SME
Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Chorvátsko vyhlásil časopis NGA za najvyhľadávanejšiu destináciu sveta 2006

Bratislava/Záhreb 21. apríla (TASR) - Až 51 miliónov prenocovaní od takmer 10 miliónov registrovaných turistov, ktorí v roku 2005 navštívili letoviská ...

Bratislava/Záhreb 21. apríla (TASR) - Až 51 miliónov prenocovaní od takmer 10 miliónov registrovaných turistov, ktorí v roku 2005 navštívili letoviská prímorského pobrežia v Chorvátsku, je stabilná základňa pre pokračovanie trendu zvyšovania návštevnosti aj v nasledujúcich sezónach.

Medzi turistami bolo 185 000 Slovákov, ktorí realizovali 1,2 milióna prenocovaní. Až 80 % touroperátorov v SR ponúka pobyty v Chorvátsku a podľa rezervácií cestovných kancelárií táto destinácia zostáva jednotkou aj pre tohtoročnú sezónu.

Skryť Vypnúť reklamu

Potvrdené rezervácie od touroperátorov zahraničných trhov a plánované priame investície do infraštruktúry odvetvia turistiky nasvedčujú, že očakávania Chorvátskeho turistického združenia (CHTZ) pre rok 2006 - medziročný rast obratu o 2 % a príjmov z turistických zájazdov o 3 až 5 %, sú reálne. "Navyše časopis National Geographic Adventure vyhlásil Chorvátsko za najvyhľadávanejšiu destináciu sveta pre rok 2006," uviedol zástupca záhrebského CHTZ Milo Sršen na stretnutí s novinármi v Bratislave.

K zvýšenému záujmu o Chorvátsko ako turisticky príťažlivej destinácie má prispieť obnova a ochrana kultúrneho a turistického potenciálu, nová identita cestovného ruchu (CR) ako krajiny Stredomoria a vysoká kvalita poskytovaných služieb.

Skryť Vypnúť reklamu

Bezproblémové dopravné komunikácie, sieť moderných hotelov a reštaurácií, turistami vyhľadávané kempingy (786), registrované potápačské kluby (160), zdravotná turistika, rybolov, wellness a pripravené ďalšie voľnočasové aktivity - to je iba časť ponuky, ktorá je pripravená pre rekreantov pri mori v nadchádzajúcej letnej sezóne.

Sršen konštatoval, že plánované priame investície do infraštruktúry, zveľaďovania letovísk a príbuzných aktivít v prospech rozvoja turistického odvetvia sa v roku 2006 pohybujú vo výške 800 miliónov EUR, v prepočte 29,8 miliardy SKK. Rad hotelov s 3 hviezdičkami sa zrekonštruuje na objekty so 4 hviezdičkami. Najväčšia investícia (100 mil. EUR), rozložená na roky 2005 až 2008, smeruje do hotelového komplexu Skiper Sandrija vo väzbe na reťazec Kempinski. Pokračuje budovanie diaľnic, výstavba úseku Split - Ploce (97 km) má byť ukončená do roku 2008.

Skryť Vypnúť reklamu

Chorvátska vláda si stanovila strategický cieľ - do roku 2010 má krajinu navštíviť 11 miliónov zahraničných turistov (66 mil. nocľahov), čo by predstavovalo 2,5 zahraničných turistov na hlavu (15 000 ubytovaných turistov/hlavu). V praxi sa to premietne do zvýšenia príjmov do štátneho rozpočtu, ktorých objem z CR má v roku 2010 tvoriť 10,6 miliardy EUR.

Veľvyslankyňa Chorvátskej republiky v SR Andrea Gustovi†-Ercegovac podčiarkla, že CR je najdôležitejšie odvetvie chorvátskej ekonomiky. Zodpovedajú tomu aj cielené investície do cestnej infraštruktúry a prechod aktivít do novej kvality. Pripomenula, že už začiatkom 60. rokov dostala stavba jadranskej magistrály finančnú injekciu od americkej vlády. Na ňu nadviazalo budovanie ďalších dopravných ciest, avšak v ostatných rokoch sa v Chorvátsku hovorí o skoku v rozvoji dopravných ciest. Dôkazom je dnes rýchle a bezpečné spojenie po diaľnici do Chorvátska z celej Európy.

Skryť Vypnúť reklamu

Na adresu aktuálneho typu dovolenky uviedla, že pracovne vyťažení ľudia už upúšťajú od 3- až 4-týždňovej dovolenky. Doprajú si však dovolenku kratšiu, teda niekoľkokrát ročne. Zahraničným turistom, vrátane Slovákom, sa tým otvárajú víkendové pobyty a nové formy trávenia voľného času.

(1 EUR = 37,232 SKK)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  2. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  3. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  4. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  5. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  7. Hygge ako životný štýl
  8. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  9. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  10. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 41 928
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 40 223
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 960
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 450
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 002
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 948
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 384
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 264
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 121
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 000
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu