Program starostlivosti o návštevníkov Slovenského raja chcú ukončiť do leta

Slovenský raj 11. februára (TASR) - Program starostlivosti o návštevníkov Národného parku (NP) Slovenský raj, o ktorom v súčasnosti diskutujú ochranári ...

Slovenský raj 11. februára (TASR) - Program starostlivosti o návštevníkov Národného parku (NP) Slovenský raj, o ktorom v súčasnosti diskutujú ochranári s vlastníkmi územia a podnikateľmi v cestovnom ruchu, je spolu so zonáciou podmienkou vstupu do PAN parkov.

Ide o spôsob manažovania trvalo udržateľného rozvoja, o ktorý sa Správa NP Slovenský raj už niekoľko rokov usiluje. Jej riaditeľ Dušan Bevilaqua pre TASR uviedol, že "program je v štádiu diskusie. Chceme ho dokončiť do letnej sezóny a mal by byť súčasťou Programu starostlivosti o územia európskeho významu Natura 2000".

Podľa neho súčasná legislatíva neurčuje metodiku starostlivosti o návštevníkov národného parku, zameriava sa na ochranu prírody. Avšak návštevník, ktorý je spokojný s prostredím, s kvalitou služieb a odnáša si z pobytu dobré spomienky, sa rád do Slovenského raja vráti a bude ochotnejšie spolupracovať pri ochrane tamojšej prírody. "Platí to aj pre podnikateľov v cestovnom ruchu, ktorých zisk ovplyvňuje počet návštevníkov i dĺžka ich pobytu," zdôraznil Bevilaqua.

Za zásadný považuje súhlas mikroregiónu Slovenský raj s pripravovaným dokumentom, keďže udržiavať a chrániť tamojšiu prírodu majú predovšetkým ľudia, ktorí v tomto území žijú. Predpokladá, že ak dokument priložia k programu Natura 2000, vláda ho schváli.

Vytvorenie sústavy chránených území Natura 2000 je povinnosťou každej členskej krajiny Európskej únie. Prostredníctvom tejto sústavy sa majú chrániť najvzácnejšie a najohrozenejšie druhy rastlín, živočíchov a vybraných biotopov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  2. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  3. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  5. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  6. Keď Slováci krotia morský vietor
  7. Ochrana pred tropickou horúčavou
  8. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  9. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  10. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 482
  2. Vizuálny smog je problém 10 542
  3. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 4 476
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 197
  5. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 3 353
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 130
  7. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 125
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 695
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 333
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 143