Estónsko hľadá nový imidž

Tallinn 28. februára (TASR) - Bez ohľadu na to, či predávate kukuričné lupienky alebo autá, základom úspechu je značka, ktorá upúta. Len ten výrobok, ...

Tallinn 28. februára (TASR) - Bez ohľadu na to, či predávate kukuričné lupienky alebo autá, základom úspechu je značka, ktorá upúta. Len ten výrobok, ktorý je niečím zaujímavý, má šancu, že si ho zákazník všimne. Kvôli jednej nezvyčajnej reklamnej kampani sa nedávno vybrali do postsovietskeho Estónska odborníci z Británie. Čaká ich tam neľahká úloha - majú dať novú tvár celej krajine.

Tím britských odborníkov z firmy Interbrand si najala estónska vláda, aby krajine pomohli nájsť nový imidž.

"Pri reklame na štáty si treba uvedomiť, že existujú krajiny, ktoré sú na mape akoby viditeľnejšie než iné. Myslím si, a veľa ľudí, dokonca aj Estónci, so mnou bude súhlasiť, že Estónsko nie je na mapách také výrazné, ako by malo," vraví Mark Stein-Adamson, šéf tvorivého tímu agentúry Interbrand.

Prvé fotografie, výsledok práce reklamného tímu, predstavujú Estónsko ako modernú a dynamickú krajinu, štát, s ktorým musí byť radosť obchodovať. Aký kontrast k obrazu Estónska v sovietskej ére!

"Musíme zvýšiť našu konkurencieschopnosť vo svete. Chceme viac zahraničných investícií, viac turistov a väčší export. A možno, že najväčším prínosom reklamy bude to, že získame väčšie sebavedomie," konštatuje Rian Pikand, ktorý spolupracuje na reklamnom projekte.

Reklama nie je lacná záležitosť. Estónskych daňových poplatníkov bude stáť nový obraz krajiny 500.000 dolárov. Stojí to skutočne za to?

"Nemáme v Európe žiadnu poriadnu tvár. A je dobré mať nejaký imidž," vraví tanečník z folklórneho súboru vo vysokom čiernom klobúku.

"Je to plytvanie peniazmi. Niekto povie, že to je nový imidž Estónska, ale keď si to bude myslieť len pár ľudí, na čo je to," pýta sa jeho kolegyňa zo súboru v nádherných vyšívaných šatách.

Estónsko je krajina lesov, jazier a riek. A vidieckych domčekov. A bez ohľadu na výsledok reklamnej kampane, Estónci môžu dúfať, že nová, vylepšená tvár Estónska zaujme zákazníkov a krajine sa podarí presadiť sa vo svete.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  3. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  4. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  1. Zmrzlina z McDonald’s má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Pre
  2. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  3. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  4. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  5. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  9. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  10. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 14 709
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 12 568
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 395
  4. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 8 122
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 961
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 6 618
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 794
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 3 219
  9. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 3 090
  10. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 2 720