ZMENA CIEN BUDE MOŽNÁ LEN VTEDY, AK ZHOTOVITEĽ NEUKONČÍ VŠETKY PRÁCE V DOHODNUTOM TERMÍNE, A TO Z DÔVODOV NA STRANE OBSTARÁVATEĽA

Diaľnice aj rýchlostné cesty sa budú stavať za pevné ceny

BRATISLAVA 9. novembra (SITA) - Ceny pri stavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy sa budú môcť meniť len vtedy, ak zhotoviteľ neukončí všetky práce v dohodnutom termíne, a to z dôvodov na ...

BRATISLAVA 9. novembra (SITA) - Ceny pri stavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy sa budú môcť meniť len vtedy, ak zhotoviteľ neukončí všetky práce v dohodnutom termíne, a to z dôvodov na strane obstarávateľa. V takom prípade sa môže cena v dôsledku zvýšenia cien vstupov upraviť podľa metodiky FIDIC 1999, avšak len za obdobie od pôvodne dohodnutého termínu ukončenia stavby do nového termínu dokončenia. Obstarávateľom pritom môže byť Národná diaľničná spoločnosť alebo Slovenská správa ciest, ktoré patria pod rezort dopravy. Vyplýva to z materiálu o pravidlách pri určovaní jednotkových sadzieb a cien pri výstavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy, ktorý v stredu schválila vláda.

Ceny stavieb sa tak pri zmene nákladov nebudú môcť meniť počas celého trvania výstavby a na túto skutočnosť potom musia obstarávatelia upozorniť uchádzačov v súťažných podkladoch. Podľa schváleného materiálu môže obstarávateľ vyhlásiť verejné obstarávanie až po získaní právoplatného stavebného povolenia a potvrdenia od rezortu dopravy o tom, že finančné zdroje sú zabezpečené v súlade s predpokladaným harmonogramom prác a rozpočtom verejnej správy. Pri výbere zhotoviteľa stavby musí obstarávateľ zároveň vychádzať z ceny určenej štátnou expertízou a zároveň bude povinný preskúmať možnosť rozdelenia stavby na samostatné časti, a tieto následne obstarávať samostatne.

Súčasné ekonomické a legislatívne prostredie Slovenska je podľa ministerstva dopravy dostatočne stabilné na to, aby zhotoviteľ na seba mohol prevziať riziko pevných jednotkových sadzieb a cien. Podľa programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2013 pritom ministerstvo očakáva, že najčastejšie lehoty výstavby novozačínajúcich stavieb sa budú pohybovať medzi 24 až 36 mesiacmi, v niektorých prípadoch pôjde aj o stavby s lehotou výstavby dlhšou ako 40 mesiacov.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  4. Moskva alebo Petrohrad?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  8. Nový Jaguar XF Sportbrake
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  1. Dekan ocenil študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  2. Application of GDPR with respect to the size of the enterprise
  3. Modern luxury next to the Blue Church
  4. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  5. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  6. Moskva alebo Petrohrad?
  7. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  8. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  9. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  10. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  1. Moskva alebo Petrohrad? 10 567
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 166
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 146
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 657
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 484
  6. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 1 452
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 423
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 119
  9. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 056
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 814