SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Dôraz na koordináciu orgánov v oblasti cestovného ruchu na Slovensku

Bratislava 10. februára (TASR) - Vytvorenie podmienok na zabezpečenie rastu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (CR) z hľadiska návštevnosti a ekonomického ...

Bratislava 10. februára (TASR) - Vytvorenie podmienok na zabezpečenie rastu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (CR) z hľadiska návštevnosti a ekonomického prínosu má byť základným marketingovým cieľom turizmu na Slovensku v rokoch 2002 až 2004.

Súbežne s tým bude nevyhnutná tak starostlivosť o pozitívny imidž Slovenska v zahraničí ako cieľovej krajiny CR, ako aj výraznejšia motivácia domácich obyvateľov pri angažovaní do aktivít turistického priemyslu. Vyplýva to z Koncepcie marketingu a štátnej propagácie CR Slovenska, ktorú vláda SR v minulom týždni vzala na vedomie s pripomienkami.

Skryť Vypnúť reklamu

Aby sa tento cieľ zrealizoval, musí byť prekonaná rozptýlenosť aktivít v oblasti turizmu na úrovni štátnych orgánov i regiónov tak, aby bola pri zabezpečení jednej akcie súčasná viackoľajnosť príslušných rezortov a inštitúcií nahradená koordináciou.

Podľa tvorcov koncepcie "dosiahnutie plne rozvinutého konkurencieschopného trhu CR je dlhodobý proces, ktorý vyžaduje podporu vlády, nevládnych inštitúcií, profesijných orgánov ako aj stredísk CR a podnikateľov z branže." Táto línia má prekonať súčasnú situáciu, keď sa Slovensko z hľadiska návštevnosti podieľa na medzinárodnom CR v Európe 4 % a vo svete 2,4 %. Podiel devízových príjmov SR na kontinentálnych predstavuje 0,22 % a na svetových 0,11 %. Z vízie CR do roku 2020 vyplýva, že toto odvetvie, po zdržaní súvisiacim s udalosťami z 11.septembra, sa bude vyvíjať veľmi dynamicky.

Skryť Vypnúť reklamu

Marketingová stratégia Slovenskej agentúry pre CR (SACR) do roku 2006 predpokladá, že jej prioritnými trhovými skupinami budú susedné krajiny, pričom je ich záujmom praktizovať spoločný marketing pri propagácii regiónu na tretích vzdialených trhoch i v rámci starého kontinentu. Nasledujú Nemecko a Rusko, odkiaľ by mal prílev návštevníkov dlhodobo stúpať. Ďalšou skupinou štátov, kam bude smerovať propagácia CR Slovenska, sú vybrané západoeurópske krajiny spolu s Bieloruskom, pobaltskými štátmi, Juhosláviou, Izraelom a arabským trhom. S malým podielom, ale vysokým trhovým potenciálom sa pre Slovensko javia USA, Kanada, Japonsko a Čína. Asi 65-% podiel na využívaní kapacít ubytovacích zariadení sa očakáva od domácej klientely.

V dopyte zahraničných návštevníkov má podľa analýzy dominovať horská turistika nasledovaná mestským, kultúrnym a kongresovým CR. Vyhľadávané kúpeľníctvo doplní vidiecky turizmus, o ktorý majú zahraniční hostia stále väčší záujem, uvádza koncepcia.

Skryť Vypnúť reklamu

V tomto smere sa ráta s dobudovaním informačnej siete CR doma a zakladaním zastúpení SACR v zahraničí.

* ku zll

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Home (ale aj) Office
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Zelená Bratislava
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 405
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 071
  3. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 15 314
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 396
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 635
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 560
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 238
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 028
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 964
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 563
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu