SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Slovenský raj je bez turistov

SPIŠSKÁ NOVÁ VES - Do Slovenského raja prišlo v lete najmenej návštevníkov za posledné roky. Jaroslav Špičuk zo Správy národného parku Slovenský raj hovorí, že to mohlo spôsobiť najmä daždivé a chladné letné počasie.

Cez letné prázdniny prišlo do Slovenského raja najviac turistov.

FOTO - ARCHÍV SME

Prvé celodenné sčítanie turistov robili 22. júna s prekvapivým výsledkom - len 528 ľudí. O mesiac neskôr narátali v Slovenskom raji 3477 návštevníkov. Po treťom sčítaní koncom augusta to bolo 1872 turistov. Cez letné prázdniny prišlo za krásami národného parku okolo 170-tisíc turistov. "K tomu treba pripočítať 80-tisíc návštevníkov Dobšinskej ľadovej jaskyne a vyjde nám zhruba 250-tisíc ľudí. Ročne sa počet návštevníkov pohybuje od 700- do 750-tisíc," hovorí Špičuk. Návštevnosť Slovenského raja klesala už vlani.

Okrem počasia mal určite na návštevnosť vplyv aj chaos pri vyberaní vstupného. Práve naň sa tento rok návštevníci sťažovali najviac. Vojtech Jeremiáš zo Záujmového združenia obcí Slovenský raj pripomenul, že v Tatrách sa pred zimnou sezónou dokázali dohodnúť na cene skipasu. "U nás jednotnosť nie je, každý vyberá vstupné podľa svojho cenníka, akoby sa hral na vlastnom piesočku." Špičuk hovorí, že poplatky by mala vyberať jednotná organizácia.

Ak sa turista dnes vyberie do Zejmarskej rokliny, zaplatí 20-korunový poplatok stanovený ZZO Slovenský raj. Vyberači vstupného v katastri obce Spišské Tomášovce inkasujú 30 korún za osobu. Na Podlesku platí cenník obce Hrabušice, ktorá pred sezónou zdvihla poplatky o sto percent - na 40 korún za osobu. Deti mladšie ako šesť rokov majú vstup do Slovenského raja zadarmo.

Obce tvrdia, že príjmy z predaja vstupeniek využívajú na údržbu a obnovu technických zariadení, ako sú rebríky, stúpačky, mosty.

MONIKA TOPORCEROVÁ

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 431
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 630
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 383
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 343
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 007
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 962
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 226
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 942
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 742
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 637
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu