SME
Sobota, 7. december, 2019 | Meniny má Ambróz

Dôraz na koordináciu orgánov v oblasti cestovného ruchu na Slovensku

Bratislava 10. februára (TASR) - Vytvorenie podmienok na zabezpečenie rastu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (CR) z hľadiska návštevnosti a ekonomického ...

Bratislava 10. februára (TASR) - Vytvorenie podmienok na zabezpečenie rastu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (CR) z hľadiska návštevnosti a ekonomického prínosu má byť základným marketingovým cieľom turizmu na Slovensku v rokoch 2002 až 2004.

Súbežne s tým bude nevyhnutná tak starostlivosť o pozitívny imidž Slovenska v zahraničí ako cieľovej krajiny CR, ako aj výraznejšia motivácia domácich obyvateľov pri angažovaní do aktivít turistického priemyslu. Vyplýva to z Koncepcie marketingu a štátnej propagácie CR Slovenska, ktorú vláda SR v minulom týždni vzala na vedomie s pripomienkami.

Aby sa tento cieľ zrealizoval, musí byť prekonaná rozptýlenosť aktivít v oblasti turizmu na úrovni štátnych orgánov i regiónov tak, aby bola pri zabezpečení jednej akcie súčasná viackoľajnosť príslušných rezortov a inštitúcií nahradená koordináciou.

Podľa tvorcov koncepcie "dosiahnutie plne rozvinutého konkurencieschopného trhu CR je dlhodobý proces, ktorý vyžaduje podporu vlády, nevládnych inštitúcií, profesijných orgánov ako aj stredísk CR a podnikateľov z branže." Táto línia má prekonať súčasnú situáciu, keď sa Slovensko z hľadiska návštevnosti podieľa na medzinárodnom CR v Európe 4 % a vo svete 2,4 %. Podiel devízových príjmov SR na kontinentálnych predstavuje 0,22 % a na svetových 0,11 %. Z vízie CR do roku 2020 vyplýva, že toto odvetvie, po zdržaní súvisiacim s udalosťami z 11.septembra, sa bude vyvíjať veľmi dynamicky.

Marketingová stratégia Slovenskej agentúry pre CR (SACR) do roku 2006 predpokladá, že jej prioritnými trhovými skupinami budú susedné krajiny, pričom je ich záujmom praktizovať spoločný marketing pri propagácii regiónu na tretích vzdialených trhoch i v rámci starého kontinentu. Nasledujú Nemecko a Rusko, odkiaľ by mal prílev návštevníkov dlhodobo stúpať. Ďalšou skupinou štátov, kam bude smerovať propagácia CR Slovenska, sú vybrané západoeurópske krajiny spolu s Bieloruskom, pobaltskými štátmi, Juhosláviou, Izraelom a arabským trhom. S malým podielom, ale vysokým trhovým potenciálom sa pre Slovensko javia USA, Kanada, Japonsko a Čína. Asi 65-% podiel na využívaní kapacít ubytovacích zariadení sa očakáva od domácej klientely.

V dopyte zahraničných návštevníkov má podľa analýzy dominovať horská turistika nasledovaná mestským, kultúrnym a kongresovým CR. Vyhľadávané kúpeľníctvo doplní vidiecky turizmus, o ktorý majú zahraniční hostia stále väčší záujem, uvádza koncepcia.

V tomto smere sa ráta s dobudovaním informačnej siete CR doma a zakladaním zastúpení SACR v zahraničí.

* ku zll

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  2. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  3. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  4. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  5. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  6. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  7. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  8. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  9. Aké vianočné darčeky nakúpiť a zaplatiť len za dva z troch?
  10. ​​​​​​​Navštívte Horný Zemplín, kde je všetko
  1. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  2. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  3. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  4. Tipy na darčeky z Tokaja...
  5. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  7. Tenisový lakeť je nielen ochorenie športovca
  8. Výrobca špičkových automobilov odporúča palivá OMV MaxxMotion
  9. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  10. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 13 842
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 10 224
  3. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 9 901
  4. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 9 256
  5. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 8 423
  6. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 7 489
  7. Žijú v núdzi, zázrak je aj kilo cestovín 7 291
  8. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 7 011
  9. Večer bola voda pitná, ráno už nie 6 424
  10. Hypotéka v dvadsiatke. Ako vyzerá opak mileniálov? 6 372