Politici kamionistom: Predbiehať sa nebudete

BRATISLAVA - Kamióny pri predbiehaní svojich kolegov v kamiónoch na diaľnici neraz na dlhý čas upchajú oba jazdné pruhy. Vodičov osobných áut to brzdí a hnevá.

Poslanci Smeru Robert Kaliňák a ANO Jirko Malchárek chcú dať do parlamentu návrh zákona, podľa ktorého by sa na diaľnici nemali vzájomne predbiehať kamióny. FOTO SME - RICHARD FILIPKO

Slovenských politikov problém zaujal a nevylučujú, že kamiónom zakážu vzájomne sa predbiehať. V Česku sa o to už snažia. Zákaz by neplatil pre autobusy.

O prípadnom zákaze predbiehania pre kamióny chcú s verejnos-

ťou diskutovať poslanci Smeru Robert Kaliňák a ANO Jirko Malchárek. Ich návrh je pomerne prísny: predbiehať na diaľnici by nesmeli vozidlá s hmotnosťou nad 3,5 tony. Toľko však vážia aj veľké dodávky, ktoré s rýchlosťou nemajú problémy. Kaliňák hovorí, že práve preto si chcú s Malchárkom do konca prázdnin vypočuť protinávrhy a urobiť analýzu.

"Uvidíme, aké budú ohlasy," hovorí Malchárek. V septembri chcú dať návrh do parlamentu a ak by prešiel, od 1. januára by sa už kamióny predbiehať na diaľnici nemohli.

Obaja poslanci však chcú predovšetkým zvýšiť minimálnu povolenú rýchlosť na diaľnici, aby z nej zmizli staré Avie, Liazky či Tatrovky. Práve tie často brzdia premávku, a rýchlejšie kamióny ich predbiehajú. Dnes je minimálna rýchlosť určená na 50 kilometrov za hodinu, politici rozmýšľajú o 60 či 70 km/h.

Kaliňák si myslí, že kamióny, ktoré predbiehajú svojich kolegov, sú "pre osobné vozidlo, ktoré sa rúti zozadu, pomerne veľkým rizikom". Kamionisti by podľa neho nemali pretekať medzi sebou a ak sú kolegiálni, "každých desať kilometrov je odpočívadlo, najpomalší kamión môže odbočiť a pustiť rýchlejšie kamióny pred seba".

Podľa Malchárka sa kamionisti na slovenských diaľniciach nesprávajú úplne štandardne.

Ministerstvo dopravy sa návrhom zatiaľ nezaoberalo.

(rf)

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska
  2. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  3. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií!
  5. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou
  6. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém
  7. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť
  8. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám
  9. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom
  10. Top First moment dovolenky na leto 2018
  1. Auto ako vianočný darček, rastie záujem o zánovné vozidlá
  2. Vianočný bázar chalaňov
  3. Vianočné mecheche 2017
  4. Volkswagen a jeho štedrá nádielka modelov
  5. Študentskou osobnosťou Slovenska Ing. Martina Majorošová
  6. Majstrovstvá Stavebnej fakulty STU v Bratislave v plávaní 2017
  7. Týchto 8 kritérií by mal kvalitný kolagén spĺňať
  8. Beam Suntory zaznamenal silný rast predaja po zmene distribútora
  9. Zamestnanci a študenti EU v BA darovali radosť a vyčarili úsmev
  10. Rekonštrukcia v zime? Prečo nie?
  1. Týchto 18 rád ako ušetriť som mal počuť ešte pred osemnástkou 7 357
  2. Päť faktorov, prečo môže skolabovať slovenský dôchodkový systém 6 116
  3. Naše mobilné bankovníctvo si prišli vyskúšať novinári z Rakúska 3 876
  4. Venujte na Vianoce darček plný informácií! 2 313
  5. Hyundai Kona prekvapí výbavou aj dizajnom 2 197
  6. Top First moment dovolenky na leto 2018 2 013
  7. Kam chodí Gordulič na vtipy? Ako sa rodí Grape? Zisti to sám 1 906
  8. Projekt Zig Zag dokázal, že Slováci túžia po zaujímavom bývaní 1 761
  9. Ceny elektriny rastú. Firmy ale môžu ušetriť 1 649
  10. Elektronizácia verejnej správy? V Nemecku je rozhodnuté 1 319