Slovenské a poľské Tatry spojí vlak

Slovenské a poľské Tatry by mala už o niekoľko rokov spájať železnica. "Je predpoklad, aby elektrická železnica išla okolo celých Tatier zo slovenskej a poľskej strany, a aby bola napojená aj na letisko Poprad," povedal tajomník Výboru vlády pre obnovu .

Slovenské a poľské Tatry by mala už o niekoľko rokov spájať železnica. "Je predpoklad, aby elektrická železnica išla okolo celých Tatier zo slovenskej a poľskej strany, a aby bola napojená aj na letisko Poprad," povedal tajomník Výboru vlády pre obnovu a rozvoj Vysokých Tatier Ivan Štefanec.

Cieľom projektu je vybudovanie integrovaného dopravného systému a odbúranie osobnej automobilovej dopravy a úplné vylúčenie nákladnej dopravy z Vysokých Tatier. Štefanec predpokladá, že časový horizont celého projektu je päť rokov, z čoho dva roky potrvá príprava projektovej dokumentácie. Podporu má projekt podľa Štefanca nielen na Slovensku, ale aj v Poľsku a v orgánoch Európskej komisie. Slovensko by malo získať na uskutočnenie projektu financie z fondov Európskej únie.

V súvislosti s týmto projektom sa začína hovoriť o oprášení projektu Alweg, ktorý mal vyriešiť v polovici šesťdesiatych rokov zastaranú dopravu vo Vysokých Tatrách jednokoľajkou na pilieroch. "Myslím si, že projekt elektrickej železnice okolo Tatier je ešte progresívnejší," dodal Štefanec. Podľa neho znamená medzinárodnú spoluprácu a verí, že jeho uskutočnenie posunie Tatry na vyššiu úroveň, dá im medzinárodný punc a pritiahne pozornosť zahraničných návštevníkov.

Primátor Vysokých Tatier Ján Mokoš si nemyslí, že projekt Alweg má v súčasnosti šancu. "Reálnejšia je tá druhá možnosť, nenazývajme to Alwegom, ale hovorme o nosnom dopravnom systéme," povedal Mokoš. Predĺženie Tatranskej elektrickej železnice na letisko v Poprade a do Poľska je podľa neho dobrá vízia. Železnica v niektorých úsekoch potrebuje zdvojkoľajnenie a vyrovnanie oblúkov, aby sa doprava mohla zrýchliť.

Aký systém nakoniec zvolí mesto, bude známe až po odsúhlasení územného plánu, ktorého schválenie sa posúva z marca na september. (sita)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  2. Za palivo Shell BMW domov
  3. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  4. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  5. Aj staršie životné poistenie môže mať nové výhody
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko
  7. Nukleárna magnetická rezonančná liečba znova v Košiciach
  8. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov
  9. Ružička Csekes je už po šiesty krát Právnickou firmou roka
  10. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike
  1. Plynové kondenzačné kotly IMMERGAS „šité na mieru“
  2. V špeciálnom kole sú vyčlenené 4 milióny € pre kotly a čerpadlá
  3. NBS od leta opäť sprísňuje hypotéky. Viete čo vás čaká?
  4. Adlerova - dobré miesto pre rodinu na Furči sa už stavia
  5. Naše finančné družstvo zveľaďuje svoje aktíva
  6. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si piatykrát odnáša Martinus
  7. Za palivo Shell BMW domov
  8. Shell ponúkne najrýchlejšie dobíjanie elektromobilov v Európe
  9. Za tankovanie môžete platiť mobilom
  10. Shell zásadne inovoval celý sortiment palív
  1. Reportáž: Ako sa robia balené bagety? Zisťovali sme vo fabrike 21 035
  2. Plánujete zmeniť lekára? Na toto sa potrebujete pripraviť 17 346
  3. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta 14 068
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 12 463
  5. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk? 11 630
  6. 7 miest, kde ešte stále môžete zažiť cisárske Rakúsko 6 025
  7. Nový rekord SME.sk: Za 2 roky takmer 2-krát viac predplatiteľov 5 135
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 4 999
  9. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi 3 859
  10. Tri pravidlá, na ktoré inovatívne firmy nikdy nezabúdajú 3 481