Estónsko hľadá nový imidž

Tallinn 28. februára (TASR) - Bez ohľadu na to, či predávate kukuričné lupienky alebo autá, základom úspechu je značka, ktorá upúta. Len ten výrobok, ...

Tallinn 28. februára (TASR) - Bez ohľadu na to, či predávate kukuričné lupienky alebo autá, základom úspechu je značka, ktorá upúta. Len ten výrobok, ktorý je niečím zaujímavý, má šancu, že si ho zákazník všimne. Kvôli jednej nezvyčajnej reklamnej kampani sa nedávno vybrali do postsovietskeho Estónska odborníci z Británie. Čaká ich tam neľahká úloha - majú dať novú tvár celej krajine.

Tím britských odborníkov z firmy Interbrand si najala estónska vláda, aby krajine pomohli nájsť nový imidž.

"Pri reklame na štáty si treba uvedomiť, že existujú krajiny, ktoré sú na mape akoby viditeľnejšie než iné. Myslím si, a veľa ľudí, dokonca aj Estónci, so mnou bude súhlasiť, že Estónsko nie je na mapách také výrazné, ako by malo," vraví Mark Stein-Adamson, šéf tvorivého tímu agentúry Interbrand.

Prvé fotografie, výsledok práce reklamného tímu, predstavujú Estónsko ako modernú a dynamickú krajinu, štát, s ktorým musí byť radosť obchodovať. Aký kontrast k obrazu Estónska v sovietskej ére!

"Musíme zvýšiť našu konkurencieschopnosť vo svete. Chceme viac zahraničných investícií, viac turistov a väčší export. A možno, že najväčším prínosom reklamy bude to, že získame väčšie sebavedomie," konštatuje Rian Pikand, ktorý spolupracuje na reklamnom projekte.

Reklama nie je lacná záležitosť. Estónskych daňových poplatníkov bude stáť nový obraz krajiny 500.000 dolárov. Stojí to skutočne za to?

"Nemáme v Európe žiadnu poriadnu tvár. A je dobré mať nejaký imidž," vraví tanečník z folklórneho súboru vo vysokom čiernom klobúku.

"Je to plytvanie peniazmi. Niekto povie, že to je nový imidž Estónska, ale keď si to bude myslieť len pár ľudí, na čo je to," pýta sa jeho kolegyňa zo súboru v nádherných vyšívaných šatách.

Estónsko je krajina lesov, jazier a riek. A vidieckych domčekov. A bez ohľadu na výsledok reklamnej kampane, Estónci môžu dúfať, že nová, vylepšená tvár Estónska zaujme zákazníkov a krajine sa podarí presadiť sa vo svete.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  3. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  4. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  5. Nový Jaguar XF Sportbrake
  6. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  8. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  9. Keď ide o zdravie a majetok, rozhodujú sekundy
  10. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program
  1. Moskva alebo Petrohrad?
  2. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  3. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  4. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  9. Jeden nákup a všetko vybavené, alebo one stop shopping
  10. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  1. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 16 070
  2. Moskva alebo Petrohrad? 6 388
  3. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 6 292
  4. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva 3 130
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 2 378
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 941
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 881
  8. S odletmi z Košíc leto nekončí. A tie ceny! 1 718
  9. Chcela vyliečiť syna, vyvinula prírodnú kozmetiku Ťuli a Ťuli 1 638
  10. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 496