche 2017
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  7. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  8. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  9. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  10. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 847
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 408
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 4 174
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 378
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 091
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 998
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 783
  8. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 1 558
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 422
  10. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 319