PO NÁVRATE Z DOVOLENKY, KTORÁ NEZODPOVEDALA SĽUBOM CESTOVNEJ KANCELÁRIE, TREBA SLUŽBY REKLAMOVAŤ ALEBO CESTOVKU ZAŽALOVAŤ

Ľudia sú so službami cestoviek často nespokojní

BRATISLAVA - Začiatkom júna sa vybrala skupina turistov - kolegov na polostrov Istria v Chorvátsku. Výlet sa nezačal najlepšie. K ...

Častým dôvodom nespokojnosti býva neskorý odlet alebo prílet lietadla. Ak trvá dlho, cestovná kancelária sa musí o svojho klienta postarať - zabezpečiť mu jedlo i ubytovanie. ILUSTRAČNÉ FOTO - ČTK

BRATISLAVA - Začiatkom júna sa vybrala skupina turistov - kolegov na polostrov Istria v Chorvátsku. Výlet sa nezačal najlepšie. K odjazdu sa nedostavil delegát, ktorý mal turistov vypraviť. "Keby sme neboli zohratá skupina, kde sa všetci poznajú, neviem, ako by sa to skončilo. Delegát sa vôbec nedostavil, suplovala ho naša "organizátorka", hovorí nespokojná turistka. Podobné problémy vôbec nie sú ojedinelé. Často sa stane, že sa presunie odlet či prílet lietadla, hotel nezodpovedá sľubom cestovnej kancelárie, alebo strava základným zdravotným predpisom.

Menej hviezdičiek

Počiatočné problémy môžu byť niekedy predzvesťou väčších. Presvedčili sa o tom bratislavskí turisti, ktorí cestovali s piatou najväčšou českou cestovkou Sunny Days. Na základe katalógu si v cestovnej kancelárii objednali štvorhviezdičkový hotel. Pre nedostatok kapacít ich však ubytovali iba v trojhviezdičkovom. "Hotel mal byť s pokojnou atmosférou, menšou ubytovacou kapacitou, detským klubom a podobne, čo boli hlavné rozhodovacie kritériá pri výbere dovolenky, pretože sme cestovali s malým dieťaťom. Hotel na mieste žiadne tieto znaky nespĺňal. Išlo o podstatne menej komfortne vybavené zariadenie, s veľkou ubytovacou kapacitou a predovšetkým s hlučnou nočnou hudbou," spomína jeden z dovolenkárov cestovnej kancelárie Sunny Days.

V taktom prípade už turista často nemá inú možnosť, ako sa zmieriť s hotelom nižšej kategórie. Obhajovanie svojich práv príde na rad až po návrate z dovolenky. Základným predpokladom úspechu je spísanie reklamácie. Tak postupovali aj klienti Sunny Days.

Cestovná kancelária Sunny Days, ktorá pobyt dovolenkárom sprostredkovala, tvrdí, že o zmene v zájazde boli cestujúci informovaní ešte pred odletom. "Po reklamácii v zákonom stanovenej lehote 30 dní dostanú klienti vyjadrenie," povedala vedúca bratislavskej pobočky Sunny Days Lenka Šustková. Podľa nej majú klienti v tomto prípade nárok na finančnú náhradu. "Klientom bude poskytnutá kompenzácia vo forme rozdielu v cene medzi oboma hotelmi. Pred odletom dostali tiež možnosť využiť výlet, okruh ostrovom Djerba zdarma," dodala Šustková.

Nesplnené sľuby

Často nedostanú dovolenkári ani služby, za ktoré si špeciálne priplatili. "V cestovnej kancelárii v Bratislave sme k cene zájazdu priplatili za izbu s balkónom. Nepríjemne nás prekvapilo, že namiesto balkóna sme dostali terasu na prízemí. Obrátili sme sa so sťažnosťou na delegátku zájazdu. Ona sa síce pokúšala mailami a telefonicky spojiť s domácim ústredím, avšak vyzeralo to, akoby tam mali všetci dovolenku. Nakoniec nám nezostávalo nič iné, ako si na mieste priplatiť ďalších 20 eur za balkón," spomína turistka na zážitky z dovolenky.

Podľa Slovenskej obchodnej inšpekcie i zástupcov cestovných kancelárií v prípade nespokojnosti s poskytnutými službami by mali turisti dovolenku reklamovať. "Odporúčam im, aby sa obrátili v prvom rade na cestovnú kanceláriu," povedala hovorkyňa inšpekcie Danuša Krkošková. Ak je reklamácia oprávnená, dovolenkári dostanú náhradu. "Ak však cestovku neoslovia, tá im žiadnu náhradu vyplatiť nemusí," dodáva Krkošková. V prípade neúspechu reklamačného konania klientom zostáva už len možnosť využiť súd.

Najčítanejšie na SME Cestovanie


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 978
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 886
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 641
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 251
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 773
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 677
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 447
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 874
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 866
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 848