Vinárske podujatia výrazne ovplyvňujú cestovný ruch v Pezinku

Pezinok 14. decembra (TASR) - Víno ako typický produkt Pezinka i celého Malokarpatského regiónu výrazne ovplyvňuje rozvoj tamojšieho cestovného ruchu.

Tradičné vinobranie, Vínne trhy, Deň otvorených pivníc a ďalšie vinárske podujatia lákajú čoraz viac slovenských i zahraničných návštevníkov. Podobné je to na Keramických trhoch, Cibuláku, Etnofestivale, Hodokvase, súťaži vo varení fazuľovej polievky Fyzulnačka, cyklomaratóne na trase Pezinok-Južná Morava-Dolné Rakúsko a množstve ďalších podujatí. Mesto Pezinok systematicky organizuje semináre na rozvoj cestovného ruchu, a aj inde sa prezentuje na workshopoch a konferenciách. Ako jedno z mála slovenských miest si odborne pripravuje vlastných sprievodcov, pravidelne vydáva celoročný kalendár podujatí a propagačné materiály tematických turisticko-poznávacích chodníkov po meste a okolí.

"V súčasnosti začíname realizovať dva grantmi podporené projekty Aj partnerstvo ide cez žalúdok a Pezinské panstvo," uviedla pre TASR Eva Lupová z Mestského úradu Pezinok.

Pezinčania pravidelne hodnotia rozvoj cestovného ruchu, o čom svedčí dnešné stretnutie v Mestskej vinotéke. Zástupcovia ubytovacích a stravovacích zariadení, cestovných a informačných kancelárií, múzeí a ďalších inštitúcií sa tiež zamýšľajú nad hlavnými zámermi v roku 2006. "Prvým veľkým podujatím bude naša účasť na januárovom veľtrhu cestovného ruchu Slovakiatour v bratislavskej Inchebe," dodala Lupová. Okrem spoločnej prezentácie v stánku Malokarpatského regiónu bude mať Pezinok samostatnú expozíciu s partnerskými zahraničnými mestami Mladá Boleslav, Neusiedl am See, Mosonmagyaróvár a Izola. Na veľtrhu opäť plánuje medzi návštevníkmi urobiť prieskum o poznaní Pezinka.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 34 343
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 835
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 17 633
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 13 797
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 9 906
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 351
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 5 189
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 536
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 712
  10. Špeciálna príloha: Krížovky na leto 2 569