Dôraz na koordináciu orgánov v oblasti cestovného ruchu na Slovensku

Bratislava 10. februára (TASR) - Vytvorenie podmienok na zabezpečenie rastu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (CR) z hľadiska návštevnosti a ekonomického ...

Bratislava 10. februára (TASR) - Vytvorenie podmienok na zabezpečenie rastu aktívneho zahraničného cestovného ruchu (CR) z hľadiska návštevnosti a ekonomického prínosu má byť základným marketingovým cieľom turizmu na Slovensku v rokoch 2002 až 2004.

Súbežne s tým bude nevyhnutná tak starostlivosť o pozitívny imidž Slovenska v zahraničí ako cieľovej krajiny CR, ako aj výraznejšia motivácia domácich obyvateľov pri angažovaní do aktivít turistického priemyslu. Vyplýva to z Koncepcie marketingu a štátnej propagácie CR Slovenska, ktorú vláda SR v minulom týždni vzala na vedomie s pripomienkami.

Aby sa tento cieľ zrealizoval, musí byť prekonaná rozptýlenosť aktivít v oblasti turizmu na úrovni štátnych orgánov i regiónov tak, aby bola pri zabezpečení jednej akcie súčasná viackoľajnosť príslušných rezortov a inštitúcií nahradená koordináciou.

Podľa tvorcov koncepcie "dosiahnutie plne rozvinutého konkurencieschopného trhu CR je dlhodobý proces, ktorý vyžaduje podporu vlády, nevládnych inštitúcií, profesijných orgánov ako aj stredísk CR a podnikateľov z branže." Táto línia má prekonať súčasnú situáciu, keď sa Slovensko z hľadiska návštevnosti podieľa na medzinárodnom CR v Európe 4 % a vo svete 2,4 %. Podiel devízových príjmov SR na kontinentálnych predstavuje 0,22 % a na svetových 0,11 %. Z vízie CR do roku 2020 vyplýva, že toto odvetvie, po zdržaní súvisiacim s udalosťami z 11.septembra, sa bude vyvíjať veľmi dynamicky.

Marketingová stratégia Slovenskej agentúry pre CR (SACR) do roku 2006 predpokladá, že jej prioritnými trhovými skupinami budú susedné krajiny, pričom je ich záujmom praktizovať spoločný marketing pri propagácii regiónu na tretích vzdialených trhoch i v rámci starého kontinentu. Nasledujú Nemecko a Rusko, odkiaľ by mal prílev návštevníkov dlhodobo stúpať. Ďalšou skupinou štátov, kam bude smerovať propagácia CR Slovenska, sú vybrané západoeurópske krajiny spolu s Bieloruskom, pobaltskými štátmi, Juhosláviou, Izraelom a arabským trhom. S malým podielom, ale vysokým trhovým potenciálom sa pre Slovensko javia USA, Kanada, Japonsko a Čína. Asi 65-% podiel na využívaní kapacít ubytovacích zariadení sa očakáva od domácej klientely.

V dopyte zahraničných návštevníkov má podľa analýzy dominovať horská turistika nasledovaná mestským, kultúrnym a kongresovým CR. Vyhľadávané kúpeľníctvo doplní vidiecky turizmus, o ktorý majú zahraniční hostia stále väčší záujem, uvádza koncepcia.

V tomto smere sa ráta s dobudovaním informačnej siete CR doma a zakladaním zastúpení SACR v zahraničí.

* ku zll

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  2. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  3. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  4. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  8. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  9. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  1. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 8 829
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 663
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 194
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 824
  5. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 795
  6. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 786
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 785
  8. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 990
  9. Ušetrite až 60 % nákladov na elektrinu využitím slnečnej energie 976
  10. Obchodné centrum Galéria Shopping Košice 686