ZMENA CIEN BUDE MOŽNÁ LEN VTEDY, AK ZHOTOVITEĽ NEUKONČÍ VŠETKY PRÁCE V DOHODNUTOM TERMÍNE, A TO Z DÔVODOV NA STRANE OBSTARÁVATEĽA

Diaľnice aj rýchlostné cesty sa budú stavať za pevné ceny

BRATISLAVA 9. novembra (SITA) - Ceny pri stavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy sa budú môcť meniť len vtedy, ak zhotoviteľ neukončí všetky práce v dohodnutom termíne, a to z dôvodov na ...

BRATISLAVA 9. novembra (SITA) - Ceny pri stavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy sa budú môcť meniť len vtedy, ak zhotoviteľ neukončí všetky práce v dohodnutom termíne, a to z dôvodov na strane obstarávateľa. V takom prípade sa môže cena v dôsledku zvýšenia cien vstupov upraviť podľa metodiky FIDIC 1999, avšak len za obdobie od pôvodne dohodnutého termínu ukončenia stavby do nového termínu dokončenia. Obstarávateľom pritom môže byť Národná diaľničná spoločnosť alebo Slovenská správa ciest, ktoré patria pod rezort dopravy. Vyplýva to z materiálu o pravidlách pri určovaní jednotkových sadzieb a cien pri výstavbe diaľnic, rýchlostných ciest a ciest I. triedy, ktorý v stredu schválila vláda.

Ceny stavieb sa tak pri zmene nákladov nebudú môcť meniť počas celého trvania výstavby a na túto skutočnosť potom musia obstarávatelia upozorniť uchádzačov v súťažných podkladoch. Podľa schváleného materiálu môže obstarávateľ vyhlásiť verejné obstarávanie až po získaní právoplatného stavebného povolenia a potvrdenia od rezortu dopravy o tom, že finančné zdroje sú zabezpečené v súlade s predpokladaným harmonogramom prác a rozpočtom verejnej správy. Pri výbere zhotoviteľa stavby musí obstarávateľ zároveň vychádzať z ceny určenej štátnou expertízou a zároveň bude povinný preskúmať možnosť rozdelenia stavby na samostatné časti, a tieto následne obstarávať samostatne.

Súčasné ekonomické a legislatívne prostredie Slovenska je podľa ministerstva dopravy dostatočne stabilné na to, aby zhotoviteľ na seba mohol prevziať riziko pevných jednotkových sadzieb a cien. Podľa programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest do roku 2013 pritom ministerstvo očakáva, že najčastejšie lehoty výstavby novozačínajúcich stavieb sa budú pohybovať medzi 24 až 36 mesiacmi, v niektorých prípadoch pôjde aj o stavby s lehotou výstavby dlhšou ako 40 mesiacov.


Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  4. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  8. Lety do exotiky už aj z Bratislavy
  9. Nonstop banka vo vrecku - aplikácia Mobil Banking
  10. Ako sme jazdili v socializme
  1. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení
  2. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  4. Už aj seniori presadajú do SUV
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Americká ambasáda zaberá pozemky už rok bez nájomnej zmluvy
  7. Bratislava gets a new public space and park
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 055
  2. Ako sme jazdili v socializme 3 012
  3. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho 2 464
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 983
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 519
  6. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 519
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 422
  8. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 381
  9. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 369
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 1 275