Motoristi by mali tunel Sitina využívať už od začiatku roka 2007

Bratislava 26. apríla (TASR) - V súčasnosti stavebne dokončený bratislavský tunel Sitina čaká ešte zabudovanie technológií a zariadení, ktoré sú nevyhnutné ...

Bratislava 26. apríla (TASR) - V súčasnosti stavebne dokončený bratislavský tunel Sitina čaká ešte zabudovanie technológií a zariadení, ktoré sú nevyhnutné na organizáciu bezpečnej prevádzky cestnej komunikácie. Motoristi by mali tunel využívať už začiatkom roka 2007, avizuje investor stavby Národná diaľničná spoločnosť (NDS).

Stavbu tunela Sitina, ktorý je súčasťou diaľničného úseku D2 Lamačská cesta - Staré Grunty, si dnes prezreli prednostovia Krajských úradov cestnej dopravy a pozemných komunikácií. V rámci prezentácie bol premietnutý film o výstavbe mosta a dvojkilometrová prehliadka južného a severného portálu objektu.

Súčasťou stavby sú príjazdové komunikácie a mostné objekty. Pracuje sa na Lamačskej estakáde, ktorá rieši napojenie Dúbravky na diaľnicu a tunel. Zo strany Mlynskej doliny pokračujú práce na diaľničnom úseku, kde sú pred dokončením oporné múry. Čiastočne sa prekladajú miestne komunikácie tak, aby bolo možné trasy komunikácií postupne dokončiť a prevádzkovať. V súvislosti s budúcim riadením dopravy v tuneli a na vonkajších komunikáciách sa pracuje na zabudovaní inžinierskych sietí. "Aj napriek dlhej zime stavebné práce na tuneli pokračovali bez prestávky. Hoci boli silné mrazy, v podzemí sme vytvorili vhodné podmienky na realizáciu náterov rúr, narezávania a zalievania škár vo vozovke. Práce pokračujú podľa plánu," potvrdil dnes projektový manažér a. s. Skanska BS Vladimír Kmotrík.

Realizátorom tunela je japonsko-švédske konzorcium Taisei - Skanska. Tunel razili pracovníci subdodávateľskej slovenskej firmy Skanska BS (predtým Banské stavby Prievidza). Podľa štátnej expertízy náklady na stavbu tunel Sitina predstavujú 3,5 miliardy Sk. Model financovania je založený na účasti financujúcej inštitúcie, ktorou je Japonská banka pre medzinárodnú spoluprácu (90 %), a rozpočtu SR (10 %).

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  4. Legendárna Transsibírska magistrála
  5. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  6. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  7. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  8. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  10. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  1. Henkel taught 5000 students in Slovakia about sustainability
  2. BonoPay - platobné služby a vernostný program v jednom
  3. Naše Finančné Družstvo - projekt s vlastným riešením dôchodkov
  4. Meškanie výstavby diaľnic brzdí ekonomiku aj stavebný sektor
  5. Používate make-up? Potom spozornite
  6. Legendárna Transsibírska magistrála
  7. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  8. Vianočný bázar chalaňov
  9. Vianočné mecheche 2017
  10. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  1. Legendárna Transsibírska magistrála 37 599
  2. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 5 111
  3. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 3 001
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov 2 076
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 1 147
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 1 137
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 124
  8. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 965
  9. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 952
  10. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať 739