SME
Štvrtok, 21. október, 2021 | Meniny má UršuľaKrížovkyKrížovky

Vlani prišlo 132 sťažností

BRATISLAVA - Za minulý rok zaznamenala Slovenská obchodná inšpekcia iba 132 sťažností na cestovné kancelárie. Toto číslo je podľa inšpekcie oproti iným službám veľmi malé. "Zo všetkých 4850 podnetov, ktoré sme za vlaňajšok dostali, to zďaleka nie je ...

Sľuby cestovnej kancelárie občas nezodpovedajú skutočnosti. Klient by mal po návrate z dovolenky služby reklamovať a žiadať náhradu. Ak to nestačí, môže sa obrátiť na súd. ILUSTRAČNÉ FOTO - SME JÁN KROŠLÁK

BRATISLAVA - Za minulý rok zaznamenala Slovenská obchodná inšpekcia iba 132 sťažností na cestovné kancelárie. Toto číslo je podľa inšpekcie oproti iným službám veľmi malé. "Zo všetkých 4850 podnetov, ktoré sme za vlaňajšok dostali, to zďaleka nie je ani pol percenta," tvrdí hovorkyňa obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. "Z celkového množstva zájazdov je to tiež iba nepatrný zlomok," dodáva ďalej Krkošová.

Podnety sa väčšinou zameriavajú na tri oblasti. Turisti sa mnohokrát sťažujú na nedodržanie zmluvných podmienok. Objednajú si, napríklad, ubytovanie v štvorhviezdičkovom hoteli, na mieste dostanú hotel o triedu nižší. Ďalšie podnety sa zameriavajú na úroveň poskytovania služieb cestovnými kanceláriami. Poslednou skupinou sú sťažnosti na postup a vybavovanie reklamácie cestovnou kanceláriou.

Podľa obchodnej inšpekcie často cestovné kancelárie nemôžu ovplyvniť chyby, na ktoré sa zákazníci sťažujú. "V mnohých prípadoch ich cestovky nezapríčinili. Medzi zákazníka a cestovnú kanceláriu totiž vstupuje zmluvný partner," hovorí Krkošová. Hovorkyňa obchodnej inšpekcie ľuďom odporúča pozorné prečítanie zmluvy. "V prípade, že na zájazde ľuďom neboli poskytnuté služby, za ktoré si zaplatili, po návrate môžu žiadať náhradu." (ip)

Ako riešiť problémy4 Pred dovolenkou si treba podrobne preštudovať všeobecné podmienky zmluvy o obstaraní zájazdu. Musí spĺňať zákonom stanovené náležitosti. Nadštandardné služby reklamovať nemôžete. "Pokiaľ si niekto objedná trojhviezdičkový hotel a sťažuje sa, že dostal štvorhviezdičkový, reklamácia je neoprávnená," povedal obchodný riaditeľ Hydrotouru Juraj Sliacky.

* Keď turista príde na dovolenku a nie je s poskytnutou službou spokojný, mal by ihneď kontaktovať delegáta cestovnej kancelárie. "Ten zváži, či je nedostatok odstrániteľný, alebo nie," povedal Sliacky. "V prípade, že sa nedostatok dá odstrániť, delegát sa ho pokúsi vyriešiť hneď na mieste," dodal.

* Ak sa zistený nedostatok nedá odstrániť, turisti by mali do troch mesiacov po návrate spísať reklamáciu. V nej môžu požadovať náhradu škody. Cestovka je povinná do 30 dní odpovedať a rozhodnúť o oprávnenosti sťažnosti. "Ak človek s vyjadrením cestovnej kancelárie nesúhlasí, môže sa pokojne obrátiť na súd," povedal obchodný šéf Hydrotouru.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf Accenture: Nie je nič nezvyčajné, že mám paralelne dva mítingy naraz
  2. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  3. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  4. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  5. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  6. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  7. Chcete ušetriť na aute? Namiesto kúpy si ho prenajmite
  8. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  9. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  10. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  1. Ako získať nabíjaciu kartu k novému elektromobilu?
  2. Ako sa technologické spoločnosti starajú o bezpečnosť platieb
  3. Vyberte sa s nami za strašidlami. Žiadny strach, bude to zábava
  4. Kaufland otvára prvú predajňu s fotovoltaickým systémom
  5. 5. ročník Trhu kože bude po prvý raz aj v Košiciach
  6. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  7. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  8. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  9. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  10. QSI International School of Bratislava
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 967
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 14 069
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 164
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 810
  5. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 795
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 733
  7. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 336
  8. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 309
  9. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 135
  10. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 106
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Pavel Dvořák: Instantná polievka ako SYMBOL LUXUSU?
  2. Irena Šimuneková: Túlačky okolo Štrbských plies
  3. Peter Krivda Soliwarski: Túlačky LXXXVIII - Zámok Plumlov /CZ/
  4. Pavel Dvořák: Život na Slovensku očami Číňanov
  5. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 18. - Preteky v lokalizácii južného pólu 1/2 - Dumont d'Urville
  6. Pavel Dvořák: Sú Číňania šťastnejší?
  7. Vladimír Benčík: Vietnam – viete že sa na vietnamskom trhu dá kúpiť láska i šťastie?
  8. Lubo Repka: Zakladajúce štáty USA – Massachusetts
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 30 447
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 7 036
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 927
  4. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 662
  5. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 567
  6. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 5 346
  7. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 5 183
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 565
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu