SME
Pondelok, 18. január, 2021 | Meniny má BohdanaKrížovkyKrížovky

Záujem ľudí o Tatry po kalamite narastá

VYSOKÉ TATRY 16. novembra (SITA) – Už krátko po 19. novembri 2004 sa objavili názory, že Tatry sú na kolenách. Dnes, takmer rok po kalamite, je situácia iná. „Čísla nepustia a pohľady na dôsledky kalamity ...

VYSOKÉ TATRY 16. novembra (SITA) – Už krátko po 19. novembri 2004 sa objavili názory, že Tatry sú na kolenách. Dnes, takmer rok po kalamite, je situácia iná. „Čísla nepustia a pohľady na dôsledky kalamity vo Vysokých Tatrách na cestovný ruch môžu byť rozličné,“ uviedol pre médiá riaditeľ Združenia cestovného ruchu Peter Chudý. Z dane z ubytovania, bývalého kúpeľného poplatku, môže mesto presne určiť, koľko ľudí bolo na území Vysokých Tatier. Počas letnej sezóny, podľa odvedenej dane, bolo v ubytovacích zariadeniach o desať percent viac hostí ako v roku 2004. „Pre nás je to veľmi priaznivý výsledok, pretože leto 2004 bolo hodnotené veľmi pozitívne z hľadiska cestovného ruchu,“ doplnil P. Chudý. Výsledok je o to priaznivejší, že Vysoké Tatry postihla kalamita a uprostred letnej sezóny aj veľký lesný požiar.

Skryť Vypnúť reklamu

Hodnotenie zimnej sezóny je podľa Chudého o niečo komplikovanejšie. Na jednej strane došlo k poklesu ubytovaných hostí, a to až o 30 percent. Na druhej strane výraznejšie, až o 40 percent, vzrástol počet jednodňových návštevníkov. Tieto čísla svedčia o tom, že kalamita mala dosah na ľudí, ktorí sa neubytovali priamo v Tatrách, ale v podhorí. Výrazný nárast počtu jednodňových návštevníkov počas zimy pravdepodobne súvisí so zvedavosťou ľudí, ktorí sa prišli pozrieť čo sa vo Vysokých Tatrách stalo.

Následky kalamity a hlavne ich odstraňovanie prispelo k tomu, že subjekty cestovného ruchu sa podľa P. Chudého v mnohých prípadoch, „čo nebolo roky možné“ zjednotili a výsledkom sú pozitívne trendy do budúcnosti. Príkladom je spolupráca prevádzkovateľov vlekov a lanoviek s tatranskými podnikateľmi, ako aj spolupráca ubytovacích a reštauračných služieb. Kalamita podľa Chudého cestovnému ruchu pomohla „v spoločnom ťahu na bránku.“ V žiadnom prípade však samotnú kalamitu nevnímajú podnikatelia v cestovnom ruchu ako pozitívnu, či priaznivú udalosť. Kalamita poškodila výzor Vysokých Tatier takým spôsobom, že možno niekoľko generácií nebude poznať Tatry také, aké sme ich poznali do 19. novembra 2004, dodal P. Chudý. Záujmom podnikateľov je, aby Vysoké Tatry boli také isté, ale zároveň iné a v mnohých smeroch zaujímavejšie.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa Chudého lyžiarska sezónou vo Vysokých Tatrách trvala 136 dní. Podmienky pre zimný cestovný ruch vo Vysokých Tatrách boli uplynulú sezónu veľmi dobré. Prieskum obsadenosti ubytovacích zariadení pred nadchádzajúcou zimou svedčí o narastajúcom záujme ľudí o Vysoké Tatry. Podľa Chudého to pravdepodobne súvisí aj s tým, že podnikatelia sa v rámci marketingovej politiky snažia narábať s cenami služieb a vždy sa snažia pribaliť nejakú doplnkovú službu. Návštevnosť Vysokých Tatier počas nadchádzajúcej zimy by mala byť lepšia ako v uplynulom roku.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  3. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  2. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  3. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  4. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  10. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 21 336
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 15 783
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 8 067
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 477
  5. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 7 330
  6. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 104
  7. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 349
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 279
  9. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 134
  10. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 5 908
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu