SME

Vlani prišlo 132 sťažností

BRATISLAVA - Za minulý rok zaznamenala Slovenská obchodná inšpekcia iba 132 sťažností na cestovné kancelárie. Toto číslo je podľa inšpekcie oproti iným službám veľmi malé. "Zo všetkých 4850 podnetov, ktoré sme za vlaňajšok dostali, to zďaleka nie je ...

Sľuby cestovnej kancelárie občas nezodpovedajú skutočnosti. Klient by mal po návrate z dovolenky služby reklamovať a žiadať náhradu. Ak to nestačí, môže sa obrátiť na súd. ILUSTRAČNÉ FOTO - SME JÁN KROŠLÁK

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


BRATISLAVA - Za minulý rok zaznamenala Slovenská obchodná inšpekcia iba 132 sťažností na cestovné kancelárie. Toto číslo je podľa inšpekcie oproti iným službám veľmi malé. "Zo všetkých 4850 podnetov, ktoré sme za vlaňajšok dostali, to zďaleka nie je ani pol percenta," tvrdí hovorkyňa obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. "Z celkového množstva zájazdov je to tiež iba nepatrný zlomok," dodáva ďalej Krkošová.

Podnety sa väčšinou zameriavajú na tri oblasti. Turisti sa mnohokrát sťažujú na nedodržanie zmluvných podmienok. Objednajú si, napríklad, ubytovanie v štvorhviezdičkovom hoteli, na mieste dostanú hotel o triedu nižší. Ďalšie podnety sa zameriavajú na úroveň poskytovania služieb cestovnými kanceláriami. Poslednou skupinou sú sťažnosti na postup a vybavovanie reklamácie cestovnou kanceláriou.

SkryťVypnúť reklamu

Podľa obchodnej inšpekcie často cestovné kancelárie nemôžu ovplyvniť chyby, na ktoré sa zákazníci sťažujú. "V mnohých prípadoch ich cestovky nezapríčinili. Medzi zákazníka a cestovnú kanceláriu totiž vstupuje zmluvný partner," hovorí Krkošová. Hovorkyňa obchodnej inšpekcie ľuďom odporúča pozorné prečítanie zmluvy. "V prípade, že na zájazde ľuďom neboli poskytnuté služby, za ktoré si zaplatili, po návrate môžu žiadať náhradu." (ip)

Ako riešiť problémy4 Pred dovolenkou si treba podrobne preštudovať všeobecné podmienky zmluvy o obstaraní zájazdu. Musí spĺňať zákonom stanovené náležitosti. Nadštandardné služby reklamovať nemôžete. "Pokiaľ si niekto objedná trojhviezdičkový hotel a sťažuje sa, že dostal štvorhviezdičkový, reklamácia je neoprávnená," povedal obchodný riaditeľ Hydrotouru Juraj Sliacky.

SkryťVypnúť reklamu

* Keď turista príde na dovolenku a nie je s poskytnutou službou spokojný, mal by ihneď kontaktovať delegáta cestovnej kancelárie. "Ten zváži, či je nedostatok odstrániteľný, alebo nie," povedal Sliacky. "V prípade, že sa nedostatok dá odstrániť, delegát sa ho pokúsi vyriešiť hneď na mieste," dodal.

* Ak sa zistený nedostatok nedá odstrániť, turisti by mali do troch mesiacov po návrate spísať reklamáciu. V nej môžu požadovať náhradu škody. Cestovka je povinná do 30 dní odpovedať a rozhodnúť o oprávnenosti sťažnosti. "Ak človek s vyjadrením cestovnej kancelárie nesúhlasí, môže sa pokojne obrátiť na súd," povedal obchodný šéf Hydrotouru.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 7 895
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 636
  3. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 6 205
  4. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 118
  5. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 118
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 3 885
  7. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 720
  8. Nový symbol Bratislavy je hotový. Pozreli sme sa, ako vyzerá 2 121
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Irena Šimuneková: Čriepky z Bojníc
  2. Pavel Baláž: V Bologni si vykrútite krky - pri pohľadoch na vysoké veže
  3. Ján Komrska: Mulhacén, Španielsko
  4. Patrik Užák: Balada o Balatóne
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Ladislav Kucharik: Rio 01 - Holé zadky v meste hriechu, pod rukami Krista
  7. Soňa Fröhlichová: Bazilej (Basel, Bâle) je pozoruhodné mesto, žijúce kultúrou, športom a tradíciami
  8. Soňa Fröhlichová: Bazilejský karneval trvá 72 hodín
  1. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 13 509
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 13 014
  3. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 911
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 4 868
  5. Richard Lunter: Za 30 rokov vznikli na Slovensku "tri nové Bratislavy" 4 107
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 3 947
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 679
  8. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 3 587
  1. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  2. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  3. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  4. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  5. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  6. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  7. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
  8. Radko Mačuha: Je to také Smerácke.
SkryťZatvoriť reklamu