Českí a slovenskí turisti sa dobre cítia v Maďarsku

Budapešť 31. mája (TASR) - Českí a slovenskí turisti, ktorí vlani navštívili Maďarsko, sa cítili dobre. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu maďarskej spoločnosti ...

Budapešť 31. mája (TASR) - Českí a slovenskí turisti, ktorí vlani navštívili Maďarsko, sa cítili dobre. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu maďarskej spoločnosti pre cestovný ruch Turizmus Zrt., podľa ktorého 89 percent Slovákov rado odporučí svojim známym cestovať do susednej krajiny, a 31 percent Čechov určite opäť navštívi Maďarsko.

Zo Slovákov, z ktorých do Maďarska pricestovalo v roku 2005 podľa oficiálnych údajov vyše sedem miliónov, 27 percent išlo za nákupmi, 18 percent precestovalo krajinou, 14 percent navštívilo príbuzných a deväť percent cestovalo k za prácou.

Medzi slovenskými turistami je najobľúbenejšou činnosťou prehliadka miest, návšteva kúpalísk, nákupy a ochutnávky miestnych jedál a nápojov. 42 percent opýtaných Slovákov deklarovalo, že sa cítili veľmi dobre, veľmi negatívne skúsenosti neuviedol nikto z nich. Vyše 80 percent slovenských respondentov uviedlo, že sa vracajú s príjemnými spomienkami, a radi odporučia cestovať do Maďarska.

Imidž Maďarska, ako krajiny bohatej na kultúrne hodnoty a historické pamiatky, je dobrý aj v Českej republike, odkiaľ vlani pricestovalo 855.000 Čechov. Tí pozitívne hodnotia aj súčasné maďarské umenie, pohostinnosť a prírodné krásy, preto 31 percent opýtaných sa určite mieni vrátiť.

Spoločnosť Turizmus Zrt. vyzdvihuje z pohľadu cestovného ruchu dôležitú skutočnosť, že 42 percent slovenského obyvateľstva disponuje pripojením na internet, čím je prvou v rebríčku krajín strednej a východnej Európy.

(spravodajca TASR Ladislav Vallach) dem

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  4. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  6. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  10. Splnený sen
  1. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  2. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  3. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  4. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  5. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  6. Nová emisia dlhopisov spoločnosti HB Reavis s výnosom 3,25 % p.
  7. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  8. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  9. Vysoká hra o súdne trovy
  10. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 13 703
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 13 587
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 5 099
  4. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 3 471
  5. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 541
  6. Splnený sen 2 246
  7. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 1 746
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou 1 119
  9. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 085
  10. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 975