Vlani prišlo 132 sťažností

BRATISLAVA - Za minulý rok zaznamenala Slovenská obchodná inšpekcia iba 132 sťažností na cestovné kancelárie. Toto číslo je podľa inšpekcie oproti iným službám veľmi malé. "Zo všetkých 4850 podnetov, ktoré sme za vlaňajšok dostali, to zďaleka nie je ...

Sľuby cestovnej kancelárie občas nezodpovedajú skutočnosti. Klient by mal po návrate z dovolenky služby reklamovať a žiadať náhradu. Ak to nestačí, môže sa obrátiť na súd. ILUSTRAČNÉ FOTO - SME JÁN KROŠLÁK

BRATISLAVA - Za minulý rok zaznamenala Slovenská obchodná inšpekcia iba 132 sťažností na cestovné kancelárie. Toto číslo je podľa inšpekcie oproti iným službám veľmi malé. "Zo všetkých 4850 podnetov, ktoré sme za vlaňajšok dostali, to zďaleka nie je ani pol percenta," tvrdí hovorkyňa obchodnej inšpekcie Danuša Krkošová. "Z celkového množstva zájazdov je to tiež iba nepatrný zlomok," dodáva ďalej Krkošová.

Podnety sa väčšinou zameriavajú na tri oblasti. Turisti sa mnohokrát sťažujú na nedodržanie zmluvných podmienok. Objednajú si, napríklad, ubytovanie v štvorhviezdičkovom hoteli, na mieste dostanú hotel o triedu nižší. Ďalšie podnety sa zameriavajú na úroveň poskytovania služieb cestovnými kanceláriami. Poslednou skupinou sú sťažnosti na postup a vybavovanie reklamácie cestovnou kanceláriou.

Podľa obchodnej inšpekcie často cestovné kancelárie nemôžu ovplyvniť chyby, na ktoré sa zákazníci sťažujú. "V mnohých prípadoch ich cestovky nezapríčinili. Medzi zákazníka a cestovnú kanceláriu totiž vstupuje zmluvný partner," hovorí Krkošová. Hovorkyňa obchodnej inšpekcie ľuďom odporúča pozorné prečítanie zmluvy. "V prípade, že na zájazde ľuďom neboli poskytnuté služby, za ktoré si zaplatili, po návrate môžu žiadať náhradu." (ip)

Ako riešiť problémy4 Pred dovolenkou si treba podrobne preštudovať všeobecné podmienky zmluvy o obstaraní zájazdu. Musí spĺňať zákonom stanovené náležitosti. Nadštandardné služby reklamovať nemôžete. "Pokiaľ si niekto objedná trojhviezdičkový hotel a sťažuje sa, že dostal štvorhviezdičkový, reklamácia je neoprávnená," povedal obchodný riaditeľ Hydrotouru Juraj Sliacky.

* Keď turista príde na dovolenku a nie je s poskytnutou službou spokojný, mal by ihneď kontaktovať delegáta cestovnej kancelárie. "Ten zváži, či je nedostatok odstrániteľný, alebo nie," povedal Sliacky. "V prípade, že sa nedostatok dá odstrániť, delegát sa ho pokúsi vyriešiť hneď na mieste," dodal.

* Ak sa zistený nedostatok nedá odstrániť, turisti by mali do troch mesiacov po návrate spísať reklamáciu. V nej môžu požadovať náhradu škody. Cestovka je povinná do 30 dní odpovedať a rozhodnúť o oprávnenosti sťažnosti. "Ak človek s vyjadrením cestovnej kancelárie nesúhlasí, môže sa pokojne obrátiť na súd," povedal obchodný šéf Hydrotouru.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 634
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 130
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 356
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 767
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 027
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 945
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 694
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 527
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 247
  10. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 241