SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Štiavnica sa opäť bojí o lokálku

BANSKÁ ŠTIAVNICA - Od budúceho týždňa odstavia Železnice SR trať medzi Hronskou Dúbravou a Banskou Štiavnicou. Dôvodom je oprava kilometrového tunela, ktorý je v havarijnom stave. Oprava by mala byť skončená do polovice mája.

Odstavenie trate vyvolalo v meste obavy. "Obávame sa, že stav tunela bude horší, ako sa predpokladá. Oprava sa môže predĺžiť, čo by nám skomplikovalo letnú turistickú sezónu. Množstvo turistov sa presúva do Štiavnice hlavne vlakom," povedal poslanec mestského zastupiteľstva v Štiavnici Vladimír Poprac.

V meste by sa tak podľa neho zopakovala situácia, keď osobnú dopravu v dôsledku redukcie železničných tratí pred troma rokmi dočasne zrušili. Vlaky do Štiavnice nepremávali od februára do polovice júna 2003. Dopravu obnovili po rozsiahlych protestoch samosprávy.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa hovorkyne železníc Nely Blaškovej oprava tunela potrvá približne tri mesiace a zrejme si vyžiada investíciu niekoľkých miliónov korún. Tunel je podľa odborníkov zdeformovaný, oceľové výstuže hrdzavejú a uvoľňujú sa z obloženia. Náhradnú dopravu zabezpečia železnice autobusmi.

"V čase, keď železnica v roku 2003 nefungovala, sa ukázalo, koľko problémov v doprave vznikalo. Do štiavnických škôl dochádza približne tritisíc študentov a žiacke spoje boli zvyčajne preplnené," povedal Poprac.

Štiavnica sa pri argumentácii za obnovenie lokálky opierala aj o štúdiu Rady Európy. Rada na objednávku slovenskej vlády vypracovala ešte v roku 1994 technickú správu o rozvoji mesta. Železničnú dopravu do mesta Rada zhodnotila ako kľúčovú. Štiavničania sa spoliehajú, že trojmesačný termín na opravu sa podarí dodržať a v tuneli nebude vážnejšie poškodenie. (eta, sita)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 31 789
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 29 735
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 082
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 273
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 466
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 872
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 623
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 795
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 490
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 878
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu