Marktl am Inn 9. augusta (TASR) - Dobrý rodák znamená pre rozvoj turistiky viac ako všetky výborné projekty na jej rozvoj dokopy. Presviedčajú sa o tom denne od apríla tohto roku obyvatelia ospalého bavorského mestečka Marktl am Inn odvtedy, čo sa ich rodák Joseph Ratzinger stal pápežom Benediktom XVI.
Za necelé štyri mesiace od jeho voľby navštívilo Marktl viac ako 30 000 turistov a prichádzajú ďalší a ďalší. Miestni podnikatelia im ponúkajú "originálny vatikánsky chlebík", "Ratzingerove párky" a dokonca aj "pápežské pivo" po dve eurá za fľašu, čo je vyše 77 SKK. Odbyt tohto piva sa od apríla zvýšil o 10 %.
Avšak na poslednej voľbe pápeža zrejme najlepšie v Marktli zarobila Claudia Dandlová, ktorá v roku 1999 kúpila za 200 000 EUR Ratzingerov rodný dom. Teraz ho ponúkla na predaj. Očakáva, že dostane milión až 10 miliónov EUR.
Informoval o tom rakúsky denník Die Presse.
(1 EUR = 38,558 SKK)