SME
Streda, 20. január, 2021 | Meniny má DaliborKrížovkyKrížovky

Turisti v zime vyhľadávajú najmä Zobor

V zime turisti najčastejšie navštevujú v Nitre vrch Zobor, ktorý sa dá využiť na zimné športy a turistiku. "Zima je čo sa týka návštevnosti v Nitre, hluché obdobie. Turisti zväčša cez Nitru len prechádzajú, zvyknú sa pýtať na lyžiarske strediská," poveda

Lanovka na Zobor nefunguje už asi osem rokov. FOTO - TASR

la riaditeľka Nitrianskeho informačného systému Ivona Fraňová. Cez zimu navštevujú mesto hlavne Slováci a Česi. Podľa Fraňovej je jedným z hlavným dôvodov, prečo sa tu dlhšie nezdržia, absencia lacných turistických ubytovní. Ubytovacích kapacít je dosť, pre mladých turistov, ktorí prídu stopom či na bicykli, sú však príliš drahé.

Ďalším handicapom Nitry podľa Fraňovej je, že už zhruba osem rokov nefunguje lanovka na Zobor. "Ľudia si ju pamätajú a stále sa nás na ňu pýtajú," dodala. Informačné stredisko zimné obdobie využíva najmä na propagáciu mesta na medzinárodných výstavách cestovného ruchu. Nedávno predstavovali Nitru na výstave v Brne, v Bratislave a v marci sa chystajú do Berlína. "Cez zimu robíme všetko pre to, aby k nám chodilo viac návštevníkov keď sa oteplí," povedala Fraňová.

V spolupráci s Centrom voľného času Domino a s niektorými školami pripravujú projekt výchovy obyvateľstva k cestovnému ruchu. "Pokiaľ naši ľudia nebudú chápať, aký je pre nich dôležitý každý návštevník a nebudú ho tu patrične aj vítať, ďalej sa nepohneme. Netreba sa hneď zamerať na zahraničného turistu, treba začať s domácimi," povedala Fraňová. Prvá akcia na vzbudenie záujmu Nitranov o spoznávanie svojho mesta bude 18. februára pri príležitosti svetového dňa turistických sprievodcov. Zadarmo budú môcť absolvovať prehliadky s kvalifikovaným sprievodcom, ktorý im predstaví krásy Horného mesta, synagógy, Kalvárie a Zobora. (sita)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  2. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  3. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  9. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  10. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  1. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  2. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  3. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  4. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  5. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  6. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  7. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  8. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  9. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  10. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 432
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 811
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 329
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 061
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 769
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 303
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 440
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 499
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 230
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 011
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu