SME
Nedeľa, 19. september, 2021 | Meniny má KonštantínKrížovkyKrížovky
PO NÁVRATE Z DOVOLENKY, KTORÁ NEZODPOVEDALA SĽUBOM CESTOVNEJ KANCELÁRIE, TREBA SLUŽBY REKLAMOVAŤ ALEBO CESTOVKU ZAŽALOVAŤ

Ľudia sú so službami cestoviek často nespokojní

BRATISLAVA - Začiatkom júna sa vybrala skupina turistov - kolegov na polostrov Istria v Chorvátsku. Výlet sa nezačal najlepšie. K ...

Častým dôvodom nespokojnosti býva neskorý odlet alebo prílet lietadla. Ak trvá dlho, cestovná kancelária sa musí o svojho klienta postarať - zabezpečiť mu jedlo i ubytovanie. ILUSTRAČNÉ FOTO - ČTK

BRATISLAVA - Začiatkom júna sa vybrala skupina turistov - kolegov na polostrov Istria v Chorvátsku. Výlet sa nezačal najlepšie. K odjazdu sa nedostavil delegát, ktorý mal turistov vypraviť. "Keby sme neboli zohratá skupina, kde sa všetci poznajú, neviem, ako by sa to skončilo. Delegát sa vôbec nedostavil, suplovala ho naša "organizátorka", hovorí nespokojná turistka. Podobné problémy vôbec nie sú ojedinelé. Často sa stane, že sa presunie odlet či prílet lietadla, hotel nezodpovedá sľubom cestovnej kancelárie, alebo strava základným zdravotným predpisom.

Menej hviezdičiek

Počiatočné problémy môžu byť niekedy predzvesťou väčších. Presvedčili sa o tom bratislavskí turisti, ktorí cestovali s piatou najväčšou českou cestovkou Sunny Days. Na základe katalógu si v cestovnej kancelárii objednali štvorhviezdičkový hotel. Pre nedostatok kapacít ich však ubytovali iba v trojhviezdičkovom. "Hotel mal byť s pokojnou atmosférou, menšou ubytovacou kapacitou, detským klubom a podobne, čo boli hlavné rozhodovacie kritériá pri výbere dovolenky, pretože sme cestovali s malým dieťaťom. Hotel na mieste žiadne tieto znaky nespĺňal. Išlo o podstatne menej komfortne vybavené zariadenie, s veľkou ubytovacou kapacitou a predovšetkým s hlučnou nočnou hudbou," spomína jeden z dovolenkárov cestovnej kancelárie Sunny Days.

V taktom prípade už turista často nemá inú možnosť, ako sa zmieriť s hotelom nižšej kategórie. Obhajovanie svojich práv príde na rad až po návrate z dovolenky. Základným predpokladom úspechu je spísanie reklamácie. Tak postupovali aj klienti Sunny Days.

Cestovná kancelária Sunny Days, ktorá pobyt dovolenkárom sprostredkovala, tvrdí, že o zmene v zájazde boli cestujúci informovaní ešte pred odletom. "Po reklamácii v zákonom stanovenej lehote 30 dní dostanú klienti vyjadrenie," povedala vedúca bratislavskej pobočky Sunny Days Lenka Šustková. Podľa nej majú klienti v tomto prípade nárok na finančnú náhradu. "Klientom bude poskytnutá kompenzácia vo forme rozdielu v cene medzi oboma hotelmi. Pred odletom dostali tiež možnosť využiť výlet, okruh ostrovom Djerba zdarma," dodala Šustková.

Nesplnené sľuby

Často nedostanú dovolenkári ani služby, za ktoré si špeciálne priplatili. "V cestovnej kancelárii v Bratislave sme k cene zájazdu priplatili za izbu s balkónom. Nepríjemne nás prekvapilo, že namiesto balkóna sme dostali terasu na prízemí. Obrátili sme sa so sťažnosťou na delegátku zájazdu. Ona sa síce pokúšala mailami a telefonicky spojiť s domácim ústredím, avšak vyzeralo to, akoby tam mali všetci dovolenku. Nakoniec nám nezostávalo nič iné, ako si na mieste priplatiť ďalších 20 eur za balkón," spomína turistka na zážitky z dovolenky.

Podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie i zástupcov cestovných kancelárií v prípade nespokojnosti s poskytnutými službami by mali turisti dovolenku reklamovať. "Odporúčam im, aby sa obrátili v prvom rade na cestovnú kanceláriu," povedala hovorkyňa inšpekcie Danuša Krkošková. Ak je reklamácia oprávnená, dovolenkári dostanú náhradu. "Ak však cestovku neoslovia, tá im žiadnu náhradu vyplatiť nemusí," dodáva Krkošková. V prípade neúspechu reklamačného konania klientom zostáva už len možnosť využiť súd.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  2. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  3. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  4. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  5. Predplaťte si SME.sk s garanciou vrátenia peňazí
  6. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  7. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér
  8. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých?
  9. Tam, kde sa ľahko verí na zázraky
  10. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom
  1. Prvé bezbariérové fitko vo Zvolene otvára ZŤP cestu k športu
  2. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  3. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  4. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  5. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  6. Schodolez pre imobilných - Viete ako sa testuje?
  7. Mototechna tento rok predala už vyše 8 tisíc zánovných áut
  8. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  10. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 7 967
  2. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 7 939
  3. Slovenský orloj – svetová atrakcia 7 488
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 326
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 308
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 2 971
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 612
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 195
  9. Uznávané štúdio oživilo zanedbané štvrte. Prišlo do Bratislavy 1 825
  10. Maldivy, Maurícius či Mexiko sú na dosah jediným letom 1 794
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Zatvoriť reklamu