Diaľničný tunel Branisko je opäť uzavretý

KOŠICE - Diaľničný tunel Branisko je od utorka uzavretý na desať dní. Mimo prevádzky je v tomto roku už druhý raz, súčasná uzávierka však bola na rozdiel od odstávky začiatkom marca, ktorú si vynútila porucha na záložnom zdroji energie, plánovaná.

Vlani bol tunel uzavretý 26-krát, spolu viac ako 740 hodín, ale podľa generálneho riaditeľa Dušana Faktora je to porovnateľné s inými tunelmi v Európe. Najdlhší diaľničný tunel na Slovensku podľa neho potrebuje pravidelnú údržbu a revíziu dvakrát do roka.

"Väčšina tunelov v Európe má podobný alebo rovnaký harmonogram pravidelných odstávok. Branisko nie je výnimkou, ktorá by sa vymykala z európskeho priemeru," zdôraznil Faktor.

Na čistení vozovky po zime, kontrole technologických zariadení tunela, systému vetrania, kamerového systému, pracujú zamestnanci Strediska údržby diaľnic Národnej diaľničnej spoločnosti v Beharovciach a odborné firmy 24 hodín denne.

Prvé informácie o uzavretí tunela sa dostali do médií až včera ráno, teda v čase, keď sa už cez tunel nedalo prejsť. Faktor odmieta obvinenia, že spoločnosť, na čele ktorej stojí, zanedbala povinnosť informovať motoristickú verejnosť. Podľa hovorcu spoločnosti Marcela Jánošíka informáciu poskytli médiám prostredníctvom servisov tlačových agentúr v utorok ráno, čím splnili zákonom predpísanú povinnosť.

Podľa informácií denníka SME ministerstvo dopravy vydalo súhlas na uzavretie tunela v piatok minulý týždeň, čo pripustil aj Faktor. V snahe predísť podobným nedorozumeniam chce diaľničná spoločnosť v budúcnosti informovať o uzávierke tunela aj formou platenej inzercie.

Zatváranie diaľničných tunelov je úplne bežné aj v zahraničí, hovorí Vladimír Michal zo Stella centra. V Rakúsku či v Taliansku však majú na diaľniciach dvojrúrové tunely, a keď zatvoria jednu z rúr, všetku dopravu odklonia do druhej.

U nás sa dá doprava pri zatvorení tunela pod Braniskom odkloniť jedine na horský masív Branisko. Podľa Michala je lepšie, keď údržbu, alebo opravy robia cestári pri zatvorených tuneloch. V posledných dvoch týždňoch Branisko pravidelne v noci na niekoľko hodín zatvárali.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560