SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

V zahraničí platí systém "pray or pay"

Hoci v mnohých katedrálach v zahraničí sú bežné poplatky za "atrakcie" ako výstup do veže alebo vstup do krypty, dnes sa už stávajú bežnými aj poplatky za vstup. Vo väčšine európskych katedrál sa platí, v priemere je to 3 až 5 eur. V Barcelone v Sagrada .

Hoci v mnohých katedrálach v zahraničí sú bežné poplatky za "atrakcie" ako výstup do veže alebo vstup do krypty, dnes sa už stávajú bežnými aj poplatky za vstup. Vo väčšine európskych katedrál sa platí, v priemere je to 3 až 5 eur. V Barcelone v Sagrada Familia je to dokonca 10 eur, v Londýne sa niekedy platí v prepočte na naše peniaze až 600 korún.

Vo viacerých talianskych kostoloch pristúpili k vyberaniu poplatkov za vstup z dôvodu, že je tu veľa turistov, ktorí sa viac zaujímajú o fotografovanie v kostole alebo o oddych od horúceho slnka, ako o tiché modlitby. Vstupné môže byť podľa nich jedným zo spôsobov, ako zabrániť návalom turistov v kostoloch. Americký publicista z agentúry AP vyjadril túto myšlienku ako "pray or pay", teda "modli sa alebo zaplať". Alternatívou je kostol uzavrieť pre verejnosť a umožniť vstup iba na omše.

Skryť Vypnúť reklamu

Jeden z predstaviteľov talianskej farnosti povedal, že ak chcú ľudia kostol vidieť, musia mu aj finančne pomôcť.

Iná situácia bola ešte pred dvoma rokmi v Anglicku. Anglikánska cirkev vtedy zvažovala zákaz vyberania poplatku za vstup do katedrál, lebo cirkev sa takto podľa nich menila na turistický tovar. Vodca hnutia na zrušenie poplatkov Tom Sutcliffe argumentoval, že kostoly patria všetkým a nie sú súkromným majetkom. V Anglicku bolo v tom čase asi 10 percent katedrál, ktoré vyberali vstupné. Tento zákaz však neprešiel.

(ela)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 567
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 27 986
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 413
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 112
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 845
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 322
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 490
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 558
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 287
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 5 005
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu