SME
Utorok, 27. september, 2022 | Meniny má Cyprián

Ľudí z potopenej lode začali zachraňovať až po 12 hodinách

KÁHIRA 9. februára (SITA) - Od potopenia egyptskej lode v Červenom mori ubehlo najmenej dvanásť hodín, kým jej pasažierov začala z morských vôd zachraňovať súkromná loď. Ostatné záchranné lode prišli ...

KÁHIRA 9. februára (SITA) - Od potopenia egyptskej lode v Červenom mori ubehlo najmenej dvanásť hodín, kým jej pasažierov začala z morských vôd zachraňovať súkromná loď. Ostatné záchranné lode prišli ešte neskôr. V stredu o tom informovalo egyptské ministerstvo dopravy. Načasovanie záchranných akcií vzbudzuje ďalšie podozrenia v súvislosti s majiteľom lode Al-Salám Boccaccio 98, ktorej potopenie neprežilo približne tisíc ľudí. Majiteľ lode údajne informoval o strate lode až šesť hodín po tragédii.

SkryťVypnúť reklamu

Loď s viac ako 1 400 ľuďmi na palube sa potopila minulý týždeň v piatok približne o 2.00 ráno miestneho času. Prvých asi 125 ľudí zachránila súkromná loď patriaca tej istej spoločnosti ako loď Al-Salám niekedy medzi 14 - 15.00 miestneho času. Krátko po tom prišli aj vládne záchranné člny.

Egypt podľa vyjadrení ministra dopravy hľadá medzinárodných expertov, ktorí by tvorili nezávislú vyšetrovaciu komisiu najväčšieho nešťastia v novodobej lodnej histórií.

Tridsaťpäťročný trajekt registrovaný v Paname vyplával z prístavu Duba v Saudskej Arábii minulý týždeň vo štvrtok večer miestneho času a smeroval do egyptského prístavu Safaga. Potopil sa niekoľko desiatok kilometrov od egyptskej Hurghady medzi polnocou a druhou hodinou ráno. Väčšina cestujúcich v tom čase spala. Potopenie lode pravdepodobne zapríčinilo nesprávne rozhodnutie posádky pokračovať v plavbe s horiacou loďou do 170 kilometrov vzdialeného Egypta namiesto návratu do 30 kilometrov vzdialenej Saudskej Arábie.

SkryťVypnúť reklamu

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zákazníci OMV môžu vrátiť prírode kúsok lesa
  2. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  3. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  4. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  5. Štát zvyšuje dotácie na nájomné bývanie
  6. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME
  7. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny
  8. Sledujte príjem živín u starých rodičov
  1. Jazdíte na pneumatikách Continental?
  2. Rebríček úsporných ojazdených vozidiel
  3. 4-dňový pracovný režim spoločnosti NN Slovensko získal ocenenie
  4. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel
  5. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou
  6. J&T BANKA upriamuje pozornosť na ochranu morských ekosystémov
  7. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať?
  8. Spolu tvoríme inkluzívne susedstvá
  1. Tejto zelenine patrí štvrté miesto na svete. Máte ju doma? 12 681
  2. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 10 858
  3. OMV mení kuchynský olej za kávu. Teraz na celom Slovensku 3 860
  4. Najradšej by ste pri čítaní správ odleteli preč? 3 511
  5. Morca-della a Pali. Tatrakon stojí na osvedčenej klasike 3 457
  6. Vyskúšajte vylepšenú aplikáciu SME aj s novou SME Minútou 2 800
  7. Bublina: Hravý a kreatívny časopis pre deti v denníku SME 2 476
  8. Najradšej by ste sa pri čítaní správ nechali zahrabať? 2 215
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú. 15 367
  2. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia v Rusku dobrou správou? 13 792
  3. Janka Bittó Cigániková: Katarína Hatráková a Romana Tabák sa dnes stali symbolom pokrytectva a bezcharakternosti 5 445
  4. Roman Kebísek: Malý prehľad prepadov Jánošíka, ku ktorým sa priznal 5 351
  5. Martin Majzlan: Pamír, miesto kde som zanechal kus svojho srdca (+Video) 4 196
  6. Ján Valchár: Prečo je čiastočná mobilizácia dobrá, diel tretí. 3 349
  7. Milan Removčík: Vlakom do Splitu. 3 247
  8. Miroslav Lukáč: Viete že ruský trpaslík je najväčší na svete, ruské hodinky najrýchlejšie a Červená armáda nie je krvavočervená, ale ružová? 2 801
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu