SME
Štvrtok, 6. október, 2022 | Meniny má Natália

Dôraz na koordináciu orgánov v oblasti cestovného ruchu na Slovensku

Bratislava 10. februára (TASR) - Vytvorenie podmienok na zabezpečenie rastu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (CR) z hľadiska návštevnosti a ekonomického ...

Bratislava 10. februára (TASR) - Vytvorenie podmienok na zabezpečenie rastu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (CR) z hľadiska návštevnosti a ekonomického prínosu má byť základným marketingovým cieľom turizmu na Slovensku v rokoch 2002 až 2004.

Súbežne s tým bude nevyhnutná tak starostlivosť o pozitívny imidž Slovenska v zahraničí ako cieľovej krajiny CR, ako aj výraznejšia motivácia domácich obyvateľov pri angažovaní do aktivít turistického priemyslu. Vyplýva to z Koncepcie marketingu a štátnej propagácie CR Slovenska, ktorú vláda SR v minulom týždni vzala na vedomie s pripomienkami.

SkryťVypnúť reklamu

Aby sa tento cieľ zrealizoval, musí byť prekonaná rozptýlenosť aktivít v oblasti turizmu na úrovni štátnych orgánov i regiónov tak, aby bola pri zabezpečení jednej akcie súčasná viackoľajnosť príslušných rezortov a inštitúcií nahradená koordináciou.

Podľa tvorcov koncepcie "dosiahnutie plne rozvinutého konkurencieschopného trhu CR je dlhodobý proces, ktorý vyžaduje podporu vlády, nevládnych inštitúcií, profesijných orgánov ako aj stredísk CR a podnikateľov z branže." Táto línia má prekonať súčasnú situáciu, keď sa Slovensko z hľadiska návštevnosti podieľa na medzinárodnom CR v Európe 4 % a vo svete 2,4 %. Podiel devízových príjmov SR na kontinentálnych predstavuje 0,22 % a na svetových 0,11 %. Z vízie CR do roku 2020 vyplýva, že toto odvetvie, po zdržaní súvisiacim s udalosťami z 11.septembra, sa bude vyvíjať veľmi dynamicky.

SkryťVypnúť reklamu

Marketingová stratégia Slovenskej agentúry pre CR (SACR) do roku 2006 predpokladá, že jej prioritnými trhovými skupinami budú susedné krajiny, pričom je ich záujmom praktizovať spoločný marketing pri propagácii regiónu na tretích vzdialených trhoch i v rámci starého kontinentu. Nasledujú Nemecko a Rusko, odkiaľ by mal prílev návštevníkov dlhodobo stúpať. Ďalšou skupinou štátov, kam bude smerovať propagácia CR Slovenska, sú vybrané západoeurópske krajiny spolu s Bieloruskom, pobaltskými štátmi, Juhosláviou, Izraelom a arabským trhom. S malým podielom, ale vysokým trhovým potenciálom sa pre Slovensko javia USA, Kanada, Japonsko a Čína. Asi 65-% podiel na využívaní kapacít ubytovacích zariadení sa očakáva od domácej klientely.

V dopyte zahraničných návštevníkov má podľa analýzy dominovať horská turistika nasledovaná mestským, kultúrnym a kongresovým CR. Vyhľadávané kúpeľníctvo doplní vidiecky turizmus, o ktorý majú zahraniční hostia stále väčší záujem, uvádza koncepcia.

SkryťVypnúť reklamu

V tomto smere sa ráta s dobudovaním informačnej siete CR doma a zakladaním zastúpení SACR v zahraničí.

* ku zll

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci a peniaze: Na čo sporíme a koľko investujeme?
  2. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  3. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  4. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  5. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  6. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  7. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané
  8. V Žiline projektujú železnice pre Londýn, Austráliu i Čínu
  1. 8 najčastejších problémov ústnej dutiny a zubov
  2. Nakúpte pre seba aj pre ľudí, ktorí potrebujú pomoc
  3. Riešenie Atosu zachraňuje životy
  4. Nechajte sa zelektrizovať!
  5. Certifikované vzdelávanie pomáha firmám v rozvoji zamestnancov
  6. Putinovi hackeri, biznis s krytmi a špekulácie s energiami
  7. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52%
  8. Nivy oslávili prvé narodeniny a takmer 13 miliónov návštevníkov
  1. Hasič vyrába knedle. Denne ich uvarí tisíc a má vypredané 19 415
  2. Digitálne predplatné SME.sk so zľavou až -52% 7 605
  3. Notebook s dvomi obrazovkami. Ako dlho si naň budete zvykať? 7 345
  4. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko? 7 280
  5. Nakupovať viac ovocia a zeleniny sa oplatí každý deň 6 003
  6. Dôležitosť duševnej pohody 5 011
  7. Európska noc výskumníkov prináša zážitky s vedou opäť naživo 3 491
  8. Piešťanská firma ovládla svet zubárskych kresiel 3 255
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Veronika Michalčíková: Španielska Andalúzia (1): Arabská pevnosť, katolícka katedrála a gigantická koncentrácia skleníkov
  2. Ľuboš Vodička: Hrady české, moravské a sliezske: Bítov
  3. Aleš Tvrdý: Durban ma privítal "vo veľkom štýle"
  4. Nikoleta Čáková: Púť na koniec sveta II. (Finisterre Camino)
  5. Vladimír Benčík: Malta 1/3 – návšteva u „hadích kňazov“ s dlhými lebkami
  6. Blanka Ulaherová: Konečne opäť Bosna
  7. Martin Majzlan: Skaza a tragédia Aralského jazera
  8. Aleš Tvrdý: Vlakom po Európe
  1. Jana Melišová: Keď sa chce, tak sa dá 💗 6 763
  2. Ján Valchár: Gratulujeme, 60.000. A ruské tanky dostávajú defekty. 4 631
  3. Ján Valchár: Keď už aj propagandisti plačú... 4 179
  4. Ľuboš Vodička: Krvavá streda v Prešporku 3 930
  5. Miroslav Kocúr: Progresívny fašizmus voči kresťanom? 3 860
  6. Peter Slamenik: Dubák sem, dubák tam. 2 786
  7. Matúš Lazúr: Na retardovaných vodičov platia len retardéry. Pri zastávkach MHD najlepšie také že pri 60-tke im rovno utrhne nápravu. 2 535
  8. Pavel Macko: Nie násiliu v uliciach a extrémistickému teroru! 1 975
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 48. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 3/3 - rok 1928
  2. Jiří Ščobák: Co konkrétního se hovoří o finanční gramotnosti na Slovensku?
  3. Monika Nagyova: Úprimné pozdravy z Bratislavy: Ľudia nosia vo vreckách nože a ešte sa tým chvastajú.
  4. Jiří Ščobák: Plaval jsem přes Dunaj a byla to brnkačka!
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 47. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 2/3 - rok 1927
  6. Jiří Ščobák: Energie a plyn: Zvládneme túto zimu v poriadku? Prečo je dôležité, aby trh s plynom fungoval ako celok? Odporučili by ste fixovať ceny energií?
  7. Jiří Ščobák: Ako sa nedať podviesť v online svete? (pustite/dajte prečítať aj svojim rodičom!)
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 46. - Arktída - Hubert Wilkins a Detroitská arktická expedícia 1/3 - rok 1926
SkryťZatvoriť reklamu