SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky
PO NÁVRATE Z DOVOLENKY, KTORÁ NEZODPOVEDALA SĽUBOM CESTOVNEJ KANCELÁRIE, TREBA SLUŽBY REKLAMOVAŤ ALEBO CESTOVKU ZAŽALOVAŤ

Ľudia sú so službami cestoviek často nespokojní

BRATISLAVA - Začiatkom júna sa vybrala skupina turistov - kolegov na polostrov Istria v Chorvátsku. Výlet sa nezačal najlepšie. K ...

Častým dôvodom nespokojnosti býva neskorý odlet alebo prílet lietadla. Ak trvá dlho, cestovná kancelária sa musí o svojho klienta postarať - zabezpečiť mu jedlo i ubytovanie. ILUSTRAČNÉ FOTO - ČTK

BRATISLAVA - Začiatkom júna sa vybrala skupina turistov - kolegov na polostrov Istria v Chorvátsku. Výlet sa nezačal najlepšie. K odjazdu sa nedostavil delegát, ktorý mal turistov vypraviť. "Keby sme neboli zohratá skupina, kde sa všetci poznajú, neviem, ako by sa to skončilo. Delegát sa vôbec nedostavil, suplovala ho naša "organizátorka", hovorí nespokojná turistka. Podobné problémy vôbec nie sú ojedinelé. Často sa stane, že sa presunie odlet či prílet lietadla, hotel nezodpovedá sľubom cestovnej kancelárie, alebo strava základným zdravotným predpisom.

Menej hviezdičiek

Počiatočné problémy môžu byť niekedy predzvesťou väčších. Presvedčili sa o tom bratislavskí turisti, ktorí cestovali s piatou najväčšou českou cestovkou Sunny Days. Na základe katalógu si v cestovnej kancelárii objednali štvorhviezdičkový hotel. Pre nedostatok kapacít ich však ubytovali iba v trojhviezdičkovom. "Hotel mal byť s pokojnou atmosférou, menšou ubytovacou kapacitou, detským klubom a podobne, čo boli hlavné rozhodovacie kritériá pri výbere dovolenky, pretože sme cestovali s malým dieťaťom. Hotel na mieste žiadne tieto znaky nespĺňal. Išlo o podstatne menej komfortne vybavené zariadenie, s veľkou ubytovacou kapacitou a predovšetkým s hlučnou nočnou hudbou," spomína jeden z dovolenkárov cestovnej kancelárie Sunny Days.

V taktom prípade už turista často nemá inú možnosť, ako sa zmieriť s hotelom nižšej kategórie. Obhajovanie svojich práv príde na rad až po návrate z dovolenky. Základným predpokladom úspechu je spísanie reklamácie. Tak postupovali aj klienti Sunny Days.

Cestovná kancelária Sunny Days, ktorá pobyt dovolenkárom sprostredkovala, tvrdí, že o zmene v zájazde boli cestujúci informovaní ešte pred odletom. "Po reklamácii v zákonom stanovenej lehote 30 dní dostanú klienti vyjadrenie," povedala vedúca bratislavskej pobočky Sunny Days Lenka Šustková. Podľa nej majú klienti v tomto prípade nárok na finančnú náhradu. "Klientom bude poskytnutá kompenzácia vo forme rozdielu v cene medzi oboma hotelmi. Pred odletom dostali tiež možnosť využiť výlet, okruh ostrovom Djerba zdarma," dodala Šustková.

Nesplnené sľuby

Často nedostanú dovolenkári ani služby, za ktoré si špeciálne priplatili. "V cestovnej kancelárii v Bratislave sme k cene zájazdu priplatili za izbu s balkónom. Nepríjemne nás prekvapilo, že namiesto balkóna sme dostali terasu na prízemí. Obrátili sme sa so sťažnosťou na delegátku zájazdu. Ona sa síce pokúšala mailami a telefonicky spojiť s domácim ústredím, avšak vyzeralo to, akoby tam mali všetci dovolenku. Nakoniec nám nezostávalo nič iné, ako si na mieste priplatiť ďalších 20 eur za balkón," spomína turistka na zážitky z dovolenky.

Podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie i zástupcov cestovných kancelárií v prípade nespokojnosti s poskytnutými službami by mali turisti dovolenku reklamovať. "Odporúčam im, aby sa obrátili v prvom rade na cestovnú kanceláriu," povedala hovorkyňa inšpekcie Danuša Krkošková. Ak je reklamácia oprávnená, dovolenkári dostanú náhradu. "Ak však cestovku neoslovia, tá im žiadnu náhradu vyplatiť nemusí," dodáva Krkošková. V prípade neúspechu reklamačného konania klientom zostáva už len možnosť využiť súd.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  2. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  3. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  4. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 904
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 25 049
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 794
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 16 787
  5. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 651
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 646
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 13 066
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 488
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 336
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 169
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu