Británia láka čoraz viac turistov

LONDÝN - Počet zahraničných turistov mieriacich do Británie sa za posledných 25 rokov zdvojnásobil. Rast výdavkov zaostal, keď priemerné výdavky turistov sa v rovnakom období zvýšili len o 40 percent. Výdavky britských turistov v zahraničí naopak rastú ..

LONDÝN - Počet zahraničných turistov mieriacich do Británie sa za posledných 25 rokov zdvojnásobil. Rast výdavkov zaostal, keď priemerné výdavky turistov sa v rovnakom období zvýšili len o 40 percent. Výdavky britských turistov v zahraničí naopak rastú rýchlejšie, čo zvyšuje deficit bilancie britského turistického sektora. Vyplýva to zo štúdie, ktorú na svojich internetových stránkach zverejnila národná turistická agentúra VisitBritain.

Celkový počet turistov, ktorí navštívili Britániu, sa v období rokov 1979 až 2004 zvýšil o 122 percent na viac ako 27 miliónov. Priemerná útrata na osobu sa znížila zo 740 libier (asi 31 150 korún) na 470 libier (19 790 korún).

V roku 1979 utratili návštevníci v Británii o dve miliardy libier viac ako britskí turisti v zahraničí. V roku 2004 sa pomer obrátil a Briti v zahraničí minuli o 17 miliárd libier viac ako zahraniční turisti v Británii.

Turisti trávia v Británii stále menej času. V roku 1979 priemerná dĺžka pobytu v krajine predstavovala 12,5 noci, predvlani to bolo už len osem nocí. Stále väčšie množstvo návštevníkov radšej ako v hoteloch býva u svojich priateľov a príbuzných.

Výrazne sa zmenil aj dôvod, prečo ľudia navštevujú Britániu. V roku 1979 takmer 45 percent ľudí prišlo do Británie na dovolenku. Po 25 rokoch tento podiel klesol na 34 percent. (čtk)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. S dobrým pivom leto chutí
  3. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  6. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  9. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  1. Spomaľovači internetu v mobile – 5 tipov ako s nimi zatočíte
  2. Create your own map in a new museum
  3. Ako bojovať proti plesniam v interiéri
  4. Vieme, ako si vybrať tú správnu klimatizáciu
  5. Koľko peňazí pribaliť deťom na tábor
  6. Mercedes prináša revolúciu v správe firemných úžitkových áut
  7. Na Slovensko dorazil až po 30 rokoch. Big Mac oslavuje pol storo
  8. Marketing Art – online marketingová agentúra z Trenčína
  9. S dobrým pivom leto chutí
  10. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 28 157
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 25 178
  3. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 21 590
  4. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 11 806
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 8 630
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 793
  7. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 3 822
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 3 399
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 192
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 850