Cez internet sa predáva 30 percent leteniek

LONDÝN, PRAHA - Elektronický predaj leteniek neustále rastie. V súčasnosti sa na celkovom predaji podieľa 30 percentami. Je to oveľa viac ako pred rokom, keď sa cez internet predalo 19 percent leteniek. Vyplýva to z ankety technologickej firmy SITA ...

LONDÝN, PRAHA - Elektronický predaj leteniek neustále rastie. V súčasnosti sa na celkovom predaji podieľa 30 percentami. Je to oveľa viac ako pred rokom, keď sa cez internet predalo 19 percent leteniek. Vyplýva to z ankety technologickej firmy SITA a časopisu Airline Business, ktorá sa uskutočnila medzi 200 leteckými spoločnosťami.

Väčšina firiem podporuje elektronický predaj, pretože je lacnejší ako predaj klasických papierových leteniek pri priehradkách. Súčasné vysoké ceny ropy, ktoré zvyšujú náklady na pohonné látky, však vyvolávajú obavy, že firmy budú musieť obmedziť investície do technológií, ktoré by rozvoj týchto služieb urýchlili.

Spoločnosť SITA, ktorá poskytuje technológie leteckým spoločnostiam, dodala, že anketa tiež ukázala, že spoločnosti chcú urýchliť svoju snahu ponúknuť pasažierom na palubách lietadiel pripojenie na internet, či umožniť používanie mobilných telefónov. Do konca roku 2007 by chcelo tieto služby ponúknuť vo svojich lietadlách až 44 percent leteckých spoločností.

Vysoké ceny pohonných látok v tomto roku prekazili nádeje aeroliniek na zisky, hoci zavedením palivových príplatkov k letenkám časť týchto nákladov prevádzajú na cestujúcich. Medzinárodná asociácia leteckej dopravy očakáva, že celková strata odvetvia leteckej dopravy sa v dôsledku drahej ropy zvýši v tomto roku na šesť miliárd dolárov z minuloročne 4,8 miliardy. K strate najviac prispejú americké firmy, ktoré odhadujú, že by ich strata mohla dosiahnuť až desať miliárd dolárov. (čtk)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  5. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  7. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  8. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  10. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  1. Peter Chudík: Chcem byť aj naďalej oporou nášho kraja
  2. Štýlové osvetlenie do obývačky: Rozhoduje i to, ako žijete
  3. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej
  4. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime
  5. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra
  6. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj
  7. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove
  8. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu
  9. Športová akadémia Mateja Tótha powered by O2 už na 24 školách
  10. Na čo myslieť v rekonštrukcii bytu
  1. Maurícius: Slnečná dovolenka v zime 15 307
  2. Nečakaným favoritom na predsedu PSK je prešovský advokát Garaj 3 876
  3. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 2 735
  4. PSK Aréna stavia základy pre kvalitný a moderný hokej 2 254
  5. M-MARKET s novým konceptom KOCKAminiv Prešove 1 544
  6. Podnikajte vo vlastnom blízko historického centra 997
  7. Ako na refinancovanie hypotéky 918
  8. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 759
  9. Pivovar Šariš opäť podporí rozvoj domáceho regiónu 549
  10. Splnený sen 477