SME
Štvrtok, 29. október, 2020 | Meniny má KláraKrížovkyKrížovky

Štiavnica sa opäť bojí o lokálku

BANSKÁ ŠTIAVNICA - Od budúceho týždňa odstavia Železnice SR trať medzi Hronskou Dúbravou a Banskou Štiavnicou. Dôvodom je oprava kilometrového tunela, ktorý je v havarijnom stave. Oprava by mala byť skončená do polovice mája.

Odstavenie trate vyvolalo v meste obavy. "Obávame sa, že stav tunela bude horší, ako sa predpokladá. Oprava sa môže predĺžiť, čo by nám skomplikovalo letnú turistickú sezónu. Množstvo turistov sa presúva do Štiavnice hlavne vlakom," povedal poslanec mestského zastupiteľstva v Štiavnici Vladimír Poprac.

V meste by sa tak podľa neho zopakovala situácia, keď osobnú dopravu v dôsledku redukcie železničných tratí pred troma rokmi dočasne zrušili. Vlaky do Štiavnice nepremávali od februára do polovice júna 2003. Dopravu obnovili po rozsiahlych protestoch samosprávy.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa hovorkyne železníc Nely Blaškovej oprava tunela potrvá približne tri mesiace a zrejme si vyžiada investíciu niekoľkých miliónov korún. Tunel je podľa odborníkov zdeformovaný, oceľové výstuže hrdzavejú a uvoľňujú sa z obloženia. Náhradnú dopravu zabezpečia železnice autobusmi.

"V čase, keď železnica v roku 2003 nefungovala, sa ukázalo, koľko problémov v doprave vznikalo. Do štiavnických škôl dochádza približne tritisíc študentov a žiacke spoje boli zvyčajne preplnené," povedal Poprac.

Štiavnica sa pri argumentácii za obnovenie lokálky opierala aj o štúdiu Rady Európy. Rada na objednávku slovenskej vlády vypracovala ešte v roku 1994 technickú správu o rozvoji mesta. Železničnú dopravu do mesta Rada zhodnotila ako kľúčovú. Štiavničania sa spoliehajú, že trojmesačný termín na opravu sa podarí dodržať a v tuneli nebude vážnejšie poškodenie. (eta, sita)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  2. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  3. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  4. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  5. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  6. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  9. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej
  10. Nenechajme jeden druhého bez pomoci a kontaktu
  1. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  2. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  3. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  4. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  5. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  6. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  7. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  8. Pandémia urýchlila štart online duálneho vzdelávania
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. Aplikácia na likvidáciu škody. Bez obhliadky a bez faktúry.
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 35 174
  2. Ako začínali šéfovia digitálnych firiem? Vplyv malo už detstvo 23 505
  3. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 19 566
  4. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 18 368
  5. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 15 389
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 12 758
  7. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 216
  8. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 601
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 375
  10. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 10 539
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu