Slovenské a poľské Tatry spojí vlak

Slovenské a poľské Tatry by mala už o niekoľko rokov spájať železnica. "Je predpoklad, aby elektrická železnica išla okolo celých Tatier zo slovenskej a poľskej strany, a aby bola napojená aj na letisko Poprad," povedal tajomník Výboru vlády pre obnovu .

Slovenské a poľské Tatry by mala už o niekoľko rokov spájať železnica. "Je predpoklad, aby elektrická železnica išla okolo celých Tatier zo slovenskej a poľskej strany, a aby bola napojená aj na letisko Poprad," povedal tajomník Výboru vlády pre obnovu a rozvoj Vysokých Tatier Ivan Štefanec.

Cieľom projektu je vybudovanie integrovaného dopravného systému a odbúranie osobnej automobilovej dopravy a úplné vylúčenie nákladnej dopravy z Vysokých Tatier. Štefanec predpokladá, že časový horizont celého projektu je päť rokov, z čoho dva roky potrvá príprava projektovej dokumentácie. Podporu má projekt podľa Štefanca nielen na Slovensku, ale aj v Poľsku a v orgánoch Európskej komisie. Slovensko by malo získať na uskutočnenie projektu financie z fondov Európskej únie.

V súvislosti s týmto projektom sa začína hovoriť o oprášení projektu Alweg, ktorý mal vyriešiť v polovici šesťdesiatych rokov zastaranú dopravu vo Vysokých Tatrách jednokoľajkou na pilieroch. "Myslím si, že projekt elektrickej železnice okolo Tatier je ešte progresívnejší," dodal Štefanec. Podľa neho znamená medzinárodnú spoluprácu a verí, že jeho uskutočnenie posunie Tatry na vyššiu úroveň, dá im medzinárodný punc a pritiahne pozornosť zahraničných návštevníkov.

Primátor Vysokých Tatier Ján Mokoš si nemyslí, že projekt Alweg má v súčasnosti šancu. "Reálnejšia je tá druhá možnosť, nenazývajme to Alwegom, ale hovorme o nosnom dopravnom systéme," povedal Mokoš. Predĺženie Tatranskej elektrickej železnice na letisko v Poprade a do Poľska je podľa neho dobrá vízia. Železnica v niektorých úsekoch potrebuje zdvojkoľajnenie a vyrovnanie oblúkov, aby sa doprava mohla zrýchliť.

Aký systém nakoniec zvolí mesto, bude známe až po odsúhlasení územného plánu, ktorého schválenie sa posúva z marca na september. (sita)

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  2. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  3. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  4. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  5. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  6. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  7. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  10. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  1. Záujem o Jarabinky rastie, lákajú na zaujímavé prvenstvo
  2. SME.sk môžete teraz čítať aj bez reklamy
  3. Škola fantázie v Tatralandii. Keď učenie dokáže baviť
  4. Brieždenie pod lomenicou
  5. Dobro, kľúč ku šťastnému osudu
  6. Chcete investovať a zároveň sporiť s 3% úrokom?
  7. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy
  8. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  9. Zlatý mok čapujú najlepšie v Prešove. Šarišským Majstrom výčapu
  10. Rezidenčná štvrť bez betónových plotov
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 15 919
  2. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 13 246
  3. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov 10 738
  4. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov? 7 436
  5. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 5 546
  6. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska! 4 991
  7. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 4 396
  8. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste 3 914
  9. Luxus a starnúca populácia. Toto sú aktuálne biznisové trendy 3 261
  10. Najužitočnejšia appka 2 717