Vlani prišlo 132 sťažností

BRATISLAVA - Za minulý rok zaznamenala Slovenská obchodná inšpekcia iba 132 sťažností na cestovné kancelárie. Toto číslo je podľa inšpekcie oproti iným službám veľmi malé. "Zo všetkých 4850 podnetov, ktoré sme za vlaňajšok dostali, to zďaleka nie je ...

Sľuby cestovnej kancelárie občas nezodpovedajú skutočnosti. Klient by mal po návrate z dovolenky služby reklamovať a žiadať náhradu. Ak to nestačí, môže sa obrátiť na súd. ILUSTRAČNÉ FOTO - SME JÁN KROŠLÁK

BRATISLAVA - Za minulý rok zaznamenala Slovenská obchodná inšpekcia iba 132 sťažností na cestovné kancelárie. Toto číslo je podľa inšpekcie oproti iným službám veľmi malé. "Zo všetkých 4850 podnetov, ktoré sme za vlaňajšok dostali, to zďaleka nie je ani pol percenta," tvrdí hovorkyňa obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. "Z celkového množstva zájazdov je to tiež iba nepatrný zlomok," dodáva ďalej Krkošová.

Podnety sa väčšinou zameriavajú na tri oblasti. Turisti sa mnohokrát sťažujú na nedodržanie zmluvných podmienok. Objednajú si, napríklad, ubytovanie v štvorhviezdičkovom hoteli, na mieste dostanú hotel o triedu nižší. Ďalšie podnety sa zameriavajú na úroveň poskytovania služieb cestovnými kanceláriami. Poslednou skupinou sú sťažnosti na postup a vybavovanie reklamácie cestovnou kanceláriou.

Podľa obchodnej inšpekcie často cestovné kancelárie nemôžu ovplyvniť chyby, na ktoré sa zákazníci sťažujú. "V mnohých prípadoch ich cestovky nezapríčinili. Medzi zákazníka a cestovnú kanceláriu totiž vstupuje zmluvný partner," hovorí Krkošová. Hovorkyňa obchodnej inšpekcie ľuďom odporúča pozorné prečítanie zmluvy. "V prípade, že na zájazde ľuďom neboli poskytnuté služby, za ktoré si zaplatili, po návrate môžu žiadať náhradu." (ip)

Ako riešiť problémy4 Pred dovolenkou si treba podrobne preštudovať všeobecné podmienky zmluvy o obstaraní zájazdu. Musí spĺňať zákonom stanovené náležitosti. Nadštandardné služby reklamovať nemôžete. "Pokiaľ si niekto objedná trojhviezdičkový hotel a sťažuje sa, že dostal štvorhviezdičkový, reklamácia je neoprávnená," povedal obchodný riaditeľ Hydrotouru Juraj Sliacky.

* Keď turista príde na dovolenku a nie je s poskytnutou službou spokojný, mal by ihneď kontaktovať delegáta cestovnej kancelárie. "Ten zváži, či je nedostatok odstrániteľný, alebo nie," povedal Sliacky. "V prípade, že sa nedostatok dá odstrániť, delegát sa ho pokúsi vyriešiť hneď na mieste," dodal.

* Ak sa zistený nedostatok nedá odstrániť, turisti by mali do troch mesiacov po návrate spísať reklamáciu. V nej môžu požadovať náhradu škody. Cestovka je povinná do 30 dní odpovedať a rozhodnúť o oprávnenosti sťažnosti. "Ak človek s vyjadrením cestovnej kancelárie nesúhlasí, môže sa pokojne obrátiť na súd," povedal obchodný šéf Hydrotouru.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€
  3. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  4. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  5. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  6. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  7. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Všetky okresy svojimi pobočkami pokrývajú len tri banky
  2. Ochráňte pred zlodejmi celé vozidlo vďaka VAM Akustik
  3. Čerešne - miesto, kde môžete žiť podľa seba
  4. Nová michalovská nemocnica otvorí brány: toto musíte vidieť!
  5. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky
  6. Mladí vodiči preferujú čoraz silnejšie autá
  7. Ako sa zbaviť chladnej podlahy
  8. V tomto roku si už konečne užijem Vianoce bez vrások
  9. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť
  10. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  1. Vyrábajú v malom, no presadili sa. Sessler a Farmárske lupienky 11 498
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 9 244
  3. Slovenské deti dostávajú mesačne 22€ 3 901
  4. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií 3 280
  5. Moskva alebo Petrohrad? 3 111
  6. Ako sa zbaviť chladnej podlahy 2 443
  7. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 2 384
  8. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu 2 330
  9. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 1 870
  10. Online analýza spotreby elektriny vám pomôže ušetriť 1 697