Dôraz na koordináciu orgánov v oblasti cestovného ruchu na Slovensku

Bratislava 10. februára (TASR) - Vytvorenie podmienok na zabezpečenie rastu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (CR) z hľadiska návštevnosti a ekonomického ...

Bratislava 10. februára (TASR) - Vytvorenie podmienok na zabezpečenie rastu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (CR) z hľadiska návštevnosti a ekonomického prínosu má byť základným marketingovým cieľom turizmu na Slovensku v rokoch 2002 až 2004.

Súbežne s tým bude nevyhnutná tak starostlivosť o pozitívny imidž Slovenska v zahraničí ako cieľovej krajiny CR, ako aj výraznejšia motivácia domácich obyvateľov pri angažovaní do aktivít turistického priemyslu. Vyplýva to z Koncepcie marketingu a štátnej propagácie CR Slovenska, ktorú vláda SR v minulom týždni vzala na vedomie s pripomienkami.

Aby sa tento cieľ zrealizoval, musí byť prekonaná rozptýlenosť aktivít v oblasti turizmu na úrovni štátnych orgánov i regiónov tak, aby bola pri zabezpečení jednej akcie súčasná viackoľajnosť príslušných rezortov a inštitúcií nahradená koordináciou.

Podľa tvorcov koncepcie "dosiahnutie plne rozvinutého konkurencieschopného trhu CR je dlhodobý proces, ktorý vyžaduje podporu vlády, nevládnych inštitúcií, profesijných orgánov ako aj stredísk CR a podnikateľov z branže." Táto línia má prekonať súčasnú situáciu, keď sa Slovensko z hľadiska návštevnosti podieľa na medzinárodnom CR v Európe 4 % a vo svete 2,4 %. Podiel devízových príjmov SR na kontinentálnych predstavuje 0,22 % a na svetových 0,11 %. Z vízie CR do roku 2020 vyplýva, že toto odvetvie, po zdržaní súvisiacim s udalosťami z 11.septembra, sa bude vyvíjať veľmi dynamicky.

Marketingová stratégia Slovenskej agentúry pre CR (SACR) do roku 2006 predpokladá, že jej prioritnými trhovými skupinami budú susedné krajiny, pričom je ich záujmom praktizovať spoločný marketing pri propagácii regiónu na tretích vzdialených trhoch i v rámci starého kontinentu. Nasledujú Nemecko a Rusko, odkiaľ by mal prílev návštevníkov dlhodobo stúpať. Ďalšou skupinou štátov, kam bude smerovať propagácia CR Slovenska, sú vybrané západoeurópske krajiny spolu s Bieloruskom, pobaltskými štátmi, Juhosláviou, Izraelom a arabským trhom. S malým podielom, ale vysokým trhovým potenciálom sa pre Slovensko javia USA, Kanada, Japonsko a Čína. Asi 65-% podiel na využívaní kapacít ubytovacích zariadení sa očakáva od domácej klientely.

V dopyte zahraničných návštevníkov má podľa analýzy dominovať horská turistika nasledovaná mestským, kultúrnym a kongresovým CR. Vyhľadávané kúpeľníctvo doplní vidiecky turizmus, o ktorý majú zahraniční hostia stále väčší záujem, uvádza koncepcia.

V tomto smere sa ráta s dobudovaním informačnej siete CR doma a zakladaním zastúpení SACR v zahraničí.

* ku zll

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  4. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  10. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  1. Eilat: Slnko, teplo a zábava
  2. Ku kuchynskej linke dostanete obývačku či vstavané skrine za 50%
  3. Exkurzia študentov Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  4. Prichádza Black Friday, jazdenku môžete mať so zľavou 2000 eur
  5. 4 rady pre deti a dospelých, ako sa starať o pokožku
  6. Výstava Podoby lásky zobrazí skutočné osudy konkrétnych žien
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek
  8. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  9. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  10. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 16 912
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 7 816
  3. Eilat: Slnko, teplo a zábava 7 027
  4. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 4 425
  5. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 902
  6. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 2 694
  7. Tohtoročné trhy pred Auparkom bude otvárať Vidiek 2 438
  8. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba 1 736
  9. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások 1 371
  10. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky 1 342