Barcelona 15. marca (TASR) - Katalánska metropola Barcelona, ktorá je v týchto dňoch centrom politického diania v Európe, má ambície stať sa európskou metropolou homosexuálov.
Rezort cestovného ruchu odštartoval tento mesiac reklamnú kampaň s cieľom pritiahnuť do mesta "gay-turistiku" považovanú za dôležitú z hľadiska veľkej kúpyschopnosti jedincov s rovnakou sexuálnou orientáciou. Upriamiť pozornosť na homosexuálov a lesbičky sa predstavitelia turistického odvetvia rozhodli opierajúc sa o štatistiky. Podľa nich chodia homosexuáli 33-krát do roka do kina (na rozdiel od ostatných Španielov, ktorí tak urobia tri až štyri razy), 61-krát si vyjdú do reštaurácie na obed či večeru a každý mesiac si kúpia minimálne jednu knihu.
Turistické združenie už vydalo aj novú príručku s názvom "Navštívte európske hlavné mesto homosexuálov", ktorú prostredníctvom leteckej spoločnosti Lufthansa distribuuje po celom svete. K štyrom európskym "gay-centrám" sa okrem Barcelony v súčasnosti zaraďuje Amsterdam, Berlín a Viedeň.
(spravodajkyňa TASR Monika Poláková) im