Vlani bol tunel uzavretý 26-krát, spolu viac ako 740 hodín, ale podľa generálneho riaditeľa Dušana Faktora je to porovnateľné s inými tunelmi v Európe. Najdlhší diaľničný tunel na Slovensku podľa neho potrebuje pravidelnú údržbu a revíziu dvakrát do roka.
"Väčšina tunelov v Európe má podobný alebo rovnaký harmonogram pravidelných odstávok. Branisko nie je výnimkou, ktorá by sa vymykala z európskeho priemeru," zdôraznil Faktor.
Na čistení vozovky po zime, kontrole technologických zariadení tunela, systému vetrania, kamerového systému, pracujú zamestnanci Strediska údržby diaľnic Národnej diaľničnej spoločnosti v Beharovciach a odborné firmy 24 hodín denne.
Prvé informácie o uzavretí tunela sa dostali do médií až včera ráno, teda v čase, keď sa už cez tunel nedalo prejsť. Faktor odmieta obvinenia, že spoločnosť, na čele ktorej stojí, zanedbala povinnosť informovať motoristickú verejnosť. Podľa hovorcu spoločnosti Marcela Jánošíka informáciu poskytli médiám prostredníctvom servisov tlačových agentúr v utorok ráno, čím splnili zákonom predpísanú povinnosť.
Podľa informácií denníka SME ministerstvo dopravy vydalo súhlas na uzavretie tunela v piatok minulý týždeň, čo pripustil aj Faktor. V snahe predísť podobným nedorozumeniam chce diaľničná spoločnosť v budúcnosti informovať o uzávierke tunela aj formou platenej inzercie.
Zatváranie diaľničných tunelov je úplne bežné aj v zahraničí, hovorí Vladimír Michal zo Stella centra. V Rakúsku či v Taliansku však majú na diaľniciach dvojrúrové tunely, a keď zatvoria jednu z rúr, všetku dopravu odklonia do druhej.
U nás sa dá doprava pri zatvorení tunela pod Braniskom odkloniť jedine na horský masív Branisko. Podľa Michala je lepšie, keď údržbu, alebo opravy robia cestári pri zatvorených tuneloch. V posledných dvoch týždňoch Branisko pravidelne v noci na niekoľko hodín zatvárali.
Autor: MIKULÁŠ JESENSKÝRICHARD FILIPKO