LONDÝN, PRAHA - Elektronický predaj leteniek neustále rastie. V súčasnosti sa na celkovom predaji podieľa 30 percentami. Je to oveľa viac ako pred rokom, keď sa cez internet predalo 19 percent leteniek. Vyplýva to z ankety technologickej firmy SITA ...
Písmo:A-|A+ Diskusia nie je otvorená
LONDÝN, PRAHA - Elektronický predaj leteniek neustále rastie. V súčasnosti sa na celkovom predaji podieľa 30 percentami. Je to oveľa viac ako pred rokom, keď sa cez internet predalo 19 percent leteniek. Vyplýva to z ankety technologickej firmy SITA a časopisu Airline Business, ktorá sa uskutočnila medzi 200 leteckými spoločnosťami.
Väčšina firiem podporuje elektronický predaj, pretože je lacnejší ako predaj klasických papierových leteniek pri priehradkách. Súčasné vysoké ceny ropy, ktoré zvyšujú náklady na pohonné látky, však vyvolávajú obavy, že firmy budú musieť obmedziť investície do technológií, ktoré by rozvoj týchto služieb urýchlili.
Spoločnosť SITA, ktorá poskytuje technológie leteckým spoločnostiam, dodala, že anketa tiež ukázala, že spoločnosti chcú urýchliť svoju snahu ponúknuť pasažierom na palubách lietadiel pripojenie na internet, či umožniť používanie mobilných telefónov. Do konca roku 2007 by chcelo tieto služby ponúknuť vo svojich lietadlách až 44 percent leteckých spoločností.
Vysoké ceny pohonných látok v tomto roku prekazili nádeje aeroliniek na zisky, hoci zavedením palivových príplatkov k letenkám časť týchto nákladov prevádzajú na cestujúcich. Medzinárodná asociácia leteckej dopravy očakáva, že celková strata odvetvia leteckej dopravy sa v dôsledku drahej ropy zvýši v tomto roku na šesť miliárd dolárov z minuloročne 4,8 miliardy. K strate najviac prispejú americké firmy, ktoré odhadujú, že by ich strata mohla dosiahnuť až desať miliárd dolárov. (čtk)