Estónsko hľadá nový imidž

Tallinn 28. februára (TASR) - Bez ohľadu na to, či predávate kukuričné lupienky alebo autá, základom úspechu je značka, ktorá upúta. Len ten výrobok, ...

Tallinn 28. februára (TASR) - Bez ohľadu na to, či predávate kukuričné lupienky alebo autá, základom úspechu je značka, ktorá upúta. Len ten výrobok, ktorý je niečím zaujímavý, má šancu, že si ho zákazník všimne. Kvôli jednej nezvyčajnej reklamnej kampani sa nedávno vybrali do postsovietskeho Estónska odborníci z Británie. Čaká ich tam neľahká úloha - majú dať novú tvár celej krajine.

Tím britských odborníkov z firmy Interbrand si najala estónska vláda, aby krajine pomohli nájsť nový imidž.

"Pri reklame na štáty si treba uvedomiť, že existujú krajiny, ktoré sú na mape akoby viditeľnejšie než iné. Myslím si, a veľa ľudí, dokonca aj Estónci, so mnou bude súhlasiť, že Estónsko nie je na mapách také výrazné, ako by malo," vraví Mark Stein-Adamson, šéf tvorivého tímu agentúry Interbrand.

Prvé fotografie, výsledok práce reklamného tímu, predstavujú Estónsko ako modernú a dynamickú krajinu, štát, s ktorým musí byť radosť obchodovať. Aký kontrast k obrazu Estónska v sovietskej ére!

"Musíme zvýšiť našu konkurencieschopnosť vo svete. Chceme viac zahraničných investícií, viac turistov a väčší export. A možno, že najväčším prínosom reklamy bude to, že získame väčšie sebavedomie," konštatuje Rian Pikand, ktorý spolupracuje na reklamnom projekte.

Reklama nie je lacná záležitosť. Estónskych daňových poplatníkov bude stáť nový obraz krajiny 500.000 dolárov. Stojí to skutočne za to?

"Nemáme v Európe žiadnu poriadnu tvár. A je dobré mať nejaký imidž," vraví tanečník z folklórneho súboru vo vysokom čiernom klobúku.

"Je to plytvanie peniazmi. Niekto povie, že to je nový imidž Estónska, ale keď si to bude myslieť len pár ľudí, na čo je to," pýta sa jeho kolegyňa zo súboru v nádherných vyšívaných šatách.

Estónsko je krajina lesov, jazier a riek. A vidieckych domčekov. A bez ohľadu na výsledok reklamnej kampane, Estónci môžu dúfať, že nová, vylepšená tvár Estónska zaujme zákazníkov a krajine sa podarí presadiť sa vo svete.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  7. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  8. Rastie nám pokrivená generácia?
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  1. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  3. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  6. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  7. Detské zúbky sú veda
  8. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  9. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 8 634
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 3 139
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 684
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 107
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 258
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 242
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 051
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 988
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 810
  10. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 787