BRATISLAVA 24. februára (SITA/AFP) - Austrálska vláda obhajuje použitie miernej nadávky v novej kampani na podporu turistického ruchu a dokonca ju označila za "úžasné austrálske prídavné meno." Chytľavá fráza v televíznej a tlačovej kampani za 180 miliónov austrálskych dolárov, v ktorej sa okrem iného propaguje i pivo a leňošenie na pláži znie: "Kde do blbého pekla trčíte?" Ministerka pre turizmus Fran Bailey poprela, že by slogan mohol byť pre niekoho urážlivý. "Určite nie. Je to úžasné austrálske prídavné meno. Bežne ho používame," povedala ministerka. Slogan prijala aj austrálska rada pre turizmus, pretože presne vystihuje austrálsku neúctivú povahu. Kampaň zaujala i médiá, ktoré odmietali predchádzajúce kampane zamerané na austrálske kultúrne dedičstvo. "Zahraniční turisti radi rozprávajú o našich krokodíloch, hadoch, pavúkoch a krevetách," napísal denník Daily Telegraph. "Nikto netuší, že sme najmestskejší národ na svete a väčšina z nás v živote nevidela kenguru v divočine, práskanie biča či strihanie ovce," uviedol článok. Minulý rok do septembra zaujala Austrália 5,5 milióna turistov. Tí tu minuli v prepočte 387 miliárd korún.