Slovenské a poľské Tatry spojí vlak

Slovenské a poľské Tatry by mala už o niekoľko rokov spájať železnica. "Je predpoklad, aby elektrická železnica išla okolo celých Tatier zo slovenskej a poľskej strany, a aby bola napojená aj na letisko Poprad," povedal tajomník Výboru vlády pre obnovu .

Slovenské a poľské Tatry by mala už o niekoľko rokov spájať železnica. "Je predpoklad, aby elektrická železnica išla okolo celých Tatier zo slovenskej a poľskej strany, a aby bola napojená aj na letisko Poprad," povedal tajomník Výboru vlády pre obnovu a rozvoj Vysokých Tatier Ivan Štefanec.

Cieľom projektu je vybudovanie integrovaného dopravného systému a odbúranie osobnej automobilovej dopravy a úplné vylúčenie nákladnej dopravy z Vysokých Tatier. Štefanec predpokladá, že časový horizont celého projektu je päť rokov, z čoho dva roky potrvá príprava projektovej dokumentácie. Podporu má projekt podľa Štefanca nielen na Slovensku, ale aj v Poľsku a v orgánoch Európskej komisie. Slovensko by malo získať na uskutočnenie projektu financie z fondov Európskej únie.

V súvislosti s týmto projektom sa začína hovoriť o oprášení projektu Alweg, ktorý mal vyriešiť v polovici šesťdesiatych rokov zastaranú dopravu vo Vysokých Tatrách jednokoľajkou na pilieroch. "Myslím si, že projekt elektrickej železnice okolo Tatier je ešte progresívnejší," dodal Štefanec. Podľa neho znamená medzinárodnú spoluprácu a verí, že jeho uskutočnenie posunie Tatry na vyššiu úroveň, dá im medzinárodný punc a pritiahne pozornosť zahraničných návštevníkov.

Primátor Vysokých Tatier Ján Mokoš si nemyslí, že projekt Alweg má v súčasnosti šancu. "Reálnejšia je tá druhá možnosť, nenazývajme to Alwegom, ale hovorme o nosnom dopravnom systéme," povedal Mokoš. Predĺženie Tatranskej elektrickej železnice na letisko v Poprade a do Poľska je podľa neho dobrá vízia. Železnica v niektorých úsekoch potrebuje zdvojkoľajnenie a vyrovnanie oblúkov, aby sa doprava mohla zrýchliť.

Aký systém nakoniec zvolí mesto, bude známe až po odsúhlasení územného plánu, ktorého schválenie sa posúva z marca na september. (sita)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  5. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  6. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  7. Top First moment dovolenky na leto 2018
  8. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  9. Na tohtoročných trhoch pred Auparkom vystúpi aj Katka Koščová
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté
  1. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  2. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  3. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Bezplatné rozšírenie do prehliadača
  6. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť.
  7. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  8. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  9. HB Reavis sťahuje žiadosť na pridelenie osvedčenia o Smart City
  10. Do zóny Nové Nivy v Bratislave pribudne projekt
  1. Top First moment dovolenky na leto 2018 6 151
  2. Reportáž: Jaternice a klobásy pred jedením netreba šúpať 4 952
  3. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 3 441
  4. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 3 159
  5. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 2 673
  6. Toto sú najlepší umelci za uplynulý rok 2 131
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 2 108
  8. Investícia do dlhopisov s fixným výnosom 7,25 % p.a. 1 708
  9. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 583
  10. Ako pôjdu vlaky po novom? Mení sa cestovný poriadok 1 528