Musíme sa viac ukazovať vo svete

BRATISLAVA - Nepropagovať sa v zahraničí znamená pre krajinu pripraviť sa o najľahšie získavané devízy z cestovného ruchu. Podľa odborníkov sa na zahraničných turistoch zarábajú devízové prostriedky o pätinu ľahšie než v klasických odvetviach.


ILUSTRAČNÉ FOTO SME - JÁN KROŠLÁK



Preto sa mnohé krajiny snažia spropagovať a investujú do svojej vlastnej reklamy. V súčasnosti, keď sa v dôsledku terorizmu mení dlhodobé cestovateľské správanie európskych a zámorských turistov, je to ešte vypuklejšie. Krajiny sa o nich doslova bijú. Napríklad Maďarsko, Nemecko a ďalšie turistické kampane znásobili.

Ako však robiť štátnu propagáciu? Niekde ju stopercentne dotuje štát, inde sa od tohto modelu odchádza. „Pred ôsmimi rokmi parlament rozhodol, že nebudeme plne dotovaní a musíme mať aj vlastné príjmy, aby sme si udržali činnosť,“ hovorí šéf jednej z pobočiek Nemeckej centrály pre cestovný ruch Jörgen Knud.

Článok pokračuje pod video reklamou

Štátnu propagáciu vlani radikálne zmenili i Rakúšania. Šlo o to, aby úradníci nemali pocit, že peniaze vždy budú, ale aby boli motivovaní tvorivejšie pracovať.

Kým predtým museli byť krajinské turistické organizácie povinne členmi centrálnej organizácie Österreich Werbung a dotovali ju odvodmi, vlani členstvo odmietli a vystúpili z nej.

„Chceli sme, aby úradníci v centre boli donútení robiť atraktívnejšie. Boli to už také stojaté vody,“ prezradila Andrea Musková zo salzburskej krajinskej turistickej organizácie, „teraz nám musia robiť ponuku svojich služieb, workshopy, tlačové besedy, cesty pre novinárov a my to od nich kúpime alebo aj nie. Začali sa viac snažiť.“

Štáty východnej Európy nie sú na to veľmi pripravené. Výnimkou je Maďarsko, ktoré najviac stavilo na turizmus.

Živoriaci slovenský cestovný ruch by mal v tomto roku podľa ministra hospodárstva Haracha konečne dostať viac peňazí. Ako oznámil pred týždňom, po prvýkrát pôjde šesť miliónov na to, aby sa vybudovali aj nové turistické zastúpenia vo svete. Zatiaľ máme len jedno (!), Maďari 18, Česi 12, Poliaci 11, Rakúšania 32. Ochote financovať cestovný ruch a reklamu v zahraničí zodpovedajú aj príjmy z turistiky, ktoré u susedov mnohonásobne prevyšujú tie naše.

TÁŇA RUNDESOVÁ

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  2. Talent - vzdelanie - úspech
  3. Elektro-horúčka v podaní Volkswagenu
  4. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s?
  5. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche
  6. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať?
  7. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom
  8. Slovanet spustil LTE internet aj na juhu Tokaja
  9. Hľadá sa: Vzťah z rozumu. Darujte na Valentína predplatné SME.sk
  10. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME
  1. Uvažujete nad solárnymi kolektormi? Získajte príspevok až 1750 €
  2. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno?
  3. Príbeh tradičného družstva - príbeh Antonína Kvapila
  4. V Botanickej záhrade SPU otvorili jedinečnú výstavu orchideí
  5. Noc architektúry 2018
  6. V súťaži Záhrada, Park a Detail roka uspeli absolventi SPU
  7. Mieru spracovania odpadu zvyšujú automatizované linky
  8. Talent - vzdelanie - úspech
  9. Príbeh tradičného družstva - príbeh Iva Hlisnikovského
  10. Fasáda hotela Danube sa nekolauduje, investor predložil návrhy
  1. 16 tipov na poznávacie zájazdy so slovenským sprievodcom 27 344
  2. Spoznáte týchto 11 filmov, v ktorých sa objavil McDonald’s? 19 329
  3. Mio MiVue 733 WiFi - snadno přeneste záznam autokamery do mobilu 13 775
  4. Dobrú chuť: príloha o dobrom jedle a varení v denníku SME 8 122
  5. Máte hypotéku a chcete lepšie spávať? 6 288
  6. Ste si istí, že svoj smartfón využívate naplno? 3 888
  7. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 830
  8. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 627
  9. Nepýtajte od lekára antibiotiká pri chrípke či nádche 3 337
  10. Nové komorné bývanie v Karlovke? Karlove 3 080