Chorvátsko vyhlásil časopis NGA za najvyhľadávanejšiu destináciu sveta 2006

Bratislava/Záhreb 21. apríla (TASR) - Až 51 miliónov prenocovaní od takmer 10 miliónov registrovaných turistov, ktorí v roku 2005 navštívili letoviská ...

Bratislava/Záhreb 21. apríla (TASR) - Až 51 miliónov prenocovaní od takmer 10 miliónov registrovaných turistov, ktorí v roku 2005 navštívili letoviská prímorského pobrežia v Chorvátsku, je stabilná základňa pre pokračovanie trendu zvyšovania návštevnosti aj v nasledujúcich sezónach.

Medzi turistami bolo 185 000 Slovákov, ktorí realizovali 1,2 milióna prenocovaní. Až 80 % touroperátorov v SR ponúka pobyty v Chorvátsku a podľa rezervácií cestovných kancelárií táto destinácia zostáva jednotkou aj pre tohtoročnú sezónu.

Potvrdené rezervácie od touroperátorov zahraničných trhov a plánované priame investície do infraštruktúry odvetvia turistiky nasvedčujú, že očakávania Chorvátskeho turistického združenia (CHTZ) pre rok 2006 - medziročný rast obratu o 2 % a príjmov z turistických zájazdov o 3 až 5 %, sú reálne. "Navyše časopis National Geographic Adventure vyhlásil Chorvátsko za najvyhľadávanejšiu destináciu sveta pre rok 2006," uviedol zástupca záhrebského CHTZ Milo Sršen na stretnutí s novinármi v Bratislave.

K zvýšenému záujmu o Chorvátsko ako turisticky príťažlivej destinácie má prispieť obnova a ochrana kultúrneho a turistického potenciálu, nová identita cestovného ruchu (CR) ako krajiny Stredomoria a vysoká kvalita poskytovaných služieb.

Bezproblémové dopravné komunikácie, sieť moderných hotelov a reštaurácií, turistami vyhľadávané kempingy (786), registrované potápačské kluby (160), zdravotná turistika, rybolov, wellness a pripravené ďalšie voľnočasové aktivity - to je iba časť ponuky, ktorá je pripravená pre rekreantov pri mori v nadchádzajúcej letnej sezóne.

Sršen konštatoval, že plánované priame investície do infraštruktúry, zveľaďovania letovísk a príbuzných aktivít v prospech rozvoja turistického odvetvia sa v roku 2006 pohybujú vo výške 800 miliónov EUR, v prepočte 29,8 miliardy SKK. Rad hotelov s 3 hviezdičkami sa zrekonštruuje na objekty so 4 hviezdičkami. Najväčšia investícia (100 mil. EUR), rozložená na roky 2005 až 2008, smeruje do hotelového komplexu Skiper Sandrija vo väzbe na reťazec Kempinski. Pokračuje budovanie diaľnic, výstavba úseku Split - Ploce (97 km) má byť ukončená do roku 2008.

Chorvátska vláda si stanovila strategický cieľ - do roku 2010 má krajinu navštíviť 11 miliónov zahraničných turistov (66 mil. nocľahov), čo by predstavovalo 2,5 zahraničných turistov na hlavu (15 000 ubytovaných turistov/hlavu). V praxi sa to premietne do zvýšenia príjmov do štátneho rozpočtu, ktorých objem z CR má v roku 2010 tvoriť 10,6 miliardy EUR.

Veľvyslankyňa Chorvátskej republiky v SR Andrea Gustovi†-Ercegovac podčiarkla, že CR je najdôležitejšie odvetvie chorvátskej ekonomiky. Zodpovedajú tomu aj cielené investície do cestnej infraštruktúry a prechod aktivít do novej kvality. Pripomenula, že už začiatkom 60. rokov dostala stavba jadranskej magistrály finančnú injekciu od americkej vlády. Na ňu nadviazalo budovanie ďalších dopravných ciest, avšak v ostatných rokoch sa v Chorvátsku hovorí o skoku v rozvoji dopravných ciest. Dôkazom je dnes rýchle a bezpečné spojenie po diaľnici do Chorvátska z celej Európy.

Na adresu aktuálneho typu dovolenky uviedla, že pracovne vyťažení ľudia už upúšťajú od 3- až 4-týždňovej dovolenky. Doprajú si však dovolenku kratšiu, teda niekoľkokrát ročne. Zahraničným turistom, vrátane Slovákom, sa tým otvárajú víkendové pobyty a nové formy trávenia voľného času.

(1 EUR = 37,232 SKK)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  2. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  3. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  4. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 941
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 185
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 995
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 767
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 9 162
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 7 994
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 437