SME
Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Vlani prišlo 132 sťažností

BRATISLAVA - Za minulý rok zaznamenala Slovenská obchodná inšpekcia iba 132 sťažností na cestovné kancelárie. Toto číslo je podľa inšpekcie oproti iným službám veľmi malé. "Zo všetkých 4850 podnetov, ktoré sme za vlaňajšok dostali, to zďaleka nie je ...

Sľuby cestovnej kancelárie občas nezodpovedajú skutočnosti. Klient by mal po návrate z dovolenky služby reklamovať a žiadať náhradu. Ak to nestačí, môže sa obrátiť na súd. ILUSTRAČNÉ FOTO - SME JÁN KROŠLÁK

BRATISLAVA - Za minulý rok zaznamenala Slovenská obchodná inšpekcia iba 132 sťažností na cestovné kancelárie. Toto číslo je podľa inšpekcie oproti iným službám veľmi malé. "Zo všetkých 4850 podnetov, ktoré sme za vlaňajšok dostali, to zďaleka nie je ani pol percenta," tvrdí hovorkyňa obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. "Z celkového množstva zájazdov je to tiež iba nepatrný zlomok," dodáva ďalej Krkošová.

Podnety sa väčšinou zameriavajú na tri oblasti. Turisti sa mnohokrát sťažujú na nedodržanie zmluvných podmienok. Objednajú si, napríklad, ubytovanie v štvorhviezdičkovom hoteli, na mieste dostanú hotel o triedu nižší. Ďalšie podnety sa zameriavajú na úroveň poskytovania služieb cestovnými kanceláriami. Poslednou skupinou sú sťažnosti na postup a vybavovanie reklamácie cestovnou kanceláriou.

Podľa obchodnej inšpekcie často cestovné kancelárie nemôžu ovplyvniť chyby, na ktoré sa zákazníci sťažujú. "V mnohých prípadoch ich cestovky nezapríčinili. Medzi zákazníka a cestovnú kanceláriu totiž vstupuje zmluvný partner," hovorí Krkošová. Hovorkyňa obchodnej inšpekcie ľuďom odporúča pozorné prečítanie zmluvy. "V prípade, že na zájazde ľuďom neboli poskytnuté služby, za ktoré si zaplatili, po návrate môžu žiadať náhradu." (ip)

Ako riešiť problémy4 Pred dovolenkou si treba podrobne preštudovať všeobecné podmienky zmluvy o obstaraní zájazdu. Musí spĺňať zákonom stanovené náležitosti. Nadštandardné služby reklamovať nemôžete. "Pokiaľ si niekto objedná trojhviezdičkový hotel a sťažuje sa, že dostal štvorhviezdičkový, reklamácia je neoprávnená," povedal obchodný riaditeľ Hydrotouru Juraj Sliacky.

* Keď turista príde na dovolenku a nie je s poskytnutou službou spokojný, mal by ihneď kontaktovať delegáta cestovnej kancelárie. "Ten zváži, či je nedostatok odstrániteľný, alebo nie," povedal Sliacky. "V prípade, že sa nedostatok dá odstrániť, delegát sa ho pokúsi vyriešiť hneď na mieste," dodal.

* Ak sa zistený nedostatok nedá odstrániť, turisti by mali do troch mesiacov po návrate spísať reklamáciu. V nej môžu požadovať náhradu škody. Cestovka je povinná do 30 dní odpovedať a rozhodnúť o oprávnenosti sťažnosti. "Ak človek s vyjadrením cestovnej kancelárie nesúhlasí, môže sa pokojne obrátiť na súd," povedal obchodný šéf Hydrotouru.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  2. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  3. Home (ale aj) Office
  4. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Zelená Bratislava
  7. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  8. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  1. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  2. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  3. Zelená Bratislava
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  5. Ruža zmeny
  6. Úpravy automobilov pre ZŤP
  7. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  8. Mladí ľudia vstupujú do druhého piliera už aj cez internet
  9. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  10. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 410
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 052
  3. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 15 043
  4. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 402
  5. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 619
  6. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 11 587
  7. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 196
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 004
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 8 948
  10. Budúcnosť v digitále je plná žien. V čom majú pred mužmi navrch? 8 548
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu