Plán zimnej údržby ciest TTSK nepočíta s cestami I. triedy

TRNAVA 9. novembra (SITA) – V Operačnom pláne zimnej údržby ciest Trnavského kraja tento rok po prvýkrát chýba plán údržby ciest I. triedy. Sú v ňom zahrnuté len cesty II. a III. triedy v celkovej dĺžke ...

TRNAVA 9. novembra (SITA) – V Operačnom pláne zimnej údržby ciest Trnavského kraja tento rok po prvýkrát chýba plán údržby ciest I. triedy. Sú v ňom zahrnuté len cesty II. a III. triedy v celkovej dĺžke 1 587 kilometrov. „Príčina je jednoduchá - po rozčlenení správy ciest na štátne a regionálne nikto nestanovuje priority zimnej údržby,“ informoval predseda Trnavského samosprávneho kraja (TTSK) Peter Tomeček. Podľa neho, prvoradá je údržba ciest vo vlastníctve kraja. Momentálne čakajú na stanovisko ministerstva dopravy ktoré plán schvaľuje.

Dispečing začne mať 24-hodinové služby okolo 15. novembra, no presný termín závisí od počasia. Služby budú zabezpečené na všetkých jedenástich strediskách Správy a údržby ciest TTSK.

„Počet a hlavne stav techniky je zrkadlom toho, čo bolo TTSK od štátu pridelené delimitáciou pri rozčlenení Slovenskej správy ciest. Ide prevažne o staré stroje, ktorých oprava je veľmi drahá a neekonomická,“ vysvetlil hovorca TTSK Ivan Krajčovič. Ako ďalej spresnil, náklady na generálne opravy sa odhadujú na 54,5 milióna korún, čo je polovica ročného rozpočtu Správy a údržby ciest TTSK. Ide o vozidlá Škoda 606 z rokov 1977 až 1981. Päť vozidiel je určených na vyradenie, pretože sa nedajú opraviť. „Na zimnú údržbu má stredisko Trnava okrem týchto piatich vozidiel ďalších šesť strojov, Dunajská streda aj Senica majú po šesť strojov,“ dodal Krajčovič.

Poslanci TTSK v októbri schválili nákup piatich nových posypových vozidiel z vlastných zdrojov. Budú stáť 28 miliónov korún. Pretože však ide o sumu vyššiu ako 10 miliónov korún, musí byť zverejnená vo vestníku EÚ, takže tieto stroje využije Správa ciest TTSK až v budúcej zime. Ročne sa na posyp minie približne 5 000 ton soli a 20 000 ton štrku.

Zimná údržba bude hradená z financií, ktoré sú vyčlenené na údržbu a rekonštrukciu ciest. Spolu s platmi, pohonnými hmotami a posypovými materiálmi stojí TTSK ročne približne 28 miliónov korún.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  3. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  4. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  5. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  6. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  7. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  8. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  9. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  10. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  1. Energetici predávajú nevyužívaný majetok
  2. Posledných 30 r. cena fotovoltických panelov klesla 100 násobne
  3. Trendy udržateľnej architektúry
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV
  5. Ako dobre bývať v centre Bratislavy?
  6. Príďte diskutovať o budúcnosti Európy v slovenských mestách
  7. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  8. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  9. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  10. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 11 435
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 486
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 471
  4. Volkswagen T-Roc: ofenzíva v triede SUV 2 029
  5. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 1 864
  6. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja 1 606
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 154
  8. Ako na refinancovanie hypotéky 1 035
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 605
  10. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 569