SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Prehliadka Zlatej uličky už nebude zadarmo

Praha 5. marca (TASR) - Návštevníci Pražského hradu budú musieť od 16. marca siahnuť hlbšie do peňaženky a spoplatnená bude aj prehliadka svetoznámej ...

Praha 5. marca (TASR) - Návštevníci Pražského hradu budú musieť od 16. marca siahnuť hlbšie do peňaženky a spoplatnená bude aj prehliadka svetoznámej Zlatej uličky.

Správa Pražského hradu pripravuje tri prehliadkové okruhy. Za prvý návštevnícky okruh, ktorý tvorí katedrála sv. Víta, Starý Kráľovský palác, bazilika sv. Jiřího, Prašná veža a Zlatá ulička, zaplatia 220 korún. Druhý okruh ponúka prehliadku katedrály sv. Víta, Starý Kráľovský palác a Zlatú uličku a jeho cena je stanovená na 180 korún. Tretí okruh vedie Zlatou uličkou a lístok bude stáť 40 korún. Vstupenka bude na rozdiel od predchádzajúceho lístku s trojdňovou platnosťou platná len jeden deň.

Skryť Vypnúť reklamu

Zdraženie prehliadky pražskej dominanty si vyžiadal nedostatok financií na údržbu historickej pamiatky. Bezplatná zostane už len tradičná prechádzka hlavnými cestami areálu.

Najväčšie rozpaky vyvoláva práve spoplatnenie prehliadky Zlatej uličky, ktoré prekvapilo aj samotných predajcov v obchodíkoch. "Pri doterajšom neregulovanom vstupe nebolo možné usmerňovať prevádzku a vyhnúť sa problémom s tým spojeným," povedal riaditeľ Správy Pražského hradu Zdeněk Synáček. Preplnenú uličku si obľúbili aj vreckoví zlodeji, vznikal neporiadok a pribúdali čierni obchodníci.

Správa Pražského hradu chce využiť vyššie príjmy z prehliadok na starostlivosť o pamiatky, ale plánuje aj zlepšenie služieb pre návštevníkov, ako napríklad nový orientačný systém.

Skryť Vypnúť reklamu

(spravodajkyňa TASR Katarína Korgová) juh

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  7. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu