SME
Utorok, 29. november, 2022 | Meniny má Vratko

Ľudia sú so službami cestoviek často nespokojní

BRATISLAVA - Začiatkom júna sa vybrala skupina turistov - kolegov na polostrov Istria v Chorvátsku. Výlet sa nezačal najlepšie. K ...

Častým dôvodom nespokojnosti býva neskorý odlet alebo prílet lietadla. Ak trvá dlho, cestovná kancelária sa musí o svojho klienta postarať - zabezpečiť mu jedlo i ubytovanie. ILUSTRAČNÉ FOTO - ČTK

BRATISLAVA - Začiatkom júna sa vybrala skupina turistov - kolegov na polostrov Istria v Chorvátsku. Výlet sa nezačal najlepšie. K odjazdu sa nedostavil delegát, ktorý mal turistov vypraviť. "Keby sme neboli zohratá skupina, kde sa všetci poznajú, neviem, ako by sa to skončilo. Delegát sa vôbec nedostavil, suplovala ho naša "organizátorka", hovorí nespokojná turistka. Podobné problémy vôbec nie sú ojedinelé. Často sa stane, že sa presunie odlet či prílet lietadla, hotel nezodpovedá sľubom cestovnej kancelárie, alebo strava základným zdravotným predpisom.

Menej hviezdičiek

Počiatočné problémy môžu byť niekedy predzvesťou väčších. Presvedčili sa o tom bratislavskí turisti, ktorí cestovali s piatou najväčšou českou cestovkou Sunny Days. Na základe katalógu si v cestovnej kancelárii objednali štvorhviezdičkový hotel. Pre nedostatok kapacít ich však ubytovali iba v trojhviezdičkovom. "Hotel mal byť s pokojnou atmosférou, menšou ubytovacou kapacitou, detským klubom a podobne, čo boli hlavné rozhodovacie kritériá pri výbere dovolenky, pretože sme cestovali s malým dieťaťom. Hotel na mieste žiadne tieto znaky nespĺňal. Išlo o podstatne menej komfortne vybavené zariadenie, s veľkou ubytovacou kapacitou a predovšetkým s hlučnou nočnou hudbou," spomína jeden z dovolenkárov cestovnej kancelárie Sunny Days.

V taktom prípade už turista často nemá inú možnosť, ako sa zmieriť s hotelom nižšej kategórie. Obhajovanie svojich práv príde na rad až po návrate z dovolenky. Základným predpokladom úspechu je spísanie reklamácie. Tak postupovali aj klienti Sunny Days.

Cestovná kancelária Sunny Days, ktorá pobyt dovolenkárom sprostredkovala, tvrdí, že o zmene v zájazde boli cestujúci informovaní ešte pred odletom. "Po reklamácii v zákonom stanovenej lehote 30 dní dostanú klienti vyjadrenie," povedala vedúca bratislavskej pobočky Sunny Days Lenka Šustková. Podľa nej majú klienti v tomto prípade nárok na finančnú náhradu. "Klientom bude poskytnutá kompenzácia vo forme rozdielu v cene medzi oboma hotelmi. Pred odletom dostali tiež možnosť využiť výlet, okruh ostrovom Djerba zdarma," dodala Šustková.

Nesplnené sľuby

Často nedostanú dovolenkári ani služby, za ktoré si špeciálne priplatili. "V cestovnej kancelárii v Bratislave sme k cene zájazdu priplatili za izbu s balkónom. Nepríjemne nás prekvapilo, že namiesto balkóna sme dostali terasu na prízemí. Obrátili sme sa so sťažnosťou na delegátku zájazdu. Ona sa síce pokúšala mailami a telefonicky spojiť s domácim ústredím, avšak vyzeralo to, akoby tam mali všetci dovolenku. Nakoniec nám nezostávalo nič iné, ako si na mieste priplatiť ďalších 20 eur za balkón," spomína turistka na zážitky z dovolenky.

Podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie i zástupcov cestovných kancelárií v prípade nespokojnosti s poskytnutými službami by mali turisti dovolenku reklamovať. "Odporúčam im, aby sa obrátili v prvom rade na cestovnú kanceláriu," povedala hovorkyňa inšpekcie Danuša Krkošková. Ak je reklamácia oprávnená, dovolenkári dostanú náhradu. "Ak však cestovku neoslovia, tá im žiadnu náhradu vyplatiť nemusí," dodáva Krkošková. V prípade neúspechu reklamačného konania klientom zostáva už len možnosť využiť súd.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc
  2. Počúvaj hlas svojho srdca a študuj, čo ťa baví...
  3. Zažívali domáce násilie a nikdy nepracovali. Ako dlho trvá naučiť ich to?
  4. Po štúdiu u nás si ťa skvelá práca nájde sama
  5. Desať dôvodov, prečo študovať na Trnavskej univerzite
  6. Vedeli ste, čo všetko kryje poistenie nehnuteľnosti?
  7. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nemusia
  8. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  1. Zmeny v systéme revíznych postupov
  2. Prvotriedne služby, nikoho iného by sme už nebrali
  3. Posledné voľné byty z úrody Jabloní. Nenechajte si ich ujsť.
  4. Prejdite na zelený benzín, pomoc životnému prostrediu sa ráta!
  5. Ako sa dostať k darčeku výhodnejšie? Skúste túto možnosť.
  6. Získajte sériu retro keramických hrnčekov
  7. Aby ste si pri príprave vianočných dobrôt spievali od radosti
  8. Hľadá sa nástupca slávneho pekára
  1. Po pohlavnom styku by sa ženy mali čo najskôr vymočiť. Muži nie 18 007
  2. Zarábame milióny, no jachtu na Malorke nemám 7 220
  3. Hotely, strava, pláže, služby. Aká je dovolenka v Punta Cana? 6 895
  4. Niektorí ľudia nemajú pracovné návyky. Ako dlho trvá zmeniť to? 5 469
  5. EUBA - Tvoja voľba, tvoja budúcnosť 2 664
  6. TESCO pokračuje v raste.Otvorilo predajňu v Kysuckom Novom Meste 2 008
  7. Blíži sa najväčšia investičná konferencia roku 2022 1 676
  8. Liečba rakoviny sa u nás výrazne zlepší. Bude to stáť 300-tisíc 1 592
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Blogy SME

  1. Ľuboš Vodička: Maličkosti z Malých Karpát: Kamenné tváre a Obelisk
  2. Soňa Fröhlichová: Jazero Powell – najkrajšie priehradové jazero v USA, deň číslo 6
  3. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť piata-Tirana
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 50. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 2/3, prvý polrok 1929
  5. Aleš Tvrdý: Južná Amerika
  6. Ľudmila Magdolenová: S deťmi po Balkáne. Časť štvrtá- Skaderské jazero a príchod na albánske pobrežie
  7. Soňa Fröhlichová: Grand Canyon –⁠ jeden z najkrajších prírodných divov sveta, deň číslo 4
  8. Aleš Tvrdý: Cestovateľ
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 171 415
  2. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia 15 760
  3. Michael Achberger: 7 tajných tipov na chudnutie: malé zmeny, veľké výsledky 6 126
  4. Jana Melišová: V závoji hmly 4 842
  5. Ľuboš Vodička: Železnica na Slovensku: Myjavský viadukt 4 017
  6. Ján Valchár: 9 mesiacov štvordňovej operácie (a najlepšia investícia histórie). 3 873
  7. Věra Tepličková: Tak Sme rodina, alebo nie sme rodina? 3 395
  8. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 453
  1. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  2. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  3. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  4. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  5. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
  7. Jiří Ščobák: Chcete výborný seriál s nestandardním příběhem? Chcete krásnou herečku a herce, kteří umí hrát? Teplo lidské duše? Strašidelný zámek a psychiatrii?
  8. Jiří Ščobák: Porazíme infláciu? Ako vznikla, kto za ňu môže a ako ju riešiť?
SkryťZatvoriť reklamu