SME
Nedeľa, 17. január, 2021 | Meniny má NatašaKrížovkyKrížovky

Slováci: V turistike sme ešte slabí

BRATISLAVA - Krajiny východnej Európy väčšinou nie sú pripravené na iné než štátne financovanie propagácie v zahraničí. „Svojou činnosťou, ako vydávaním propagačných materiálov o Slovensku a podobne, si zarobíme asi na desať percent rozpočtu,“ hovorí ...

BRATISLAVA - Krajiny východnej Európy väčšinou nie sú pripravené na iné než štátne financovanie propagácie v zahraničí. „Svojou činnosťou, ako vydávaním propagačných materiálov o Slovensku a podobne, si zarobíme asi na desať percent rozpočtu,“ hovorí riaditeľka Slovenskej agentúry pre cestovný ruch Ivana Magátová. Rozpočet agentúry je už niekoľko rokov na hranici efektívnosti - tento rok je to 40 miliónov korún. V strednej Európe je suverénne najnižší.

Podľa Magátovej sila podnikateľských subjektov v cestovnom ruchu a regiónov je na Slovensku malá. „Na ich dopyt po našich službách sa spoliehať nedá. Podnikatelia nie sú schopní zložiť sa na milión, ktorý stojí napríklad účasť Slovenska na zahraničnej turistickej výstave. To musí platiť štát.“

Skryť Vypnúť reklamu

Zaťažiť našich podnikateľov nejakými ďalšími odvodmi v cestovnom ruchu je tiež nereálne. Naopak, cestovné kancelárie, ktoré privážajú zahraničnú klientelu, by mal štát podľa nej nejako navyše bonifikovať. „Veď vozia hostí, vznikajú im tým nové náklady a ak sa niečo strhne, čo klientov v zahraničí odradí od cesty, musia znášať straty.“

Česi a Maďari si financovanie turizmu z európskych podporných fondov zariadili lepšie. „Určili si priority, napríklad len na rozvoj kúpeľov alebo len na kongresy a podobne. U nás sa vlani 86 miliónov korún, ktoré sme na cestovný ruch dostali z Phare, rozprsklo na všetky strany. U nich môžu subjekty dostať peniaze na projekty s tým, že si z nich môžu zaplatiť aj účasť na zahraničných veľtrhoch. U nás to nie je možné.“

Skryť Vypnúť reklamu

(ru)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  4. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  9. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  10. Tipni si na Petru Vlhovú a získaj 10 eur
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 688
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 793
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 716
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 677
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 534
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 569
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 385
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 275
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 127
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 090
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu