ZRIADENIE NOVEJ LINKY Z BRATISLAVY JE VŠAK PODMIENENÉ DOSTATOČNÝM DOPYTOM, AKO AJ ZVÝŠENÍM VYŤAŽENOSTI NA AKTUÁLNEJ LINKE BRATISLAVA - MNÍCHOV

Lufthansa by chcela lietať z Bratislavy aj do Frankfurtu

BRATISLAVA 29. marca (SITA) - Nemecká letecká spoločnosť Lufthansa by chcela ponuku svojich letov z Bratislavy rozšíriť o Frankfurt. "Zatiaľ je to však len naša idea," konštatoval v stredu pred novinármi ...

BRATISLAVA 29. marca (SITA) - Nemecká letecká spoločnosť Lufthansa by chcela ponuku svojich letov z Bratislavy rozšíriť o Frankfurt. "Zatiaľ je to však len naša idea," konštatoval v stredu pred novinármi riaditeľ pre Slovensko a Českú republiku Bernd Hahn. Aby sa tento zámer stal skutočnosťou, musí podľa neho existovať najprv dostatočný dopyt. Zriadenie novej linky podmieňuje aj zvýšenie vyťaženosti na aktuálnom leteckom spojení Bratislava - Mníchov.

Prevádzku letov na linke Bratislava - Mníchov začal nemecký prepravca v máji 2004. Celkovo za roky 2004 a 2005 na tejto trase prepravil vyše 70 tis. cestujúcich. "Súčasná vyťaženosť predstavuje 60 %," povedal regionálny riaditeľ pre strednú a východnú Európu Stephan Semsch s tým, že "krok za krokom" sa zvyšuje, najmä v sezónnom období. Ako ďalej konštatoval Hahn, Lufhansa prevádzkuje spojenie Bratislava - Mníchov tri krát denne.

Predstavitelia leteckého prepravcu zároveň informovali o otvorení call centra v Brne. Aj keď centrum oficiálne otvorili 29. marca 2006, svoju činnosť začalo už v lete minulého roka. Brnenské centrum je určené pre zákazníkov z ČR, Slovenska, Poľska, Maďarska, Bulharska, Rumunska, Srbska, Chorvátska a Slovinska. O jeho otvorení rozhodla Lufthansa začiatkom minulého roka, pričom v zozname potenciálnych miest na jeho umiestnenie bola aj Bratislava či Košice. Komplexné služby v centre poskytuje v súčasnosti 68 pracovníkov. "V Bratislave je však veľká konkurencia pri poskytovaní podobných služieb, v Košiciach by sme museli túto činnosť outsourcovať na Slovak Telekom. Lufthansa však túto činnosť chcela realizovať svojpomocne," vysvetlil Semsch. Lufthansa pritom prostredníctvom call centier, ktorých má celkovo desať, získava zhruba 7 % až 8 % rezervácií. Vlastný predaj leteniek tvorí 8 % až 9 %, predaj cez internet zhruba jedno percento a zvyšok sa predáva cez cestovné kancelárie.

Lufthansa AG prepravila v roku 2005 celkovo do zahraničia rekordných 51,3 mil. pasažierov, čo predstavuje medziročný nárast menší ako jedno percento. Vyťaženosť letov sa vlani zvýšila o jeden percentuálny bod na 75 %. Objem nákladnej dopravy vrátane poštových zásielok však vlani medziročne poklesol o 1 % na 1,73 mil. ton. Vlaňajšie hospodárenie ukončil prepravca s nárastom čistého zisku o 12 % na 453 mil. eur a prevádzkový zisk vzrástol medziročne o 51 % na 577 mil. eur.


(1 EUR = 37,747 SKK)


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  2. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  3. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  4. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  5. Detské zúbky sú veda
  6. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  7. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 15 289
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 174
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 265
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 822
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 935
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 306
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 305
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 073
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 025
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 609