SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Politici kamionistom: Predbiehať sa nebudete

BRATISLAVA - Kamióny pri predbiehaní svojich kolegov v kamiónoch na diaľnici neraz na dlhý čas upchajú oba jazdné pruhy. Vodičov osobných áut to brzdí a hnevá.

Poslanci Smeru Robert Kaliňák a ANO Jirko Malchárek chcú dať do parlamentu návrh zákona, podľa ktorého by sa na diaľnici nemali vzájomne predbiehať kamióny. FOTO SME - RICHARD FILIPKO

Slovenských politikov problém zaujal a nevylučujú, že kamiónom zakážu vzájomne sa predbiehať. V Česku sa o to už snažia. Zákaz by neplatil pre autobusy.

O prípadnom zákaze predbiehania pre kamióny chcú s verejnos-

ťou diskutovať poslanci Smeru Robert Kaliňák a ANO Jirko Malchárek. Ich návrh je pomerne prísny: predbiehať na diaľnici by nesmeli vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony. Toľko však vážia aj veľké dodávky, ktoré s rýchlosťou nemajú problémy. Kaliňák hovorí, že práve preto si chcú s Malchárkom do konca prázdnin vypočuť protinávrhy a urobiť analýzu.

"Uvidíme, aké budú ohlasy," hovorí Malchárek. V septembri chcú dať návrh do parlamentu a ak by prešiel, od 1. januára by sa už kamióny predbiehať na diaľnici nemohli.

Obaja poslanci však chcú predovšetkým zvýšiť minimálnu povolenú rýchlosť na diaľnici, aby z nej zmizli staré Avie, Liazky či Tatrovky. Práve tie často brzdia premávku, a rýchlejšie kamióny ich predbiehajú. Dnes je minimálna rýchlosť určená na 50 kilometrov za hodinu, politici rozmýšľajú o 60 či 70 km/h.

Kaliňák si myslí, že kamióny, ktoré predbiehajú svojich kolegov, sú "pre osobné vozidlo, ktoré sa rúti zozadu, pomerne veľkým rizikom". Kamionisti by podľa neho nemali pretekať medzi sebou a ak sú kolegiálni, "každých desať kilometrov je odpočívadlo, najpomalší kamión môže odbočiť a pustiť rýchlejšie kamióny pred seba".

Podľa Malchárka sa kamionisti na slovenských diaľniciach nesprávajú úplne štandardne.

Ministerstvo dopravy sa návrhom zatiaľ nezaoberalo.

(rf)

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 657
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 669
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 978
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 903
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 644
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 471
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 860
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 596
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 543
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 465
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu