BRATISLAVA 29. júna (SITA) - Kvalita pohostinských a ubytovacích služieb na Slovensku klesá. Vyplýva to z výsledkov kontrol Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI), ktoré realizovala v máji tohto roku. Z celkového počtu 353 kontrolovaných ubytovacích zariadení až 58,9 % nespĺňalo podmienky kategorizácie. V porovnaní s rokom 2003, kedy nevyhovelo 48,3 % zariadení, alebo v porovnaní s rokom 2002, keď zistila inšpekcia nedostatky v 54,6 % prípadov, je to podstatné zhoršenie. Inšpekcia skontrolovala aj 251 pohostinských stredísk, ktoré tvorili súčasť ubytovacieho zariadenia. U nich zistila inšpekcia nedostatky v 51 % prípadov. Informovala o tom v stredu na tlačovej besede ústredná riaditeľka SOI Nadežda Machútová.
Z celkového počtu kontrolovaných prevádzok si osem podnikateľov vôbec nezaradilo subjekt do žiadnej kategórie. Ďalších sedem prevádzok bolo nesprávne zaradených a 36 objektov nebolo označených príslušnou kategóriou. Ako ďalej informovala N. Machútová, v mnohých prípadoch išlo o nedostatky, ktoré nevyžadovali nákladné finančné investície. Niektorým prevádzkam chýbali napríklad cenníky či požadované obchodné údaje. V mnohých prípadoch chýbali záclony, telefóny, centrálny trezor, zásuvky alebo nebola zabezpečená výmena posteľnej bielizne a uterákov.
Podľa N. Machútovej dávala SOI pokuty za porušovanie vyhlášky o kategorizácii v priemere od 5 do 15 tis. Sk kvôli nedostatku prostriedkov v oblasti cestovného ruchu. Zhoršovanie a opakované porušovanie však zrejme SOI zváži a výšku pokút podľa Machútovej zrejme upraví smerom nahor.