Rýchlovlak Pendolino sa predvádza na hlavnej stanici v Olomouci. FOTO - ČTK |
ie než súčasný najrýchlejší spoj Manažer. Cestovný lístok bude stáť 500 českých korún (650 Sk) v 2. triede, prvá trieda vyjde o stovku drahšie. Cena tak bude na úrovni vlaku Manažer, teda o 180 českých korún vyššia než InterCity v 2. triede. Informoval o tom generálny riaditeľ Českých dráh Josef Bazala.
Na spoj SuperCity Pendolino z Prahy do Ostravy bude potrebná miestenka, ktorá je zahrnutá v celkovej cene. Pri využití zliav, napríklad kilometrickej banky alebo zákazníckej karty, si cestujúci miestenku bude musieť kúpiť za 200 korún.
Vlak budú v prvom roku vypravovať z pražskej stanice Holešovice, po dokončení rekonštrukcie tzv. nového spojenia pôjde z Hlavnej stanice. Zastavovať bude v Pardubiciach, Olomouci, Ostrave-Svinove a Ostrave-Hlavnom nádraží. Vlaky do Ostravy budú jazdiť približne v dvojhodinovom intervale.
Okrem spojov do Ostravy nasadia české železnice Pendolino od 11. decembra aj na trasu z Prahy do Viedne a z Prahy cez Brno do Břeclavi s nadväzným rýchlikom do Viedne. V súčasnosti idú najrýchlejšie vlaky do Brna 2.40 h, Pendolino by sa malo blížiť k času 2.20 h.
Do Olomouca bude vlak jazdiť za 2.30 h. Po dokončení koridorových stavieb napríklad na spojovacie vetvy železničných koridorov medzi Českou Třebovou a Přerovom by sa cesta do Ostravy mala skrátiť zhruba na tri hodiny, do Olomouca asi na 2.10 h. Železničné spojenie Pendolinom bude podľa Bazalu najrýchlejším spojom medzi Prahou a Ostravou. Lietadlo síce z Prahy do Ostravy letí 1.05 h, pri zarátaní nevyhnutného čakania na vybavenie a dopravy na letisko však doprava z centra mesta do centra druhého trvá letecky minimálne tri až tri a pol hodiny. Autom trasa z Prahy do Ostravy trvá asi štyri hodiny, autobus ju prejde za päť až päť a pol hodiny.
České dráhy v súčasnosti vlastnia tri zo siedmich objednaných súprav Pendolino. Štvrtý vlak je v Česku, zatiaľ ho však vlastní výrobca. Podľa Bazalu sa ku koncu chýlia homologačné testy a dráhy preto zrejme v októbri prevezmú i ďalšie vlaky, ktoré dosiaľ čakajú u talianskeho výrobcu. (čtk)