Ameriku a Rusko spája turistická cesta

Táto cesta je sedem kilometrov dlhá a spája Rusko a Ameriku. Turistická cesta v okolí nemeckého Friedeburgu západne od Wilhelmshavenu, mesta s 10 000 obyvateľmi vo východnom Frízsku. A práve vo Friedeburgu sa volá severozápadná časť mesta Rusko a na ...


Zrub a gril v Amerike) FOTO -ARCHÍV



Táto cesta je sedem kilometrov dlhá a spája Rusko a Ameriku. Turistická cesta v okolí nemeckého Friedeburgu západne od Wilhelmshavenu, mesta s 10 000 obyvateľmi vo východnom Frízsku. A práve vo Friedeburgu sa volá severozápadná časť mesta Rusko a na severe je Amerika. Amerike a Rusku vládne 57-ročný Hilrich Reents, starosta Friedeburgu. A Reents, ktorý sa vo voľnej chvíli zaoberá históriou svojho mesta, tiež vie, ako k Amerike a k Rusku vo Friedeburgu došlo.

Pokiaľ ide o Rusko, tak sú podľa Reentsa dve vysvetlenia. Pred viac než sto rokmi žil na mieste dnešného Ruska roľník-samotár, ktorého pre spôsob života a izoláciu volali „Rus.“ Tam, kde sú dnes úhľadné domčeky obyvateľov Ruska, boli kedysi len močiare a rástlo tu husté krovie. Pôda v „Rusku“ bola neúrodná a poľnohospodári tu dosahovali tak nízke výnosy, že ich prirovnávali k výnosom v ďalekom cárskom Rusku.

Samozrejme, že i pôvod názvu „Amerika“ má historické opodstatnenie. V 19. storočí tu bola – rovnako ako v neďalekom Rusku – len neúrodná pôda, výnosy boli úbohé. Väčšina ležala ladom. A práve to dalo podnet k názvu „Ameriky.“ V tej dobe sa totiž vysťahovalo mnoho obyvateľov z východného Frízska do Spojených štátov, kde dostali pôdu, ktorú mali obrábať.

Dnes Friedeburg z názvov Rusko a Amerika ťaží. Turisti, ktorí prejdú túto sedemkilometrovú turistickú cestu, dostanú potvrdenie, že pešo putovali – z Ruska do Ameriky.

Zadarmo však vo Friedeburgu nič nedávajú. Ten, kto sa chce pochváliť, že došiel pešo z Ameriky do Ruska, musí zaplatiť dve eurá do mestskej pokladnice.

RUDOLF STRÖBINGER, Bonn

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  6. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  9. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 12 782
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 3 929
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 116
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 837
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 690
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 455
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 082
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 015
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 856
  10. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené? 471