VYSOKÉ TATRY 14. decembra (SITA) – Nadchádzajúca zimná turistická sezóna by mala byť míľnikom, pretože ľudia zodpovední za cestovný ruch vo Vysokých Tatrách chcú pritiahnuť turistov späť do Tatier. „Chceme marketingovou kampaňou prinavrátiť do tohto krásneho vysokohorského prostredia Vysokých Tatier ľudí, ktorých v minulosti odradili informácie o drahých a nekvalitných službách cestovného ruchu,“ uviedol riaditeľ Združenia cestovného ruchu (ZCR) Peter Chudý. Tomuto cieľu podriaďujú členovia ZCR všetky svoje aktivity v nadchádzajúcej zimnej sezóne. Reklamnú kampaň, ktorou chcú Tatranci osloviť verejnosť, budú financovať okrem mesta aj viacerí významní prevádzkovatelia stredísk vo Vysokých Tatrách. Cieľom nadchádzajúcej zimy nie je podľa Chudého maximálny zisk, ale prinavrátenie hostí a návštevníkov do Vysokých Tatier.
Zásadnou informáciou pre návštevníkov Vysokých Tatier je, že ceny základných služieb - ubytovania, stravovania a dopravy zostávajú minimálne na minuloročnej úrovni. Tým, že sa rozširuje ponuka rozličných balíkov služieb, dochádza podľa Chudého v konečnom dôsledku k ich zníženiu. Ide o rôzne skipasy, či spoločné lístky na viaceré služby. Práve balíky služieb a atraktivít by mali byť motiváciou a lákadlom pre strávenie dovolenky vo Vysokých Tatrách.
Prieskum obsadenosti ubytovacích zariadení, ktorý ZCR pravidelne uskutočňuje pred a počas turistickej sezóny, naznačuje, že tohtoročná zimná sezóna bude lepšia ako v minulom roku. „Očakávané naplnenie ubytovacích kapacít vo Vysokých Tatrách je asi o 20 percent vyššie,“ uviedol Chudý. Rezervácie počas Vianoc a Nového roka dosahujú už takmer 100 percent ubytovacích kapacít. Rezervácie na január a február sa pohybujú okolo 80 percent hotelových kapacít. Voľné sú už len izby nižšieho štandardu. Zimná sezóna potrvá v Tatrách až do Veľkej noci, počas ktorej budú Vysoké Tatry takisto naplnené. Minuloročná zima bola podľa Chudého skúškou, kedy chceli ľudia dokázať, že vetrová kalamita neznamenala koniec cestovného ruchu a klimatickej liečby vo Vysokých Tatrách.