SME
Utorok, 16. august, 2022 | Meniny má Leonard

Estónsko hľadá nový imidž

Tallinn 28. februára (TASR) - Bez ohľadu na to, či predávate kukuričné lupienky alebo autá, základom úspechu je značka, ktorá upúta. Len ten výrobok, ...

Tallinn 28. februára (TASR) - Bez ohľadu na to, či predávate kukuričné lupienky alebo autá, základom úspechu je značka, ktorá upúta. Len ten výrobok, ktorý je niečím zaujímavý, má šancu, že si ho zákazník všimne. Kvôli jednej nezvyčajnej reklamnej kampani sa nedávno vybrali do postsovietskeho Estónska odborníci z Británie. Čaká ich tam neľahká úloha - majú dať novú tvár celej krajine.

Tím britských odborníkov z firmy Interbrand si najala estónska vláda, aby krajine pomohli nájsť nový imidž.

SkryťVypnúť reklamu

"Pri reklame na štáty si treba uvedomiť, že existujú krajiny, ktoré sú na mape akoby viditeľnejšie než iné. Myslím si, a veľa ľudí, dokonca aj Estónci, so mnou bude súhlasiť, že Estónsko nie je na mapách také výrazné, ako by malo," vraví Mark Stein-Adamson, šéf tvorivého tímu agentúry Interbrand.

Prvé fotografie, výsledok práce reklamného tímu, predstavujú Estónsko ako modernú a dynamickú krajinu, štát, s ktorým musí byť radosť obchodovať. Aký kontrast k obrazu Estónska v sovietskej ére!

"Musíme zvýšiť našu konkurencieschopnosť vo svete. Chceme viac zahraničných investícií, viac turistov a väčší export. A možno, že najväčším prínosom reklamy bude to, že získame väčšie sebavedomie," konštatuje Rian Pikand, ktorý spolupracuje na reklamnom projekte.

SkryťVypnúť reklamu

Reklama nie je lacná záležitosť. Estónskych daňových poplatníkov bude stáť nový obraz krajiny 500.000 dolárov. Stojí to skutočne za to?

"Nemáme v Európe žiadnu poriadnu tvár. A je dobré mať nejaký imidž," vraví tanečník z folklórneho súboru vo vysokom čiernom klobúku.

"Je to plytvanie peniazmi. Niekto povie, že to je nový imidž Estónska, ale keď si to bude myslieť len pár ľudí, na čo je to," pýta sa jeho kolegyňa zo súboru v nádherných vyšívaných šatách.

Estónsko je krajina lesov, jazier a riek. A vidieckych domčekov. A bez ohľadu na výsledok reklamnej kampane, Estónci môžu dúfať, že nová, vylepšená tvár Estónska zaujme zákazníkov a krajine sa podarí presadiť sa vo svete.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  3. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  4. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  5. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  6. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  7. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  8. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  3. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  6. Na Špitálskej ulici v Bratislave pribudnú nové byty
  7. Po rokoch cichosci richtuju v Raslavicoch slavnosci
  8. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom.
  1. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 21 478
  2. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 355
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 15 320
  4. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 833
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 3 186
  6. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 2 823
  7. Zdravo a chutne. Vyskúšajte recepty šéfkuchára Jara Žídeka 2 406
  8. Kde u nás kúpite domácke potraviny 1 664
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  2. Erika Kladna: Australský outback
  3. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  4. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  5. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  6. Ján Komrska: Hora Harvard, Kolorádo
  7. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
  8. Soňa Fröhlichová: Na švajčiarskej hore Mont Fort servírujú syrové fondue vo výške 3300 metrov nad morom
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 16 358
  2. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 9 862
  3. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 8 105
  4. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 6 074
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 5 891
  6. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 4 803
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 4 159
  8. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 751
  1. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  3. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  4. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  5. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  6. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  7. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  8. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
SkryťZatvoriť reklamu