SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Na letnú dovolenku plánuje ísť každý tretí Slovák

BRATISLAVA 29. júna (SITA) - Na dovolenku tento rok plánuje ísť každý tretí Slovák. Len o niečo viac ako dvanásť percent opýtaných využije služby cestovných kancelárií (CK) a 22,4 percent respondentov ...

BRATISLAVA 29. júna (SITA) - Na dovolenku tento rok plánuje ísť každý tretí Slovák. Len o niečo viac ako dvanásť percent opýtaných využije služby cestovných kancelárií (CK) a 22,4 percent respondentov pôjde na dovolenku samostatne. Z výskumu ďalej vyplýva, že viac ako polovica Slovákov letnú dovolenku neplánuje a takmer dvanásť percent sa ešte nerozhodlo. Najviac budú cez leto cestovať vysokoškolsky vzdelaní ľudia (58,1 percenta), respondenti do 39 rokov a obyvatelia Bratislavského kraja (49,6 percenta).

Skryť Vypnúť reklamu

Viac ako dve pätiny tých, čo na dovolenku pôjdu, ju chcú prežiť na území Slovenska. Ostatní dovolenkári budú školské, alebo pracovné prázdniny tráviť v zahraničí. Tí sa najčastejšie chystajú vycestovať do európskych krajín. Štvrtina Slovákov pocestuje do obľúbeného Chorvátska. Grécko chce navštíviť 9,6 percenta Slovákov a 8,3 percenta Taliansko. Za nimi nasleduje Bulharsko a Maďarsko.

Na Slovensku sú veľmi populárne aj takzvané last minute ponuky, teda kúpa zájazdov so zľavou krátko pred odchodom na dovolenku. Spomedzi respondentov, ktorí využijú služby CK, si plánuje kúpiť zájazd typu last minute 37 percent respondentov. Tento druh dovoleniek najviac preferujú zákazníci vo veku od 50 do 59 rokov, ženy, ľudia s vysokoškolským vzdelaním a respondenti z Trnavského kraja. Najmenej zaujímavé sú pre respondentov z Košického a Trenčianskeho kraja.

Skryť Vypnúť reklamu

Štúdiu Letná dovolenka 2005 uskutočnila v máji spoločnosť TNS SK na vzorke 983 respondentov.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Cestovanie

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Hygge ako životný štýl
  2. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  5. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  6. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  7. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  8. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  9. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  10. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 185
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 31 908
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 704
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 181
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 035
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 571
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 928
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 833
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 533
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 698
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu